• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (BMI 49)

På Tradera finns det en hel del kläder iaf :)

• karinagumman

Hej.. här har ni mig, en sjuklig över- &hetsätare.. med bmi just över 40! Tänkte ta tag i min mathållning denna veckan, men det slutade med att jag på fredags kvällen rätt o tryckte in chips.. som jag hittat i en gömma.. varför blir det alltid så..?

lille underbare Oskar är här.. mammas favorit...
  • Anonym (BMI 49)

Men det var väl ok, det var ju fredag?
    Eller hur hade du tänkt ditt nya liv?

• Anonym (tittut)

Ellos har toppen kläder , men tyvär är du ju att nästan alla klädföretag tror att alla vi som e lite rund ser likadana ut men även vi har olika kroppsformer vilket gör att byxor inte alltid passar mig och det är ett jävla hallå att hitta jeans som sitter bra..för att inte tala om bh ..

• Anonym (bollen)

Här är en till överviktig...
    Har inte vägt mej nu på lääänge, mår alldeles för dåligt av vågar.

jag har iaf ett litet motto, hellre en fin tjockis än bara en tjockis =)
    Jag håller på att gå ner i vikt som säkert de flesta andra överviktiga. Men jag försöker hålla mig fin och fräsch med fina kläder, sminkar mej och fixar håret lite extra, sätter på lite fin smycken. Det är lite lättare och roligare om man känner sej fin under tiden man går ner och inte kapitulerar helt, gömmer sej och bara drömmer om allt fint man ska ha sen när man blivit smal.
    Man får ju försöka må bra och skina lite under resan också =)

Och när vi ändå pratar tips och kläder så vill jag tipsa om bonprix.se  Där beställde jag massor av snygga kläder häromdan och jag längtar efter att få hem dom =) Och dom har verkligen massor av stora storlekar och fina kläder =)

• Anonym (Tjock - och?)

Tack för tipset om bonprix.se

Jag brukar handla från Ellos och insåg att även Halens har bra kläder, dom är ganska stora i storlekarna också, hittade bra jeans där.

Har kroppsformen: tjocka lår, bred rumpa, förhållandevis smal midja, stora bröst och överarmar som är såååå hemska.
    Så toppar är svårt. Hatar mina armar....och när man väl hittar nåt i bra modell so sitter ok över bröst och armar då är det ju så mkt tält i midjan så jag blir helt knäckt på det. Jag vill ju framhäva midjan!
    (BMI 35)

• Anonym (Tjock - och?)

Tror det finns massor med tjockisar där ute som vill prata kläder och annat som rör tjockislivet (vare sig vi vill vara tjockisar eller inte).

• Anonym (BMI 49)

Ja det finns många tjockisar, även om man känner sig ensam ibland :)

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-22 23:35:20 följande:
    Ja det finns många tjockisar, även om man känner sig ensam ibland :)
    Hoppas fler hittar hit då!
  • Anonym (BMI 49)

Bon prix har jag oxå kikat lite på, killen blev helt förälskad i många kläder där ifrån, till hnm själv ;)
    Jag hittade inte så mkt, men möjligt att jag oxå beställer nåt om han gör.

Svar på tråden för oss tjockisar!