järfällatråden 9
Stora syster: Usch, putsa fönster är nog det tråkigaste i städväg tycker jag...
Mirjam: shoppade ni nåt i Ullared då?
Stora syster: Usch, putsa fönster är nog det tråkigaste i städväg tycker jag...
Mirjam: shoppade ni nåt i Ullared då?
stora syster: vi hade tur för svärmor erbjöd sig att tvätta våra fönster nä vi var på BB. Självklart tackade vi ja det det. Snällt!
Hur gick det med husköpet för din mamma förresten? Blir ni grannar?
Utteröga: bra promenad du fick!
Idag har vi hälsat på Falukompisar som har stuga i Sörmland. Det var så mysigt och roligt att träffa dem igen! Idun och deras stora tjej på 4 år lekte massa och badade och "fiskade". Härlig dag som avslutades med kyckling/bulgur/avocadosallad på altanen innan vi gick till grannarna och vattnade deras blommor som utlovat.
stora syster: vad kul! Det är ju snart!
Är det din sambo som tycker att maten är konstig eller är det barnen?
Utteröga: skoj med Parken Zoo och Umas favoriter på scenen!
Men fy, vad du verkar ha magproblem ofta... Stackare!
Marina: grattis till 100 %!
Ja, det är svårt att vara effektiv är någon hela tiden ropar på en...
Flingan: vilken resa! Kul!
Vad skönt att alla mår bra och njuter av ledigheten!
Vi var till Bonäsbadet i Kallhäll idag. Och apropå det så hittade jag www.badkartan.se där man kan se olika bad runt om i Sverige. Rätt bra!
Vilka vill anta utmaning om att träna i höst? Jag behöver det verkligen!
lillapindi: grattis till bebisen i magen och varmt välkommen till tråden!
Bolindermamman: min pappa och hans särbo kommer hit i morgon och stannar ett par nätter, så tyvärr är vi uppbokade i morgon.
Idag har jag sorterat alla barnkläder i storlek 50-86 och lagt i storleksordning i klädkammaren. Jobbigt var det! Men nu är det gjort! Sen har jag storstädat huset. På em gjorde hela familjen en utflukt till Veddesta och Tygvaruhuset. Nu har vi tyg till en tavla till Iduns rum och till draperier till en förvaringsbänk som maken snickrat ihop (och målat) till altanen. Bara att sy kvar, vilket inte alls är bara för mig. Jag är usel på att sy och inte har jag nåt intresse för det heller, men nu vill jag ha dessa draperier, så...
tip: snart dags för bebis nu eller hur? Hur mår du? Kram!
Mumriksfru: hoppas bebisen bestämmer sig för att komma ut snart!
Har du några känningar?
Bra jobbat Marina!
Kul med Skansen Kim!
Vi var där häromdagen.
Utteröga: tack för att du tycker jag är duktig!
Flingan: vi har rätt mycket kläder (fräscha arvda) så jag känner att Mirjam kan få första tjing på kläderna. Tack för att du tänkte på mig!
Kul att du vill träna i höst! Men varöfr i Kallhäll och inte i Jakobsberg? Skulle passa med bättre med Jakobsberg för då kan jag cykla till F&S.
stora syster: hoppas du hittar energin igen snart! Ha så skoj på din fest!
Vi har min pappa och hans särbo här några dagar. Kul!