• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (ida)
    Anonym (bollen) skrev 2010-03-23 19:33:00 följande:
    Jaa här med... *räcker upp en hand*  =(Hängmagen är verkligen skittråkig, man får pula in dom i byxorna och får en såndär käck korv som löper på framsidan, så att man egentligen ser att det är en nerpulad hängmage....  =(   Och hur svårt är det inte att hitta Däremot har jag gjort en deal med min man...när jag fött färdigt våra barn, vilket nog sker inom de närmsta två åren. Och sen går ner till c:a 75-80 kg så har jag blivit lovad en mag och gäddhängsoperation. Haha....det kommer vara en jättemotivation för mej!! Det ska jag definitivt fixa!Har _aldrig_ linnen heller för jag har sånna hemska flappiga gäddhängsarmar...det är jättetråkigt på somrarna, vill alltid minst ha ärmar som går minst till armvecket....iaf bland folk.... =(
    nej linnen här är att glömma! efter första barnet va armarna "ok" men efter andra ser dom helt uppsvullna ut och rumpan ja det är svullen med plus hänger. det känns så hemskt, är bara 25 år och ska leva med det hela livet, eller tills jag ha råd att op bort huden, fått konstaterat att träna kan ja göra så mkt jag vill med huden kommer inte gå tillbaka
    så ser man på sina vänner som går ner till sin stl 36 så fort deras barn e ute, eller som mina barns kusiner mamma som fött 9 barn och lika snygg och smal ändå
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (ida) skrev 2010-03-23 19:31:05 följande:
    oj ursäktar då för känner mig väldigt tjock, kan oftast inte ens ha 46 i byxor och allt på kroppen hänger och inga kläder passar vart man än handlar
    Kolla TS....
  • Anonym (Tjock - och?)

Armarna är verkligen värst...även när jag gick ner i vikt och hade BMI 28 så var dom såå tråkiga, även om dom var mindre. Men då kunde jag ändå visa mig i kortärmat, för det där vecket ner mot armbågen fanns inte...eller valk eller vad man ska kalla det!

• Anonym (ida)
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-23 19:51:28 följande:
    Kolla TS....
    läst ts men trodde faktiskt jag räknades som tjock,förlåt
  • Anonym (BMI 49)

Jag har stora armar, men ej det där vecket *glad*

Magen däremot ;)
    Den blir det def op på sen :P

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (ida) skrev 2010-03-23 19:56:20 följande:
    läst ts men trodde faktiskt jag räknades som tjock,förlåt
    Jag satte minst BMI 30 som gräns, för alla kan ju uppfatta sig som tjocka men här samlas vi som per definition är feta!
    Sen kan man ha BMI 30 och känna sig hur normal och nöjd om helst, eller 40 eller vad som och man kan ha BMI 25 och känna sig skitfet.
    BMI är eg inget bra mått men jag var tvungen att ha nåt, för jag vill prata med folk i samma sits, som inte hittar kläder i vanliga storlekar och andra problem som uppstår i vardagen.
  • Anonym (BMI 49)

Eller åka, buss, när ingen kan sitta brevid, för man tar upp 2 säten :O
    Eller betala för 2 flygstolar på flyget :O
    Eller åka med en främmande bil å bältet räcker inte :(

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 20:05:31 följande:
    Eller åka, buss, när ingen kan sitta brevid, för man tar upp 2 säten :OEller betala för 2 flygstolar på flyget :OEller åka med en främmande bil å bältet räcker inte :(
    Just det...
  • Anonym (BMI 49)

Ja byxor i Strl 46, vilken dröm :D

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (BMI 49) skrev 2010-03-23 20:08:24 följande:
    Ja byxor i Strl 46, vilken dröm :D
    Dom finns i garderoben, sen tidigare...men att komma i dom är inte att tänka på..
Svar på tråden för oss tjockisar!