• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (B)

125 kilo 165cm.

hänger gärna med här och hoppas på tips

• Anonym (BMI 49)

Har precis tagit bort ALLA kläder som är för små, min garderob ska bestå av kläder som jag kan ha precis NU, det är jag värd! :D

• Anonym (bollen)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 20:20:20 följande:
    Har precis tagit bort ALLA kläder som är för små, min garderob ska bestå av kläder som jag kan ha precis NU, det är jag värd! :D
    Precis så! Man vill väl inte se dom där för små kläderna skrika åt en varje gång man öppnar garderoben. Utan man vill få kunna känna sig fin NU, stor eller ej, det blir man lite gladare i själen av =) 
  • Anonym (B)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 20:20:20 följande:
    har med rensat ut och fyllt på med nytt

är gravid i vecka 24 så nu har man ju en ännu större mage som ska få plats.
  • Anonym (bollen)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 20:05:31 följande:
    Eller åka, buss, när ingen kan sitta brevid, för man tar upp 2 säten :OEller betala för 2 flygstolar på flyget :OEller åka med en främmande bil å bältet räcker inte :(
    Uscha... nåt som jag också räds är när jag är på bvc, där har dom en stor med rätt smala karmar inne hos sköterskan. Jahapp, trycker ner rövva och det pyser ut lite käckt på sidorna, och jag försöker se oberörd ut. Och så varje gång jag reser mig så känns det som att stolen ska följa med upp på höfterna....fyyy. Man kan väl bara skratta åt eländet, vilken syn det skulle va

Bort med stolar med karmar från offentliga miljöer! =/
  • Anonym (BMI 49)

Ja det är helt otroligt, å känna att ALLA kläder kan jag välja av :)

• Anonym (VERY BIG!!)

Cellbes har många fina kläder i stora stl, tack o lov {#lang_emotions_wink}, för annrs så hade man väl fått gå naken eller dragit på sig ett påslakan eller liknande {#lang_emotions_undecided}.
    Det som är jobbigt är att tröjor på ellos, la redoute, cellbes  med för den delen, är att dom gör  dom superbreda, ok skönt då det inte sitter slickat, men när tröjfan slutar i så kallad midjehöjd, vad har dom då tänkt med???
    Jag vill inte att hela stora paketet ska hänga ut utanför min tröja.. korkat!

• Anonym (Tjockis)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 14:43:45 följande:
    Vet inte om jag testat därifrån, står det att det ska vara franska strl, eller vad står det?
    På Ellos står det inte att det är franska storlekar men när jag beställer strl 50 så är det den franska storleken och det är som en svensk strl 48.
  • Anonym (ida)

menade inget illa... och blir mer arg på ts här än om en av mina kompisar skulle pinat mig.
    få höra varje dag att jag är fet, lider av det och satt hela livet på spel.
    Det finns alltid fler som ha det svårt, men ts du är värre än en kompis i stl 36 som hade retat mig

• Anonym (Tjock - och?)

VA? Ursäkta men jag startade en tråd med en viss målgrupp. Du tillhör inte den! Sorry!

Svar på tråden för oss tjockisar!