Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Marina: Ja, det blir kanske lite uppochned nu efter semestern. Jag tror att vår lillkille kommer ha det svårt att komma tillbaka, men det kan lika gärna bli tjejen. Bra beslut till 3-årsdagen - ska ni göra något särskilt? Uma fick lämna två nappar till leksaksaffären.

evani: Har tyvärr inget bra tips på hotell. Men det låter som en underbar idé.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Lilla T: Jag förstår känslan när man tänker att "hur ska det här gå?" och man föreställer sig det värsta. Men se - det gick ju superbra. Och även när det inte går bra så GÅR det. Vi har inte hittat på något romantiskt alls, vi får väl passa på efter flytten. Tänkte lägga liiiite mer krut på nästa steg i så fall.

Marina: Det låter bra. Vår dotter var inte så lätt med varken napp eller potta, men jag hoppas vi får till det bättre med sonen.

Själv är jag helt slut, men nöjd. Idag har vi röjt undan massor och sambon har varit med en fylld bil till containern. När jag skulle kasta gamla vinglas och lite annat blev jag hejdad av en äldre kvinna som ville ha vinglasen. Vi la ut tre nya annonser på Blocket idag, förutom våra sex gamla varav tre är sålda. Nu har jag fått mejl och samtal så imorgon blir vi åtminstone av med tre grejer. Det är så skönt med denna rensning och min kille håller t o m med mig.

Nu ska jag dricka lite vatten. Har rensat halva CD-samlingen och fyllt tre pappkassar med fodral nu när de jag vill ha kvar ska flytta in i sådana där smidiga pärmar istället. Förlåt ordbajsandet men jag är trött och speedad på en och samma gång.

Sov gott!

• BackinBlack

Elin och syster: Jag klarade inte att slänga vare sig böcker eller skivor förut. Men nu så - här far det saker åt alla håll. Hehe. Hoppas det blir mysiga bak och rensning för er.

Här har jag energi för fem, ibland. För att flytten och särskilt rensningen och tanken på nya vyer och grejer gör mig så glad. Jag har ställt 4½ papperskasse till i hallen som ska ut, killen som ville ha surroundsystemet var just här och hämtade det. Jag har skurat ur sopskåpet och fastighetsskötaren var här och kopplade bort diskmaskinen och proppade igen. Dags att hänga en maskin tvätt till, diska undan lunchen och sätta mig med dottern en stund medan killarna vilar. Just det, jag vill packa en låda filmer till. 
    Sedan har sambon lovat att tvätta badrummet och även åka till Systemet för att inhandla lite vin och öl till syrrans ankomst imorgon. Klockan tre kommer killen från Södertälje och hämtar tjock-TVn. Yes! Och min mamma ringde och erbjöd sig att hoppa in och ta barnen några kvällar när vi behöver rensa och åka till Ikea i lugn och ro. Ibland så rullar det på bra minsann.

• BackinBlack

Lilla T: Kram till dig. Förstår hur trött du är. Hoppas din man kommer hem tidigare idag och att ni är två vid nattningen.

flingan: Tack för att du boostar upp mig! Jag är lite aningens trött också, men det struntar jag i. Skönt att du har fått lite rensat bland böckerna.

Nu ska jag nog bara sitta en liten stund för snart vaknar den mammiga lilla pojken. Och den större av nästan samma slag.

• BackinBlack
    Lilla T: Stora lilla Tor! Så han växer.

Mirix: Jag tycker ändå inte att du ska skämmas. Mår du inte bra så är det inte bra för Mira heller. Du behöver tid att smälta och vila och bara få vara. Ta hand om dig Mirjam!

Stora syster: Känner igen det där, att man inte kan stimulera sina barn och de har varit hemma med bara mamma. Min dotter längtar till dagis, hennes två bästisar har redan börjat och vi hade lika gärna kunnat jobba den här veckan känns det som nu. Hon är svältfödd på kompisar och vi har slut på idéer om saker att göra samt att fokus är stort på att få undan saker till flytten.

evani: Vad häftigt att se We will rock you! Du får berätta sedan hur den var.

flingan: Undrar också hur du affirmerar dig. Vet att jag har sett hos både min sambos syster och hos hon som vi ska flytta till att de har post-it-lappar uppsatta lite varstans med uppmuntrande ord till sig själva. Allt emellan himmel och jord, som "Du duger som du är" eller vad det kan stå eller "Du är bra". Typ.

