• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (Barbamamma)

Hejsan!

Vilken rolig tråd, blev jätteglad när jag stötte på den idag.
    Jag har BMI 47 eller mer... Är gravid och växer ju så det lär väl öka inom närmsta tiden.... {#lang_emotions_wink}

Så härligt att läsa om andra som har samma problem med kläder, karmstolar och bilbälten! Ger en känslan av att inte vara ensam i att våndas över vardagen och det är en ovanlig känsla då de flesta i min omgivning är normalviktiga och har svårt att förstå alla problem man bemöts av som tjockis. Nuförtiden säljs tjockiskläder på många ställen men det var inte många år sedan det var jättesvårt att hitta tjockiskläder och jublade stort när paljett-BIB började sälja på HM.

Jag handlar mest kläder på Cellbes av anledningen att jag hatar att gå i affärer och bli tittade på när jag väljer kläder. Tycker det är obehagligt. Jag förstår att jag är en syn, men ändå.... Annars gillar jag Kappahl mycket, tycker att de är enda stället där det går att hitta diskreta tunnare tröjor utan urringning och med ärmar som når ner till händerna samt en längd som faktiskt döljer hängmagen.

Himla kul att träffa er alla!

• Anonym (?????)

En fråga till TS: Får man vara med här om man har 32,6 i BMI men stl 46/48 i kläder?

• Queenie70
    Anonym (?????) skrev 2010-03-24 12:26:41 följande:
    En fråga till TS: Får man vara med här om man har 32,6 i BMI men stl 46/48 i kläder?
    Det står det ju att man "får"
  • SMARAGD

Hellu..

Kul tråd..

186 cm långis.. 140-145 kg

Nu skall jag plöja igenom tråden!

• Anonym (Tjockis)

Men nu måste jag fråga TS, först står det att tråden är för alla med BMI över 30 och i ditt tillägg skriver du att man ska ha strl 50/52? Jag har BMI 38 och har 50/52 på byxor men kan ha tunikor i strl 46 ibland. Storleken beror ju på tyget och modellen på kläderna. Har man BMI 30 har man väl inte 50/52 i kläder???

• Queenie70

Jag tror TS menar att tråden vänder sig till människor som är så pass överviktiga att det blir lite praktiska problem i vardagen, med kläder, bälten etc. Och att man här ska kunna diskutera detta, ge tips och råd. Det är självklart att det inte går att dra någon absolut gräns. Kan vi inte sluta tjafsa om detta nu? pls...

• Queenie70
    Anonym (Tjockis) skrev 2010-03-24 13:33:46 följande:
    Men nu måste jag fråga TS, först står det att tråden är för alla med BMI över 30 och i ditt tillägg skriver du att man ska ha strl 50/52? Jag har BMI 38 och har 50/52 på byxor men kan ha tunikor i strl 46 ibland. Storleken beror ju på tyget och modellen på kläderna. Har man BMI 30 har man väl inte 50/52 i kläder???
    Sen är det ju så olika på kläder och märken. Ibland kan jag ha 46, ibland 50/52.
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (Tjockis) skrev 2010-03-24 13:33:46 följande:
    Som drottningen skriver! För oss som har problem att hitta kläder mm för att vi är större än genomsnittet, STORA tjejer mao! Inte att man har 10 kg kvar efter graviditeten och tycker livet är jobbigt för att man får köpa storl 44....Utan större än alla andra och verkliga problem att hitta kläder öht!
  • Anonym (33 i BMI 46/48)
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-24 15:08:29 följande:
    Som drottningen skriver! För oss som har problem att hitta kläder mm för att vi är större än genomsnittet, STORA tjejer mao! Inte att man har 10 kg kvar efter graviditeten och tycker livet är jobbigt för att man får köpa storl 44....Utan större än alla andra och verkliga problem att hitta kläder öht!
    Fast då får du nog sätta ett högre BMI.
  • Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (33 i BMI 46/48) skrev 2010-03-24 16:23:25 följande:
    Fast då får du nog sätta ett högre BMI.
    Va?
    Även du är väl smart nog att inse att BMI och klädstorlek inte följer varann hack i häl. Vissa har 46 i byxor och 54 på tröjor...eller tvärtom.
    Nu satte jag 30, minst....för att ha nån form av gräns, men kan du köpa kläder i storl 46/48 så har du ju ändå inte större problem...eller? Mao hör du inte hemma här! (fast hindra dig och skriva kan jag ju inte...även om jag bestämmer vad som står i TS!)
Svar på tråden för oss tjockisar!