• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va
    My Girls skrev 2010-03-20 22:22:49 följande:
    varför be läkaren kolla upp det när du enkelt kan fråga på FL? ;)
  • t0va

urk säg inte godis... jag är så deppig över påsk. Blir första påsken då jag kommer känna mig så utanför. Har fått avsmak för godis, det enda som funkar är gelebjörnar men då bara några stycken.

Kanske kan få bebissaker i ägget istället.

• My Girls

Ja se dessa mödrar  

Min mor äter som en liten mus så jag har helt klart fått godisberoendet från pappa.
    t0va skrev 2010-03-20 22:40:56 följande:
    Jag kommer nog inte köra barnmat på burk utan göra egen, har så svårt att ge sånt när jag själv verkligen avskyr en sån kombination.
    En del är helt ok. Brukar använda en del som reseburkar. Gjorde dock misstaget att köpa en Nestleburk. Stod så fint på den att det var pasta med ostsås och brocolli. Ut kom en gråaktig, illaluktande sörja {#lang_emotions_throwup}
    Sen finns det en del burkar där det står så fint "gryta" med bitar osv men allt rinner ut på tallriken *brrr*
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • My Girls
    t0va skrev 2010-03-20 22:41:46 följande:
    varför be läkaren kolla upp det när du enkelt kan fråga på FL? ;)
    Ja just ja. Det är ju gratis
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • t0va

Urk, jo vi lär nog köra på burk för resemat, vem vet vi kanske hittar något som inte ser ut som något pingvinen kräkts ut igen... ;)

• My Girls
    t0va skrev 2010-03-20 22:45:08 följande:
    urk säg inte godis... jag är så deppig över påsk. Blir första påsken då jag kommer känna mig så utanför. Har fått avsmak för godis, det enda som funkar är gelebjörnar men då bara några stycken. Kanske kan få bebissaker i ägget istället.
    Är det en flicka månne? Fick jag höra det från många då jag åt en massa frukt. Mandariner och vindruvor var ett måste hemma. 
    Å andra sidan var det spridda skurar. En period ville jag ha mest salta saker, lakrits och sånt. Så det kan nog gå hur som helst. 
  • My Girls
    t0va skrev 2010-03-20 22:49:33 följande:
    Urk, jo vi lär nog köra på burk för resemat, vem vet vi kanske hittar något som inte ser ut som något pingvinen kräkts ut igen... ;)
    Ha ha nu när du säger det så är det nog lika bra att tugga maten själv och ge bebisen, istället för en del burkar
  • t0va
    My Girls skrev 2010-03-20 22:52:13 följande:
    jadu.. om man ska gå på sånt så är det solklart en hona.
    Rent statistiskt så borde det bli hona de 5 senaste barnen födda i släkten har varit hanar och släkten längtar efter en hona att överrösa med söta kläder.

Jag drömde om bebis för någon vecka sedan var min första riktiga dröm om bebis och inte bebisar rent allmänt och då var det en hona så ska man gå på sånna saker är det inget snack om saken. Får se om vi kan få veta på RUL om en vecka :)

Frukt och speciellt vindruvor och kiwi går åt i stora mängder, lite skönt att slippa godissuget och pepsibegäret. Jag kanske kan få en vettig kosthållning på köpet :D
  • t0va
    My Girls skrev 2010-03-20 22:53:39 följande:
    Ha ha nu när du säger det så är det nog lika bra att tugga maten själv och ge bebisen, istället för en del burkar
    ja för det måste ju vara det mest naturliga och jag vill ju komma så nära det naturliga arvet som möjligt :D
  • Wicked witch
    t0va skrev 2010-03-20 22:40:56 följande:
    Jag kommer nog inte köra barnmat på burk utan göra egen, har så svårt att ge sånt när jag själv verkligen avskyr en sån kombination.
    Hehe, så tänkte jag oxå med min första. Jag lagade mat och var så duktig. Men den lilla grisungen började inte äta fast föda förrän hon fick den geggiga, smaklösa barnmaten på burk!

Det är det som är det j***ga med de där barnen. De föds med en egen vilja! Och egen personlighet! Det är inte små tomma behållare som man fyller med vad man själv tycker är passande. Bittert och hårt uppvaknande

Ja, jag har följt er sedan den andra tråden. Tänkte bara ge mig till känna lite...
Svar på tråden För oss pladdriga.