• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (ida)
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-23 22:17:20 följande:
    VA? Ursäkta men jag startade en tråd med en viss målgrupp. Du tillhör inte den! Sorry!
    förlåt jag inte lider lika mkt som du,  jag  jobbs själv inom psykiatrin och ser detta ofta, och nästan jämt vänder man allt mot sig för göra sig själv glad
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (ida) skrev 2010-03-23 22:26:31 följande:
    förlåt jag inte lider lika mkt som du,  jag  jobbs själv inom psykiatrin och ser detta ofta, och nästan jämt vänder man allt mot sig för göra sig själv glad
    Du, det handlar inte om vem som lider mest, det handlar om att jag vände mig till en speciell målgrupp, och målgruppen var INTE den som lider mest utan var de som har minst BMI 30...BMI 30 i relation med lidande handlar det heller inte om...nu är du bara dum och får mer än gärna starta en tråd för lidande kvinnor med BMI 28!
    Tack för inputen, jag kan iof inte hindra dig att skriva men du är lite OT i tråden....
  • Anonym (ida)

sorry, viste inte vilket bmi jag hade... men kompisarna i "svält" är mer kompis än du

• Anonym (BMI 49)

Ja jag kollar alltid hur lång en tröjja eller top är nu förtiden, står det under 70 cm så går det inte, många står det ju kanske 65 cm på. Men det beror ju lite på hur lång man e oxå, jag e över 175cm. Så jag vill gärna ha tunikor i 80, gärna 90 cm långa, är det 110 blir jag själaglad :D

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (ida) skrev 2010-03-23 22:41:05 följande:
    sorry, viste inte vilket bmi jag hade... men kompisarna i "svält" är mer kompis än du
    Och med det beteendet du visar upp har jag inget som helst behov av att vara kompis med dig...
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 22:45:26 följande:
    Ja jag kollar alltid hur lång en tröjja eller top är nu förtiden, står det under 70 cm så går det inte, många står det ju kanske 65 cm på. Men det beror ju lite på hur lång man e oxå, jag e över 175cm. Så jag vill gärna ha tunikor i 80, gärna 90 cm långa, är det 110 blir jag själaglad :D
    Smart!
    Jag är också lång och vill inte ha nåt som slutar i midjehöjd.
  • Anonym (BMI 49)

Haha, ja man vill ju kunna stå annat än upprätt i sina kläder :P
    Utan att något hoppar ut :D

• Anonym (ida)
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-23 22:46:37 följande:
    Och med det beteendet du visar upp har jag inget som helst behov av att vara kompis med dig...
    dito
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 22:50:27 följande:
    Haha, ja man vill ju kunna stå annat än upprätt i sina kläder :PUtan att något hoppar ut :D
    Jomen precis!
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (ida) skrev 2010-03-23 22:51:24 följande:
    dito
    Hej då!
Svar på tråden för oss tjockisar!