• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va
    Wicked witch skrev 2010-03-20 22:59:28 följande:
    Hehe, så tänkte jag oxå med min första. Jag lagade mat och var så duktig. Men den lilla grisungen började inte äta fast föda förrän hon fick den geggiga, smaklösa barnmaten på burk! Det är det som är det j***ga med de där barnen. De föds med en egen vilja! Och egen personlighet! Det är inte små tomma behållare som man fyller med vad man själv tycker är passande. Bittert och hårt uppvaknande Ja, jag har följt er sedan den andra tråden. Tänkte bara ge mig till känna lite...
    nejdu, jag har läst på FL att det är jag som bestämmer och minin har ingen egen vilja, den ska äta, sova, bajsa och skrika på ett av mig förutbestämt schema. Annars blir det som för CuteElliz att ungen inte ens kommer ut när den ska. :D

Äter den sån skit så får den göra det, inte mig emot bara jag slipper provsmaka, tycker mest det ser så fruktansvärt äckligt ut så därför känner inte jag att jag kan tvinga i ungen sånt om den nu inte som din vägrar vettig mat. ;)
  • Wicked witch
    t0va skrev 2010-03-20 23:03:08 följande:
    nejdu, jag har läst på FL att det är jag som bestämmer och minin har ingen egen vilja, den ska äta, sova, bajsa och skrika på ett av mig förutbestämt schema. Annars blir det som för CuteElliz att ungen inte ens kommer ut när den ska. :DÄter den sån skit så får den göra det, inte mig emot bara jag slipper provsmaka, tycker mest det ser så fruktansvärt äckligt ut så därför känner inte jag att jag kan tvinga i ungen sånt om den nu inte som din vägrar vettig mat. ;)

Jaha, så var man där igen. FL har ju aldrig fel. Alltså måste jag vara en urusel mamma. Mina flickor säger emot mig och argumenterar emot mig. Ibland har de hittat på helt egna grejor. Och de är bara 4½ och 7år! Hur ska det här sluta! :-O
  • t0va
    Wicked witch skrev 2010-03-20 23:07:15 följande:
    jadu, vi har en direktlinje till soc, tror jag ska ta och ringa åt dig... läskigt om de har egna åsikter och hittar på saker... tänk om de får för sig att inte välja den väg som du förhoppningsvis redan bestämt. Min unge ska bli fotbollsproffs, så jag är lite orolig nu över att den är i v18 men inte har börjat sparka något ordentligt, är ganska övertygad om att jag kände den igår men det var inga fotbollsparkar. Tur att jag ska träffa kuratorn på mvc om en vecka, måste verkligen ta upp detta. Tänk om det gud förbjude blir en estet av den, eller kanske datornörd utan bollsinne? *ryser*
  • Wicked witch

Mm, själv har jag tänkt att mina barn ska hålla på med schack eller nå't där det inte finns någon skaderisk och det inte heller behöver  bli en massa skjutsande. De kan ju träna online hemifrån!

Men nädå, den stora rider och vill börja med karate!
    Den lilla är lite latare och sitter gärna hemma framför tv:n så där kanske jag kan lyckas...

• t0va
    Wicked witch skrev 2010-03-20 23:16:14 följande:
    Mm, själv har jag tänkt att mina barn ska hålla på med schack eller nå't där det inte finns någon skaderisk och det inte heller behöver  bli en massa skjutsande. De kan ju träna online hemifrån! Men nädå, den stora rider och vill börja med karate! Den lilla är lite latare och sitter gärna hemma framför tv:n så där kanske jag kan lyckas...
    Men tänk om de åker på turnering, få en kung kastad i pannan kan orsaka sår, och om de får för sig att peta upp pjäserna i näsan, en bonde i näsan är nog ingen höjdare ;)
  • My Girls
    t0va skrev 2010-03-20 22:57:44 följande:
    ja för det måste ju vara det mest naturliga och jag vill ju komma så nära det naturliga arvet som möjligt :D
    Precis, så naturligt som möjligt  
    Ja jisses. Ingen sa åt mig förr att försöka få en matvägrande bebis vad som helst att äta, är som att försöka brotta ner en katt och ge den en tablett, dvs det går, efter lite blod, svett och tårar Eller en hel förpackning smörgåsrån. Vem ringer soc?
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • My Girls
    My Girls skrev 2010-03-20 23:26:18 följande:
    och hur sjutton skrev jag där Ja ja, försöka ge h*n vad som helst att äta eller nåt
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • Wicked witch

Ojoj, jag har tydligen inte tänkt igenom det här med schack ordentligt!

Får nog tänka ut något helt annat...

• t0va
    My Girls skrev 2010-03-20 23:26:18 följande:
    redan ringt, jag har fixat ett automatiskt system nu som upptäcker dåliga föräldrar och skickar ett larm direkt till soc. Den här gången verkade det fungera. :D

Men smörgåsrån är ju inte mat, fyy...
  • frukarlssonn

Ja ang barnmat, så sa jag innan att jag skulle göra allt själv. Det hade jag kanske gjort, om det inte va så att jag va helt utan energi pga att dottern sov uruselt fram till sju månader. Men hon älskar burkmaten, men jag har kört lite varierat istället. Gjort mat när jag orkat Sen så är min sambo borta rätt mkt och dottern skriker mkt om jag grejar i köket så det slutar med att hon är helt ifrån sig... ja det har inte vart lätt. Och sedan att det tog lite tid innan hon åt bitar har inte gjort det lättare. Men nu äter hon bra iaf

Får se hur det blir med nästa barn! Men målet är att variera där med

♥ Olivia 090610 ♥
Svar på tråden För oss pladdriga.