• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (BMI 49)

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=263904&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

De tycker jag e dösnygga!
    Men min sambo menar på att jag redan har minst 20 par leggings, men jag har INGA med en sån bred rand spets jue! Vad göra??

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 23:57:49 följande:
    Det är den där randiga, den första, i första länken ser det ut som en klänning.
    Men det är ju samma bilder och ingen randing top som ser ut som en klänning
  • Anonym (BMI 49)

Tyvärr tror jag det e en sån som skär av tuttarna :(

• Anonym (BMI 49)

aha, det går inte att länka på Hm´s sida, det är den på sidan 5, randig på svart botten, om du går in på den så ser du "klännings" bilden..

• Anonym (BMI 49)

Ja nu var leggingsen slut i min strl,, phu! Slipper jag våndas :D

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-24 00:02:06 följande:
    Tyvärr tror jag det e en sån som skär av tuttarna :(
    Men iom att det är stretch tänkte jag att det kanske inte gör det...
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-24 00:04:43 följande:
    aha, det går inte att länka på Hm´s sida, det är den på sidan 5, randig på svart botten, om du går in på den så ser du "klännings" bilden..
    Ja den var snygg, faktiskt! Men inte klänning precis.
  • Anonym (BMI 49)

Nej precis, jag hade den till svarta byxor, men till leggingsgår den inte, då ser man ju alltihop,,, he!

• Anonym (Tjockis)

På tal om leggings så tycker jag det är svårt att få dom att sitta uppe i midjan. När dom passar på låren och över rumpan så är dom för stora i midjan och halkar ner så dom sitter under hängmagen! Det är svårt att hitta leggings med bred resår i midjan som sitter uppe tycker jag.

Jag undrar också hur ni gör med kjolar? Jag gillar att ha kjol men jag har liksom inte kvar nån midja, har bara en stor putmage nu för tiden så kjolen hamnar under tuttarna och åker upp bak över rumpan så den sitter snett om ni fattar vad jag menar?

• Queenie70

Måste rekomendera Magicjeansen från KappAhl. Höga i midjan så de håller in magen, lyfter rumpan och håller låren på plats. De är helt suveräna, särskilt om man är lite lång. De finns i 2 längder och i mörkblått och ljusblått. Jag har köpt tre par hittils. Helt underbara.

Svar på tråden för oss tjockisar!