Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

lillaT: gjorde de ul på Tor? Mulle meck är superbra!!

undrar om man kanske ska ha datorn avstängd under detta åskväder..... 

• flingansnö

Hej hopp!

Jag har tagit med mig båda barnen till landet! Agnes sover i vagnen ute och GUstav tittar på musses klubbhus, snart blir det fika och princessbröllop! Mamma och pappa är här och det är konstigt, nu när vi inte har sets på ett tag är det riktrigt trevligt att vara här!

Syster: Om vi är hemma är jag helt klart på! Får ju dricka vin igen ju! Bestäm ett datum bara så kollar jag kallendern!

• flingansnö

LillaT: Det gickbra med båda abrnen på landet, jag var vaken med A fram till halv två ungefär, när hon somande.... G sov från halvåtta ungefär så det var skönt.  Ang droppar och magont så har jag inte provat ngra av dem, men hört mkt positivt om båda, tror att vi ska testa sempers på Agnes (som ju blir Fyra veckor idag!) Annars tycker jag att det som hjälper bäst är att massera massera massera och bära.... då blir hpn nöjd.... 

I natt tänkte jag vara smart och inte gå oc lägga mig förän vid halv två, vilket ju är tiden då A brukar somna.... Men tror ni inte att hon då valde att sova EN timme och sedan vara vaken till hlav fem??!! Kl 6 var jag tvungen att stiga upp igen... det betyder två och en halv timmes sömn för mig inatt..... Puh... tur att hon sover nu iaf, för nu ska jag soooooova!

Ang preventivmedel som Mirjam pratar om så är det väl P-ringen som man sätter in och har i tre veckor? Det är hormonbaserat....

Lägger in fikalistan för onsdag också, kanske ngn mer som vill/kan haka på?

Fika vid säby på onsdag kl 3
    Flingan +1
    BM+1

• flingansnö

Tip: Toppen med glass!!

lillaT: Nej ingen G följer med, han testar också ALLA gränser som finns och några till tror jag Vågar inte ge mig ut med båda barnen.... Vi får ta en förmiddagsträff nästa vecka så att du och T kan vara med!

Utteröga. Jag förstår dig vad gäller att stoppa in saker i kroppen... jag är mot hormoner över huvudtaget, men vi får se vad det blir till hösten när det är dags för p-medel.... Ni får helt enkelt ha kondom och avbrutet ett tag. Då får du ju också koll på kroppen och när du har Äl och så, och då kan ni ju använda det som metod också, jag menar det vore ju inge katatstrof om du blev med barn.... även om det vore tidifgare än planerat....  Hoppas att du får koll på det iallfall... i värsta fall får ni väl avstå från den typen av sex ett par månader, så att du får låta din kropp återhämta sig...

• flingansnö

Godmorgon!!

Ja idag är det en god morgon! Solen skiner och Agnes har sovit i natt!! Tack Semper för det!!! 20ml ersättning vid 11 och 20till vid halv två, i övrigt har hon sovit! Vaknade igen vid halv sex och då ammade jag.... tänkte att det kan vara bra att amma på dagen och ge ersättning på kvällen! Agnes nya säng kom igår också, så hon har sovit i den i natt.... det ingick visserligen ingen madraass , men jag vek ett täcke dubbelt så var det ok för en natt, men ska iväg och leta madrass idag.!

Är det appropå det ngn som vill äta lunch på Ikea idag?

• flingansnö

Utteröga: Bra att du slutar med pillren! Man ska inet behöva må sådär!

LillaT: Jag önskar att Agnes var lika förtjust i sin babysitter..... Gustav ÄLSKADE den, och typ bodde i den.... Agnes... inte så mycket... Hon är överlag ett mycket mer missnöjt barn än G var... gnäller och vill bli buren typ hela tiden när hon är vaken....Undrar hur det ska gå att plugga i höst....

Jag hoppade lunchen på Ikea och tog en promme ner vid tio istället, köpte en madrass till sängen och ett spjälskydd, det följde visserligen med ett sådant till sängen, men det har visat sig att det kan bli för mycket rosa även för mig! Så nu är det vitt i sängen.... tänk er själva att sova omgiven av chockrosa!!! Shit!!

• flingansnö

Tip: Gustav var nöjd att bara sitta still i sittern, Agnes är nöjdare när vi gungar henne, men det hjälper inte alltid...

Här hemma fick jag värsta energikicken och har tvättat och vikt in massor Plockat undan en massa som låg framme och nu börjar det likna mitt vanlige hem igen! Vågar inte dammsuga dock... dels pga såret, dels pga grannarna under.... tror inte de uppskattar att jag dammsuger så sent....

• flingansnö

BM: Jag har en stor klumpig ful mörkblå brio..... jag inboxade mitt nr till dig ifall det skulle vara ngt, du kan väl ge mig ditt också? Vad har du för hund?

• flingansnö

Måste bara lägga in en varning ang i morgon.... eventuellt måste jag ta G till läkaren på em... han har fått ngn konstig svullnad vid ena ögat.... tror och hoppas på att det bara är ett myggbett eller så, men om det blir värre under natten så måste jag försöka ta honom till läkaren på eftermiddagen,....

Är det inte typiskt när jag försöker ha ett socialt liv???!!! Förra veckan ramlade han ju så jag fikc ställa in den playdaten.... Men vi hoppas att det inte är ngn fara med honom, och att jag slipper läkare i morgon, vill ju ha smörbulle ju!!

• flingansnö

BM: Tror det blir av iallafall, Gustav verkar pigg, svullen men inte påverkad på ngt annat sätt alls. Tar honom kanske till öppna mottagningen på vc i morgon om det inte händer ngt drastiskt....

VI har varit på bvc i dag Agnes har nu paserat Gustavs födelsevikt! Hon väger nu 5315g och är 58.5 cm lång! Min lilla stora tjej!!

Svar på tråden järfällatråden 9