järfällatråden 9
BM ( Jag förkortar hejvillt) Ja, Elodie Details har jag tittat på, de är fina.
Jag gör en fikalista, nu har vi två ![]()
Fika Akalla By Torsdag 12.00
Mirix+1
Flingan +1
Fika Säby gård Onsdag 14.00
Flingan +1
BM+1
BM ( Jag förkortar hejvillt) Ja, Elodie Details har jag tittat på, de är fina.
Jag gör en fikalista, nu har vi två ![]()
Fika Akalla By Torsdag 12.00
Mirix+1
Flingan +1
Fika Säby gård Onsdag 14.00
Flingan +1
BM+1
Therese: Det var roligt att träffas idag! Han är sååååå söt din lillkille! Men Agnes kändes plötsligt så stor!!!
Mirjam: Tre veckor blev hon i måndags.... visst har hon litemagknip, jag måste börja tänka på vad jag äter...
Annelie: Härligt med sommarlov!!!! NJUT!!!!!!
BM: Jobbigt med glutenintolerans
Marina: Skönt att ni haft det bra denna gång!
Syster: Ikea en lördag lunch? Nej, på tok för mycket folk, om du nödvändigtvis måste dit en lördag så åk dit halv tio, ät frukost och handla det du ska INNAN allt folk kommer.... Och köttbullarna är dyrare på helgen dessutom....
Syster: De öppna halv tio för frukost, då får man kaffe, två mackor med pålägg för 10 kr! finns dessutom juice, youghurt, ägg mm, brukar var lugnt och skönt. Sedan hinner man shoppa innan alla andra kommer och sedan är man hemma till lunch! Men du har nog rätt, bröllopet gör nog att det blir lugnare, är det fint väder bruakr det ju också vara mindre folk...
Här hemma får vi göra om dagens planer, Mange ringde nyss, då hade fsk ringt honom, G har tydligen cyklat omkull och slagit sig i munnen, så vi måste ta honom tillen läkare.... ska ringa vc om en stund och se vad de säger.... Trist....
Mirjam: Har messat dig, men skriver här också... får se om det blir ng date.... vi får se hur det är med G först och om Mange kan vabba hela em eller så...
Puh vilken dag.... Fick tid på VC på förmiddagn och åkte dit, träffade en läkare som konstaterade att det inte var ngn fara med G men att vi skulle hålla lite koll på honom.... Hon tittade i munne på honom och noterade att han hade sår där, men att det inte var ngn fara, alvedon om han får ont bara.... När vi väl kom därifrån var jag så hungrig och trött, Mange var hungrig och trött och G också, vi köpte kebab och åt i riddarparken... när vi kom hem somande M i soffan och jag kämpade för att hålla mig vaken... Vid tre fick jag liv i mange och sedan fick jag sova.... sov till fem.... Är helt mosig och trött.... Men har iaf två fina sovande barn... ett med fläskläpp dock...
Mirjam: Ledsen att dagen blev kajko och att jag inte var så kontaktbar....
Godmorgon!
Jag hoppas på en skönare dag i dag än i går! Ska försöka städa lite här hemma faktiskt... det ser ut som skrutt... och hur kul är det en fredag?
Nu ska vi se om jag kommer ihåg allt som jag tänkt kommentera!
syster: Mamma på andra sidan gatan? Hm... väldigt praktiskt, men kommer du inte att bli galen? Det hade jag lätt blivit av att ha min mamma så nära!
Roligt med Nilo på studsmattan!
Sött!
Utteröga: Vad bra att femman ändå såg ok ut! Och vad jobbigt med pillrena! Knäppt att de inte berättar sånt för en när man börjar med dem....
Ang Vincent och att han inte går, det gjorde inte G heller utan stöd när han var 18 månader, han kunde gå, men vågade inte släppa taget, när hanv ar 19 månader var vi på landet och hade fullt upp överallt och kunde bära honom över gräsmattan hela tiden, så då tröttnade han och reste sig upp och gick själv.
BM: Trist att hon är sjuk, men om det är kindtänder kanske det är därför hon kräkts och inte pga gluten? Det är ju i så fall bra för då har de skött sig på fsk
Matgald: Absolut kan vi komma ut och ha en date på bibblan! får återkomma om dag och tid.
Skumt med konstiga prickar.... jagblir alltid supernojjig när G får utslag av olika slag, hade jag inte haft Magnus som lugnar ner mig hade jag nog åkt in till akuten för myggbett....
Utteröga: Vi fick ingen läkartdi för G när han inte gick, vår bvc sköterska var inte orolig, eftersom han ju kunde gå med stöd. Hon menade att det är det viktiga. Jag hade dock gått på läkartiden om jag fått en, för jag tycker att det är bättre att kolla för mycket än för lite... men så är jag också rätt nojjig, när G var typ ett år, trodde jag på fullaste allvar att han hade vatenskalle..... *skäms...*
BM: Ser fram emot de där bullarna! Jag har ju ngra veckor/månader kvar när jag kan äta sötsaker utan dåligt samvete.... När jag slutar amma har jag bestämt mig för att börja ta tag i vikten, men tills dess.... mmmmm smörbullar....
TiP: Shit vad drygt med jobabrna som inte kommer som de ska!
Ska uppdatera lite om G också. Han har slagit sig ordentligt i munnen, blödde rätt bra när vi borstade tänderna på honom igår kväll, och jag gav hono smärstillande för att han skulle kunna sova bra. I morse blödde det litegrann också, men han verkar inte ha ont. Han har en tand som är sned sedan han ramlat tidigare och jag tror att det är den som är boven i dramat, han har fått den rakt in i läppen.... Han är för söt dock med sin fläskläpp.....
Tip: Nice med paket!
Här sitter jag i telefon med icabanken, ska föraöka lägga om våra smålån till ett med bättre vilkor... men nu verkar det strula eftersom jag varit sjukskriven under grav..... får väl se hur det går....
Puh, har pratat med banekn nu! Fick lånet men fick inte teckna försäkring ifall jag skulle dö eller så,men det har jag inga planer på så....
Nu kommer vi iallfall att kunna betala av allt på 6 år plus att vi ökar vår disponibla inkomst med 1200kr i månaden vilket är bra nu när jag är föräldraledig och vi inte har så mycket pengar! Det känns toppen! När jag börjar jobba igen kan vi ju öka amorteringen och bli klara ännu fortare!
utteröga: En sak i taget!!