• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (Besviken!!) skrev 2010-03-23 23:33:05 följande:
    Japp, nu förstår jag precis var skon klämmer. Personligen så tror jag att hon faktiskt mår dåligt över sin kropp och ville söka stöd precis som alla andra, men men.... alla tänker vi olika.
    Men då tror jag det finns bättre grupper att söka stöd i!!!
    Alltså fattar inte vad problemet är....eller jo...det är ju FL vi är på....
    Och då är jag TS i den här tråden och jag BESTÄMMER! att här inne samlas trevliga STORA tjejer och diskuterar kläder i storlekar från 50/52 och uppåt!
    Nöjd?
  • Anonym (korpulent)

Klingel hade förut iaf ganska generösa o bra kläder på postorder. Måttabellerna stämde faktiskt, så med lite mätande funkade storlekarna.

• Anonym (Tjock - och?)
    Queenie70 skrev 2010-03-23 23:34:46 följande:
    Sluta tjafsa nu. Move on...
    Så nu har jag slutat tjafsa
  • Queenie70
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-23 23:36:07 följande:
    Men då tror jag det finns bättre grupper att söka stöd i!!!Alltså fattar inte vad problemet är....eller jo...det är ju FL vi är på....Och då är jag TS i den här tråden och jag BESTÄMMER! att här inne samlas trevliga STORA tjejer och diskuterar kläder i storlekar från 50/52 och uppåt!Nöjd?
    Fast du kan inte bestämma vilka som skriver iof. Om man inte vill tala med dem som inte passar målgruppen låter man bli och då kommer nog Ulla storlek 40 snart att lessna på tråden
  • Queenie70
    Anonym (korpulent) skrev 2010-03-23 23:36:08 följande:
    Klingel hade förut iaf ganska generösa o bra kläder på postorder. Måttabellerna stämde faktiskt, så med lite mätande funkade storlekarna.
    Men ack så tantigt....
  • Anonym (Tjock - och?)
    Queenie70 skrev 2010-03-23 23:37:38 följande:
    Fast du kan inte bestämma vilka som skriver iof. Om man inte vill tala med dem som inte passar målgruppen låter man bli och då kommer nog Ulla storlek 40 snart att lessna på tråden
    Jag skrev det också! Men för att ingen liten stackare ska förirra sig in då så ska jag förtydliga TS
  • Queenie70
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-23 23:36:37 följande:
    Så nu har jag slutat tjafsa
    Bra Du vill ju inte ta dö på din egen tråd
  • Anonym (FläskFia)

Hej hej. 170 cm och 97 kilo. Ny i tråden men hänger gärna här o babblar om allt möjligt.

• Queenie70

Jag kommer iof. också att bli bannlyst från tråden snart för jag har bmi 31. Men för några månader sedan hade jag BMI 46, så jag vet va jag snackar om

• Anonym (Tjock - och?)
    Queenie70 skrev 2010-03-23 23:39:47 följande:
    Jag kommer iof. också att bli bannlyst från tråden snart för jag har bmi 31. Men för några månader sedan hade jag BMI 46, så jag vet va jag snackar om
    Och då har du ju massor av tips om bra kläder och div annat!
    Själv tänker jag också bannlysa mig själv men har nog ett bra tag kvar
Svar på tråden för oss tjockisar!