• Anonym (Tjock - och?)

för oss tjockisar!

Tråden för oss tjockisar!
    Livet är inte alltid så kul!
    Här delar vi med oss om tips på ex bra kläder som vi hittat och lite annat.
    Det handlar inte om bantning och sånt, utan vi som är tjocka kan helt enkelt prata av oss lite om vardagen och sådär.
    Sen om vi vill gå ner i vikt, då finns det massa andra trådar för det
    Men kommer det på tal är det väl inte hela världen!
    (med tjock, då menar jag säg minst BMI 30 och uppåt....minst)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 23:40
    Här inne pratar STORA tjejer om kläder i minst storlek 50/52 och beklagar sig över dåliga passformar och allt annat som ställer till det i vardagen när man helt enkelt är STOR! (sen om vi är nöjda med att vara stora eller inte kan vi också prata om men huvudsyftet är som sagt inte att prata viktnedgång utan prata om här och nu!)

• Svar på tråden för oss tjockisar!
  • Anonym (BMI 49)

Aha, jag skulle nog känna mej lite stryp, är lite känslig där.

Men vissa passar så himla bra med en liten bit tyg så där nonchalant hängt runt, på mej ser det bara forcerat ut.

• Anonym (Tjock - och?)

Jag trivs, men det får ine sitta åt, jag har struma.

• Anonym (BMI 49)

Aha, ja med, kanske e det som gjort att man tycker det trycker på :S
    Likadant när jag ligger på rygg, så känner jag hur det blir trångt i halsen, usch!

• Anonym (ida)

hej hej ny här inne :) vet inte alls mitt bmi hur räknar man ut det? är iallafall på 79 kg och 168 lång, efter mina 2 täta grav har jag fått en "fin" hängmage och då menar jag sån mage man ser på tv som man op bort lider något extremt av detta och det hindrar mig från mkt i livet och påverkar allt jag gör :( någon mer som lider av detta? 

• Anonym (bollen)
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-23 15:15:51 följande:
    Ni får gärna hinta om ni beställt nåt som ni tyckte extra mkt om! Går väl att länka eller?
    Har fått mina tröjor från bon prix, dock inte hämtat ut dom...tror jag beställde 15 st, haha. Tänker som så att jag provar alla så kanske man äntligen kan hitta några som sitter riktigt bra så skickar jag tillbaka resten. Så kanske behåller max hälften om man skulle hitta så många som passar, men räknar kallt med att många inte passar så bra, brukar ju vara så =( Men måste verkligen ha nåt att ha på mej, fick barn för en stund sen och kroppen är sej inte direkt lik. Men som jag sa innan, måste få känna sej lite fräsch och fin även om man är tjock...så jag unnar mej lite nya kläder =)
  • Anonym (bollen)

Och just, jag berättar om det va några tröjor som va extra snygga och länkar till dom  =)

• Anonym (Tjock - och?)
    Anonym (ida) skrev 2010-03-23 19:23:38 följande:
    hej hej ny här inne :) vet inte alls mitt bmi hur räknar man ut det? är iallafall på 79 kg och 168 lång, efter mina 2 täta grav har jag fått en "fin" hängmage och då menar jag sån mage man ser på tv som man op bort lider något extremt av detta och det hindrar mig från mkt i livet och påverkar allt jag gör :( någon mer som lider av detta? 
    Ditt BMI är 28 så du är ju inte spec tjock även om du lider av din mage.
  • Anonym (ida)
    Anonym (Tjock - och?) skrev 2010-03-23 19:27:07 följande:
    Ditt BMI är 28 så du är ju inte spec tjock även om du lider av din mage.
    oj ursäktar då för känner mig väldigt tjock, kan oftast inte ens ha 46 i byxor och allt på kroppen hänger och inga kläder passar vart man än handlar
  • Anonym (bollen)
    Anonym (ida) skrev 2010-03-23 19:23:38 följande:
    Jaa här med... *räcker upp en hand*  =(

Hängmagen är verkligen skittråkig, man får pula in dom i byxorna och får en såndär käck korv som löper på framsidan, så att man egentligen ser att det är en nerpulad hängmage....  =(   Och hur svårt är det inte att hitta

Däremot har jag gjort en deal med min man...när jag fött färdigt våra barn, vilket nog sker inom de närmsta två åren. Och sen går ner till c:a 75-80 kg så har jag blivit lovad en mag och gäddhängsoperation. Haha....det kommer vara en jättemotivation för mej!! Det ska jag definitivt fixa!

Har _aldrig_ linnen heller för jag har sånna hemska flappiga gäddhängsarmar...det är jättetråkigt på somrarna, vill alltid minst ha ärmar som går minst till armvecket....iaf bland folk.... =(
  • Anonym (bollen)

....att hitta byxor sen, ska avsluta meningen i mitt inlägg ovanför.

Svar på tråden för oss tjockisar!