• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (Besviken!!)
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-23 23:36:07 följande:
    Men då tror jag det finns bättre grupper att söka stöd i!!!Alltså fattar inte vad problemet är....eller jo...det är ju FL vi är på....Och då är jag TS i den här tråden och jag BESTÄMMER! att här inne samlas trevliga STORA tjejer och diskuterar kläder i storlekar från 50/52 och uppåt!Nöjd?
    Hon visste ju inte vilket bmi hon hade och därför tycker jag du hade kunnat kosta på dig att vara lite schysstare. Sedan har jag missat att TS BESTÄMMER. Ser inte heller att det står i ts att man måste ha 50/52 och uppåt. Det stod väl 30. Ärligt talat så blev jag riktigt illa berörd över hur hon behandlades, men jag ska lämna er ifred nu. Lycka till med det ni diskuterar.
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (Besviken!!) skrev 2010-03-23 23:42:00 följande:
    Hon visste ju inte vilket bmi hon hade och därför tycker jag du hade kunnat kosta på dig att vara lite schysstare. Sedan har jag missat att TS BESTÄMMER. Ser inte heller att det står i ts att man måste ha 50/52 och uppåt. Det stod väl 30. Ärligt talat så blev jag riktigt illa berörd över hur hon behandlades, men jag ska lämna er ifred nu. Lycka till med det ni diskuterar.
    Jamen haka upp dig....
  • Queenie70
    Anonym (Besviken!!) skrev 2010-03-23 23:42:00 följande:
    JAg tycker du ska stanna, så börjar vi på ny kula
  • Anonym (BMI 49)

shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S

Denna köpte jag på Tradera, men hon hade inte skrivit måtten, men jag tog ju för givet att den var lååång, ser ju ut som en klänning på bilden.
    Hem kom en tröjja som nästan slutar i midjan, jag skulle ta på mej jackan, å enl min sambo så visade jag hela magen, pinsamt! märkte inte det själv.

• Anonym (Besviken!!)
    Queenie70 skrev 2010-03-23 23:42:58 följande:
    JAg tycker du ska stanna, så börjar vi på ny kula
    Tror jag hoppar det, men tack det var gulligt av dig. Grattis till att du snart blir utesluten förresten Riktigt bra jobbat på kort tid. Imponerad!
  • Anonym (BMI 49)

shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S

Där är en annan bild, hade jag sett den bilden, hade jag inte köpt den. Modellen har säkert på sig den största strl, då blir det så fel :S

• Anonym (FläskFia)
    Var ju tvungen att kolla igenom allt hm hade nu och guuud vilket tråkigt utbud HM har av tjockiskläder.
    Jag gillar lindex tjockisavdelning, de har insett att bara för att man är fet så vill man inte klä sig i kitchiga tält och pasteller eller helt odesignade och menlösa plagg.
  • Anonym (Tjock - och?)

Nu ser jag inte vilken du menar, flera som kommer upp!

• Anonym (BMI 49)

Det är den där randiga, den första, i första länken ser det ut som en klänning.

Svar på tråden för oss tjockisar!