• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-22 23:41:25 följande:
    Bon prix har jag oxå kikat lite på, killen blev helt förälskad i många kläder där ifrån, till hnm själv ;)Jag hittade inte så mkt, men möjligt att jag oxå beställer nåt om han gör.
    Vad har du för storlek?
    Jag vill ha toppar med minst 3/4 ärm, många slutar vid armbågen och där blir det för trångt...
  • Anonym (BMI 49)

Jag kan ha en del i 46-48, men det är nog för att jag har tänjt ut det ;)
    På överkroppen är jag ca 50-54
    På underkroppen 54, helst 56.
    Tog en stooor jacka i år, lång å bra i strl 58-60, det finns gott om plats för en tjocktröjja osv under den, skönt!
    Jag kan ja linnen, men vill då gärna ha en tjockare tröjja över, vill så gärna ha en med riktigt djup ringning, men har inte hittat i min strl.

• 8Viola2

Var en jättebra sida som tipsades om längre upp i tråden.{#lang_emotions_smile}
    Blev så glad över att man kunde finna bhar i större storlekar till ett bra pris.
    Upp till F-kupa.
    Min sambo har som jag extra kilon och trevligt att det fanns lite snyggare kläder även till honom.
    Vet inte vilket BMI han ligger på men själv har jag 29-30.
    Lite svårt att säga exakt då jag för tillfället är gravid men vill minnas att jag startade så.

♥ BF 25 Juni ♥
  • Anonym (Tjock - och?)

Urringning gillar jag också, vid rätt tillfällen, annars har jag fått dille på stora sjalar just nu

• Anonym (Tjock - och?)
    8Viola2 skrev 2010-03-23 08:50:05 följande:
    Var en jättebra sida som tipsades om längre upp i tråden.Blev så glad över att man kunde finna bhar i större storlekar till ett bra pris.Upp till F-kupa.Min sambo har som jag extra kilon och trevligt att det fanns lite snyggare kläder även till honom.Vet inte vilket BMI han ligger på men själv har jag 29-30.Lite svårt att säga exakt då jag för tillfället är gravid men vill minnas att jag startade så.
    Ja det var en bra sida, har inte hunnit titta jättenoga men ska gå in igen!
  • Anonym (BMI 49)

Ja jag tycker det är fint med urringade tjocktröjjor, om man har linne under ;)

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 14:22:39 följande:
    Ja jag tycker det är fint med urringade tjocktröjjor, om man har linne under ;)
    Jaha, du menade urringad tjocktröja! Tänkte du ville ha urringat linne...men det är snyggt till fest!
  • Anonym (BMI 49)

Hehe, ja jag har fått en del kläder av en väninna som gjort en op, å mkt är så urringat så jag nästan rodnar när jag tittar på plagget :D
    Men hon älskar att se kvinnlig ut, ringning nedanför bhn :P

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 14:27:17 följande:
    Hehe, ja jag har fått en del kläder av en väninna som gjort en op, å mkt är så urringat så jag nästan rodnar när jag tittar på plagget :DMen hon älskar att se kvinnlig ut, ringning nedanför bhn :P
    Viktigast är ju att trivas i det!
    Jag avskyr tält modeller men å andra sidan kan det bli väl tight och urringat också. Kläder om jag tycker kan se vulägra ut på "magra" människor ser oftast inte bättre ut på tjockisar
  • Anonym (BMI 49)

Ja precis, vissa kläder "får" jag bara ha hemma för sambon :D
    Kan bli lite mkt med bar rygg å Riktigt urringat.

Vilka färger gillar du?

Svar på tråden för oss tjockisar!