Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Vad sägs om fika på gården vid 4-h gården i akalla på torsdag? De öppnar 11, och har en mysig trädgård att sitta ute i!

• flingansnö

Akalla By Torsdag 12.00
    Mirix+1
    Flingan +1

Mirjam: Vi har gått profylaxkurs, gjorde det när vi väntade G och det var helt klart värt pengarna trots att det sedan blev snitt. jag använder mig ofta av kunskaperna från den kursen, bara det faktum att avslappning hjälper mot smärta.... det är jättebra, vi gick Annas profylax, tycker det var bra, det var såklart en del flum också... men jag är nöjd.

• flingansnö

Mirjam: Jag har för mig att jag lånade den på biblan i jakan när jag väntade G....

• flingansnö
    Mirix skrev 2010-06-14 18:52:40 följande:
    vi står i kö på dom mn de kommer när vi e på semester så då lär vi missa dem
    aha... jag förstår... men ett fjärrlån borde väl inte vara helt omöjligt...
  • flingansnö

Marina: Välkomna hem igen! Vad härligt att ni har haft det bra!!

Syster: Skönt att resan är betald! Ang öroninflamation så får ju alla barn födda fån juli 07 vaccin mot det.... det borde väl hjälpa? GUstav fcik det vaccinet iallafall så han har inte haft en enda öroininflamation...,.

Tip: Ja jag har funderat på språkförskola, men inet än, första målet är att få veta vad som är "fel" för vi vet ju att inteligensen är det inget fel på, det är ngt annat..... Sedan vill vi att han ska få gå i sin vanliga grupp men inte bara 15 timmar i höst för att få språkstimulans, jag jar dock fudnerat på både mindre grupp och på språkförskola, vi får se vad det blir, en sak i taget.

Utteröga: Jag har sagt det förut och säger det igen: ANDAS!!!!!!

LillaT. Nej det är våra egna tankar.... Autism är ju ett jättebrett spektra och han har inte sådan autism som man kanske tänker på när hör ordet, dvs får utbrott och kan inte fungera om inte rutiner är exakt likadana och får våldsamma utbrott och så, MEN det finns ju andra saker som är typiska för det spektrat tex att inte vilja/kunna kommunicera för att man liksom inte fattar vitsen med det.... Vi får väl se vad det blir.... Oavsett så är det bra att få veta så tidigt som möjligt vad det handlar om så att han kan få rät thjälp....

Idag ska vi till förskolan på gårdsfest, bakadade shokladbiskcotit med Gustav igår, de blev helt ok, lite hårda men helt ok, de ska fröknarna få plus att jag köpte Anna Gavaldas tillsammans är man mindre ensam till dem. Om ni inte har läst den så gör det, den är HELT UNDERBAR!!

Nu ska jag bara stressa och klä på mig, fixa iordning Agnes och skriva kort och göra paket till personalen..... puh, ska hämta MAnge i sumpan halv tre... sov visst för länge idag på förmiddagen... men vad ska man göra när man har en dotter som skriker till kl två på natten....

• flingansnö

Gud vad ni är underbara!! Vad skulle jag göra utan er!!! Jag får alltid sådan ångest när det gäller förskolemammorna, alla på fjällen verkar så perfekta... de har med sig ekologisk saft i fina flaskor och hembakta kakor.... jag hade med mig festis och mariekex.....  Dessutom verkar alla ha presenter i tid och otid, vi hade presenter nu för att Gustav byter avdelning till hösten, då ville jag tacka dem, för de har varit så fantastiska! Tur att ni finns och kan få mig att se att livet är mer än saft och hembakta kakor!

Tip: Vi kommer att söka extra timmar för Gustav, men det är tydligen sjukt svårt att få, så vi måste invänta utredningen av psykologen. Han kommer nog att få börja femton timmar i höst och sedan gå upp om(när) det går igenom.... Gustav leker också helst bara med ett barn i taget och gärna med de mindre barnen. Jag tror att det hänger ihop med att han kommunicera på samma nivå som dem liksom.... det blir spännande att se hur det går i häst när han går upp på en ny avdelning där han kommer att vara bland de yngsta.....Vi borde samanföra våra pojkar och se om de leker bra tillsammans....

Bolindermamma: Välkommen! Hur mycket jobbar du? och med vad? Här i tråden är vi tämligen aktiva och ses både häe online var och varanna timme ungefär, och irl rätt ofta också.

Syster: Förstår att det är superfrustrerande att inte ha ngt ordentligt hem att vara i! Hur länge ska de bygga? Vad har de för tidspaln? 

• flingansnö

Bolindermamma: Vi har en liten träff inbokad på torsdag om du är ledig då. Det är alltid kul att lära känna nytt folk

Akalla By Torsdag 12.00
    Mirix+1
    Flingan +1

• flingansnö

ÄR det föresten ngn som vert vart man kan köpa blingade coola nappar? Har hittat på flufffababes, men är inte helt nöjd....

• flingansnö

Matglad: Ja, jag håller med, det där dåliga samvetet är inte kul. Vi har inte gett förut heller, men i år var det ju speciellt och då ville jag ge ngt, mest för att få skriva personliga kort till dem, och verkligen tala om hur mycket vi uppsakttar dersa arbete

Bolindermamman: Nej det fiket har jag missat, ska vi kanske ta en fika där nästa vecka då?  Onsdag när du har hämtat på fsk? Du får säga vilken tid som passar.

Fika vid säby gård NÄSTA Onsdag kl?

Flingan +1

• flingansnö

Just det, vill ha fina nappar, gärna ovanliga, dels till vardags men också en blingad som då får kosta lite mer som vi kan ha på dopet.....

Svar på tråden järfällatråden 9