• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • NoMatter
    My Girls skrev 2010-03-20 21:57:06 följande:
    Jag gör förresten pajer på samma sätt. En hel massa kaka och liite bär i mitten Sååå gott med kaka och vaniljsås.  Men då är jag lite knäpp sen också vad gäller mat. Det får inte vara för blöt mat. Flingorna i filen ska inte bli för fuktiga. Riset ska vara nästan helt torrt. En macka som legat i plast där brödet blivit fuktigt går bort..... Vill man ha blött så ska det vara soppa eller sås som jag väljer till... Någon som vill ge diagnos
    Fuktskadad!
  • NoMatter
    t0va skrev 2010-03-20 22:04:43 följande:
    ADHD! Jag är exakt likadan, hatar när man blir serverad mat och såsen kleggar ner allt annat :D
    Du kan nog ha rätt där. Min äldste har ADHD och han verkligen AVSKYDDE barnmat på burk där allt var ihopkleggat, han ville ha allt uppdelat (och ja, jag lagade maten till honom från början).  Och helst utan sås. Idag har han ändrat sig en del.
  • My Girls
    Fru U skrev 2010-03-20 22:04:35 följande:
    Mythea, är du min man i kvinnlig form? Han kan inte äta något som blivit mushy i konsistensen (och så har han so cker på kokt ris)
    Kanske det  
    Oj, socker på ris...nja, då är han värre i matväg. Jag gillar inte så mycket söt mat. Däremot har jag oftast alltid en lucka för efterrätt. 
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • My Girls
    t0va skrev 2010-03-20 22:04:43 följande:
    ADHD! Jag är exakt likadan, hatar när man blir serverad mat och såsen kleggar ner allt annat :D
    Ska be läkaren kolla upp det närmare...tidigare har jag misstänkt en släng av ocd och ja... vem vet? 
    Det kan finnas en möjlighet än...
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • Fru U

Min man är alltid sugen på något sött efter middagen. Fast nu har han dragit ner på godis (behöver tappa lite i vikt)

Svaren bor i hjärtat
  • My Girls
    NoMatter skrev 2010-03-20 22:18:19 följande:
    Fuktskadad!
    Jag kanske har något minne som ligger och skvalpar i det undermedvetna {#lang_emotions_undecided}.
    Får ringa mor imorgon och be henne minnas tillbaka till mina guldår. Vad hände?
    Vet att hon hatar mjölk för hon var tvungen att dricka ljummen mjölk på skolan. Försökte få henne att prova då jag älskar mjölk men nej. 
    Apropå muschy konsistens, så gillar jag champinjoner men helst färska. Vi brukar ändå köpa hem färska och ha i grytor (självvald blöt mat) och svampen kan jag svälja hel då utan att tugga på den för jag gör minibitar. Kanske borde bespara mig lite bekymmer och köpa en fond?
  • Fru U

Det är bara färsk svamp som smakar (färsk) svamp.

/svampälskare

Svaren bor i hjärtat
  • My Girls

Min karl har samma dilemma och jag försöker haka på.... fast jag har ett godisberoende som dyker på mig i perioder. Får gömma godiset. 
    Svärmor brukar köpa hem och gömma undan i olika lådor och skåpar för hon inbillar sig att ingen förstår hur mycket hon äter

Men hon går ut och promenerar mycket (tjuvröker) så det går jämt upp säger hon...
    Ok, snart har jag outat varenda galenskap i denna familj. Inte undra på att jag blev som jag blev Fuktskadad OCH miljöskadad.
  • Fru U

Min mamma gömde godis ända tills hon bodde själv (förstår inte varför, pappa o jag hittade det ändå ju )

Vi slängde hur mycket godis som helst när vi rensade ut hennes lägenhet. Choklad (med vit beläggning). Godispåsar i skafferiet. Godisskål på vardagsrumsbordet (med godissom blivit vitaktigt) och godis i soffan och i handväskan.

ewww

Svaren bor i hjärtat
  • t0va
    NoMatter skrev 2010-03-20 22:20:47 följande:
    Du kan nog ha rätt där. Min äldste har ADHD och han verkligen AVSKYDDE barnmat på burk där allt var ihopkleggat, han ville ha allt uppdelat (och ja, jag lagade maten till honom från början).  Och helst utan sås. Idag har han ändrat sig en del.
    Jag kommer nog inte köra barnmat på burk utan göra egen, har så svårt att ge sånt när jag själv verkligen avskyr en sån kombination.
Svar på tråden För oss pladdriga.