• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (33 i BMI 46/48)
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-24 16:26:35 följande:
    Va? Även du är väl smart nog att inse att BMI och klädstorlek inte följer varann hack i häl. Vissa har 46 i byxor och 54 på tröjor...eller tvärtom. Nu satte jag 30, minst....för att ha nån form av gräns, men kan du köpa kläder i storl 46/48 så har du ju ändå inte större problem...eller? Mao hör du inte hemma här! (fast hindra dig och skriva kan jag ju inte...även om jag bestämmer vad som står i TS!)
    Tack för det otroliga välkomnandet.
    Här vill man ju verkligen vara med.
  • Anonym (Tjock - och?)

JAG GER UPP!
    HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT LÄSA I TS!!!!
    Jag har en målgrupp med min tråd! STORA TJEJER med högt BMI och stora klädstorlekar! Hur svårt kan det vara?
    Lita på att jag blir trött på att behöva försvara mig hela tiden och att jag är elak mot dom som råkar vara för små för att passa målgruppen!
    Men fortätt klaga och ifrågasätt, antar att det är lättare att göra det här än att starta nåt eget som passar bättre.....gosh....

• Anonym (Tjockis)

Nä jag känner också att tråden inte alls är välkomnande längre! Jag kan ha vissa tröjor i strl 46 så jag har inte heller problem då! Eftersom många klädkedjor idag har avdelningar med kläder upp till strl 54 och XXXL så måste man ju vara större än så för att ha verkliga problem med att hitta kläder.

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (Tjockis) skrev 2010-03-24 16:33:52 följande:
    Nä jag känner också att tråden inte alls är välkomnande längre! Jag kan ha vissa tröjor i strl 46 så jag har inte heller problem då! Eftersom många klädkedjor idag har avdelningar med kläder upp till strl 54 och XXXL så måste man ju vara större än så för att ha verkliga problem med att hitta kläder.
    Kläder finns i storlekar, men hur snygga är dom då?

Jag ber nån ta bort tråden!
  • Anonym (BMI)

räknade precis ut mitt BMI och det blev 36,2
    är 1.79cm lång och väger 116kg.
    min kropp är så speciell jag drar olika storlekar på kroppen,
    jag har byxor strlk 46-48 och upptill har jag storlek 40-42 (m)

försöker hitta mig en bra bantningsform att komma ner till min normalvikt
    då hade jag bmi på 24,3

trivs inte som stor kvinna.

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI) skrev 2010-03-24 16:42:09 följande:
    räknade precis ut mitt BMI och det blev 36,2är 1.79cm lång och väger 116kg.min kropp är så speciell jag drar olika storlekar på kroppen,jag har byxor strlk 46-48 och upptill har jag storlek 40-42 (m)försöker hitta mig en bra bantningsform att komma ner till min normalviktdå hade jag bmi på 24,3trivs inte som stor kvinna.
    Jag är 115 kg, 178 cm och har allt från 50-54 upptill och oftast har jag svårt att hitta jeans som sitter nåt så när och då alltid minst 50....
  • Anonym (BMI)

ja vi ser annorlunda ut helt enkelt... jag har en storasyster som har smala ben men stor rumpa... hon har också 40-42 upptill men föredrar större storlekar, hon har samma byxstorlek som mig så hennes ben försvinner men hon måste ha större för att mage och rumpa skall få plats...

• Anonym (Tjock - och?)

ja vi ser annorlunda ut, men för du har ett större utbud av kläder iom att du säger att du har 40/42.
    Själv har jag en förhållandevis smal midja, men stora armar och byst och då måste jag upp i storlekar och då blir det tält ver midjan...hatar...
    Har stora lår och rumpa som kräver 50-52 men då är byxorna oftast för stora i midjan.
    Men jag ska leta efter magicjeans som drottningen tipsade om!

• Anonym (33 i BMI 46/48)

Känsliga rummet

För dig som vill vara anonym och diskutera känsliga ämnen, som relationsproblem, sorg och missbruk. Tänk på att allmänna debattfrågor inte hör hemma här, utan syftet med känsliga rummet är att man ska kunna ställa personliga frågor anonymt. Trådar som har syfte att skapa en medlemsgrupp snarare än behandla en specifik fråga ska postas i Medlemsgrupper.

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (33 i BMI 46/48) skrev 2010-03-24 17:13:19 följande:
    Känsliga rummetFör dig som vill vara anonym och diskutera känsliga ämnen, som relationsproblem, sorg och missbruk. Tänk på att allmänna debattfrågor inte hör hemma här, utan syftet med känsliga rummet är att man ska kunna ställa personliga frågor anonymt. Trådar som har syfte att skapa en medlemsgrupp snarare än behandla en specifik fråga ska postas i Medlemsgrupper.
    Är du stött?
    Övervikt är väl i allra högsta grad känsligt och rätt var det är kommer vi in på frågor som sex och intimhygien! Är det allmänna debattfrågor?
    Men varsågod och anmäl tråden, det visar ju bara på att du är mer barnslig än vi andra....
  • Anonym (?????)

Jag tror inte att BMI 33 är stött, utan helt enkelt hänvisar till de gällande reglerna och det faktum att den här tråden nog passar bättre under medlemsgrupper. Det var ju du som sjasade bort en tjej för att hon inte var "tjock nog". Sen stipulerar du "medlemskrav" i din TS som iaf inte passar på mig (BMI 32,6 och stl 46/48). Enligt din första beskrivning skulle jag ju få vara med, eftersom jag har BMI över 30, men sen måste man tydligen dra över stl 50 för att ha problem. Jag har problem med min storlek. Jag ryms i stolar och flygplanssäten, men jag hatar att visa mig på stranden. Får jag vara med då, eller måste det vara ett praktiskt problem och inte ett psykologiskt?

• Anonym (?????)

Iaf - om jag får vara med vill jag tipsa alla er andra om trekvartslånga ärmar och capribyxor. Då visar man den smalaste delen av armarna och benen, vilket skapar en illusion att armarna och benen är slankare än de i själva verket är. Snygga smycken är alltid kul och drar fokus från "problemområdena", som det brukar heta. Bonaparte.se har jättesnygga kläder även för plustjejer.

• Anonym (Tjock - och?)

Nu har jag bett dom plocka bort tråden för det var då tjafs utan dess like!
    Som jag uppdaterade TS med om det inte framgick från början. PRAKTISKA problem!

• Anonym (?????)

Det är nog lika bra. Lycka till under "Medlemsgrupper" i stället.

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (?????) skrev 2010-03-24 17:47:29 följande:
    Det är nog lika bra. Lycka till under "Medlemsgrupper" i stället.
    Glöm det....startar jag en ny blir det på samma ställe för jag tänker då inte diskutera detta annat än under anonyma snack!
  • Anonym (?????)

Medlemsgrupper --> Allmänna --> Anonym

Lycka till!

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (?????) skrev 2010-03-24 17:54:42 följande:
    Medlemsgrupper --> Allmänna --> AnonymLycka till!
    Nu är jag sur och grinig och tänker då inte lägga manken till för nån annans skull, inser att jag klarar mig utan en egen tråd...
  • About golden years

Veckans underhållning! {#lang_emotions_wink}

• Anonym (Tjock - och?)
    About golden years skrev 2010-03-24 18:00:39 följande:
    Veckans underhållning!
    Ja var detta veckans underhållning kan du inte ha höga krav...stackare
  • Anonym (?????)

Underhållning, ja visst!

Svar på tråden för oss tjockisar!