• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 14:30:42 följande:
    Ja precis, vissa kläder "får" jag bara ha hemma för sambon :DKan bli lite mkt med bar rygg å Riktigt urringat.Vilka färger gillar du?
    Svart och grått....men försöker verkligen att hotta till mig lite! Genom scarfs och sjalar
  • Anonym (Tjockis)

Jag hänger på tråden!

Jag fick barn för 6 månader sedan och har sedan dess gått UPP ca 15 kg! Har idag ett BMI på 38 tror jag? Var tvungen att köpa massa nya kläder eftersom inget i garderoben passar längre, har beställt från Ellos mest. Min dotter ska döpas på lördag och jag har inget att ta på mig!!!!

• Anonym (BMI 49)

Ahhh, samma som jag, av denna tjej får jag mkt rött, känns nästan läskigt att ha på sig nåt så starkt färgat :)

Välkommen Tjockis!

• Anonym (Tjockis)

Tack BMI 49! Nån mer än jag som har problem med Taillissime?? Jag fattar aldrig vad det är för storlekar på deras kläder??? Jag tycker att dom är väldigt ojämna i storleken för en stl 50 kan vara både för litet eller för stort till mig.

• Anonym (BMI 49)

Är det med La Redoute eller Ellos?

• Anonym (Tjockis)

Det är från Ellos jag har beställt.

• Anonym (BMI 49)

Vet inte om jag testat därifrån, står det att det ska vara franska strl, eller vad står det?

• Anonym (Tjock - och?)

Ni får gärna hinta om ni beställt nåt som ni tyckte extra mkt om! Går väl att länka eller?

• Anonym (BMI 49)

Vad gör du med scarvsen och sjalarna?

Har du dem runt halsen, i midjan osv?

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 19:03:28 följande:
    Vad gör du med scarvsen och sjalarna?Har du dem runt halsen, i midjan osv?
    Halsen!
Svar på tråden för oss tjockisar!