• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Queenie70

JAg tycker det är faschinerande att det görs massa kläder i typ storlek 58, som är midjekorta eller helt ärmlösa. Vem fan som drar 58 vill visa hela magen eller gäddhänget liksom. HM, tycker jag är hopplösa, på alla korta ärmlösa små saker. Eller blusar som är avskurna under bysten, där man inte justerat det måttet, utan det är lika kort på en 58 som på en 38, med resultatet att avskärningen hamnar mitt på tuttarna. Om man ska göra kläder för stora personer måste ju passform justeras inte bara på vidden.

• Queenie70

Jag tycker faktiskt att Cellbes kläder har bättre passform och kvalitet än ellos. Och riktigt bra kläder (fast lite dyrare) har Ulla popken. En del är lite tantigt, men de kan man ju välja bort.

• Anonym (Tjock - och?)
    Queenie70 skrev 2010-03-23 23:03:28 följande:
    JAg tycker det är faschinerande att det görs massa kläder i typ storlek 58, som är midjekorta eller helt ärmlösa. Vem fan som drar 58 vill visa hela magen eller gäddhänget liksom. HM, tycker jag är hopplösa, på alla korta ärmlösa små saker. Eller blusar som är avskurna under bysten, där man inte justerat det måttet, utan det är lika kort på en 58 som på en 38, med resultatet att avskärningen hamnar mitt på tuttarna. Om man ska göra kläder för stora personer måste ju passform justeras inte bara på vidden.
    Instämmer! När man äntligen hittar nåt snyggt som passar över armarna, ja då hamnar tuttarna fel...gahhhh....
    Och varför ska ALLT var tältformat? Kan det inte vara så man kan justera i midjan i varjefall?
  • Anonym (Besviken!!)

Hade tänkt hoppa in här, men nu tappade jag helt lusten. Vad spelar det för roll om Ida skriver här? Visst att du har en viss målgrupp, men det är ett fritt forum och du kan som du själv påpekar inte styra vem som får skriva eller inte. Det förstörde ju knappast något att Ida ville skriva.

Hoppar ur och hittar en trevligare tråd.

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (Besviken!!) skrev 2010-03-23 23:19:52 följande:
    Hade tänkt hoppa in här, men nu tappade jag helt lusten. Vad spelar det för roll om Ida skriver här? Visst att du har en viss målgrupp, men det är ett fritt forum och du kan som du själv påpekar inte styra vem som får skriva eller inte. Det förstörde ju knappast något att Ida ville skriva.Hoppar ur och hittar en trevligare tråd.
    Ja Ida har startat en där hon beklagar sig, så hoppa in där!
  • Anonym (BMI 49)

Ja det där har jag inte heller fattat!
    Är man stor så kanske man vill åtminstone se brösten, inte låta dem gömmas?

• Anonym (Besviken!!)
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-23 23:21:22 följande:
    Ja Ida har startat en där hon beklagar sig, så hoppa in där!
    Men om du tänker efter, hade det verkligen förstört din tråd? Varför så ovälkomnande? Har faktiskt aldrig sett någon blivit nekad att skriva i en tråd förrut. Jag menar inte att vara otrevlig, men jag tyckte det var riktigt tråkigt.
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (Besviken!!) skrev 2010-03-23 23:25:18 följande:
    Men om du tänker efter, hade det verkligen förstört din tråd? Varför så ovälkomnande? Har faktiskt aldrig sett någon blivit nekad att skriva i en tråd förrut. Jag menar inte att vara otrevlig, men jag tyckte det var riktigt tråkigt.
    Skippa det. Det handlar om en målgrupp som skulle diskutera problem och ge varandra tips i vardagen. Hon passade inte i in i den målgruppen och jag förstår inte vad problemet är?
    Nåt säger mig att hon vill hoppa in i en grupp med STORA tjejer för att få känna sig smal och fin i jämförelse...kommer en så kommer snart Britta med BMI 23 som bara blivit så fet efter att hon fött barn....så herregud....
    Därför säger jag ifrån!!!!!
    Jag kan inte hindra nån från att skriva, men hur kul är det att läsa då om folk som tycker storl 44 är trång över armarna när vi andra behöver 54? Fattar du grejen?
  • Anonym (Besviken!!)
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-23 23:27:48 följande:
    Skippa det. Det handlar om en målgrupp som skulle diskutera problem och ge varandra tips i vardagen. Hon passade inte i in i den målgruppen och jag förstår inte vad problemet är? Nåt säger mig att hon vill hoppa in i en grupp med STORA tjejer för att få känna sig smal och fin i jämförelse...kommer en så kommer snart Britta med BMI 23 som bara blivit så fet efter att hon fött barn....så herregud....Därför säger jag ifrån!!!!!Jag kan inte hindra nån från att skriva, men hur kul är det att läsa då om folk som tycker storl 44 är trång över armarna när vi andra behöver 54? Fattar du grejen?
    Japp, nu förstår jag precis var skon klämmer. Personligen så tror jag att hon faktiskt mår dåligt över sin kropp och ville söka stöd precis som alla andra, men men.... alla tänker vi olika.
  • Queenie70

Sluta tjafsa nu. Move on...

Svar på tråden för oss tjockisar!