• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va

och jag somnade en stund, är så trött idag. Men måste försöka släpa oss iväg och handla käk, har bara inga förslag på vad vi ska äta idag.

• Fru U
    t0va skrev 2010-03-20 17:31:07 följande:
    och jag somnade en stund, är så trött idag. Men måste försöka släpa oss iväg och handla käk, har bara inga förslag på vad vi ska äta idag.
    pizzakit + lite skinka o ost o så in i ugnen (eller gör pizzadegen själv, det är billigare)

Det är mitt förslag
    Svaren bor i hjärtat
  • t0va
    Fru U skrev 2010-03-20 17:32:32 följande:
    pizzakit + lite skinka o ost o så in i ugnen (eller gör pizzadegen själv, det är billigare) Det är mitt förslag
    jo det är gott, men vi åt pizza 2 gånger i veckan. Funderar på något laxliknande bara in i ugnen det med. Jag hatar att välja mat, är så dåligt på att komma på roliga saker.
  • Fru U
    t0va skrev 2010-03-20 17:34:08 följande:
    jo det är gott, men vi åt pizza 2 gånger i veckan. Funderar på något laxliknande bara in i ugnen det med. Jag hatar att välja mat, är så dåligt på att komma på roliga saker.
    Ja, då är det kanske rätt tradigt med pizza igen.

Hmm, bakad potatis (går att göra i micro) och lite räksallad eller annan sallad?
    Svaren bor i hjärtat
  • t0va

bakpotatis är mums... fast utan räksallad då, är överkänslig för sånt. Får fundera lite till, kanske hanen slår till med ett förslag som inte är korvstroganoff ;)

• Denebola
    t0va skrev 2010-03-20 17:31:07 följande:
    Det gjorde jag också. {#lang_emotions_embarassed} Men nu så står kladdkakani ugnen. Supergod smet, för övrigt
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-20 17:34:08 följande:
    Igår (och samma blir det i kväll) åt jag ugnsbakade rotfrukter (potatis, morot, palsternacka), strax innan det var klart så hävde jag på kikärter så de fick bli varma också. Gott och enkelt =) Sen kan man ju ha någon röra till som sås om man vill.
  • t0va
    Denebola skrev 2010-03-20 17:55:16 följande:
    Igår (och samma blir det i kväll) åt jag ugnsbakade rotfrukter (potatis, morot, palsternacka), strax innan det var klart så hävde jag på kikärter så de fick bli varma också. Gott och enkelt =) Sen kan man ju ha någon röra till som sås om man vill.
    låter mums.. nu blev jag sugen på ungsstekt falukorv och mos... men sambon hatar det, får se om jag kan övertala honom om att han får stekt falukorv istället.

Alla gör ju kladdkaka idag, jag vill oxå.
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-20 17:58:25 följande:
    låter mums.. nu blev jag sugen på ungsstekt falukorv och mos... men sambon hatar det, får se om jag kan övertala honom om att han får stekt falukorv istället. Alla gör ju kladdkaka idag, jag vill oxå.
    Men korv är ju cancerframkallande {#lang_emotions_yell} www.familjeliv.se/Forum-5-72/m51473389.html
  • Fru U

Vi bakar inte kladdkaka, har ätit det flera gånger på sistonde. Behöver låta suget komma fram igen. Tova är du känslig mot laktos?

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden För oss pladdriga.