Nu ska jag äta klart min frukost och börja rota runt. Om en timme är det klipptid för hela familjen, sedan ska vi hem och röja det sista innan min syster kommer. De startar från Småland nu, om de håller tidsschemat. Sedan vet jag inte hur mycket jag kommer vara här inne, för nu vill jag verkligen UMGÅS.
  • BackinBlack

flingan: Låter inte alls fjompigt. Låter bra, tycker jag.

Lilla T: Tack. Jag längtar samtidigt som jag är ganska trött idag. Uma vägrar ha färg i håret. Vincent är numer korthårig och allt det långa är borta, det var när tio cm långa tussar som togs bort. Arméfrisyr istället för rock. Vi är kluvna, men börjar vänja oss. Han är som en ny pojke.

Nej, nu ska jag städa av badrummet en smula och se om jag orkar dammsuga och gå en vända till containern. Vet inte exakt när min syster kommer så jag ska nog ringa dem.

• BackinBlack

God kväll!

Orkar inte kommentera alla inlägg även om jag också har läst igenom dem.

Hann läsa att du ska på intervju för ett jobb Lilla T och jag håller tummarna! Och så är det treårskalas på tisdag med nappöverlämning - så kul!

Det är trött här, jag har haft syster här sedan i torsdags och när de åkte idag drog jag och sambon till Ikea bland alla andra för att kolla möbler. Sedan har jag packat åtta kassar och två lådor, slängt lite i containern och så vidare. Nu ska jag bara ta hand om skörden från kolonilotten och tömma en minibyrå. Jag har packat extra- och regnkläder att ta med till dagis imorgon, kollat koden till jobbet och letat rätt på nycklar och busskort. Nu ska jag bara gå och ta en smörgås eller något. Fullt ös.

Sköt om er!

• BackinBlack
    Lilla T: Förstår att det är nervöst, men det är bara sunt. Spännande är det i alla fall! Helgen var kul och vi hann t o m bli mätta på varandra, men nu är jag igång inför jobb och flytt.

Stora syster: Lycka till med dagis och cv idag.

Mumriksfru: Förstår att det är tufft med amningen i början, mina barn åt varje timme dagtid och väldigt ofta nattetid. Men det går över, jag lovar.

Jag sitter här på jobbet och undrar vilken ände jag ska börja i. Trött så in i bängen, kunde inte somna igår och när jag ville så hade jag en Vincent som skulle ligga på mig och dra mig i håret. Suck. Har 125 nya mejl och en massa pappershöger som jag måste förstå mig på. Puh!

Ikväll är det "möte" med kvinnan med femrummaren hemma hos oss, planering inför flytten. Och så känner jag mig stressad så att jag tänker tacka nej till bröllopsfesten i helgen för det blir inte mycket gjort om vi går på den och sen har vi bara en helg kvar, UTAN barnvakt innan vi flyttar. Det är mycket kvar att göra.
  • BackinBlack

Åh vad spännande Therese. Hur kändes det? Bra magkänsla? Kommer de att följa upp eventuell allergi så att ni har en tid nästa vår?

Stora syster: Läser om pottan och säger grattis! Jag tror vår son skulle kunna uppmuntras att testa redan nu så han får sätta sig när jag sitter på toa, för han följer mig ändå vart jag än går. Han säger förfärat till när det kommer kiss och det går inte att undvika att veta när det är nummer två på gång för han blir ledsen då.

flingan: Har du kvar byggjobbarna utanför fönstret? Minns när de renoverade fasaderna och jag inte kunde äta frukost ifred, män överallt. Bröllopet är trevligt, men inte kul om jag känner mig stressad. Hoppas att min vän är förstående.

Själv har jag tappat farten. Natten har kommit ikapp mig, Ica hade strömavbrott så jag köpte en halv sub på Sandy's. Nu letar jag lekmat åt Uma på nätet för att jag har fått henne att överlämna plastmaten till lillebror när vi flyttar. Jag har lovat att köpa någon sådan där snygg trätårta och servis i porslin som de hade på Mio i barnhörnan. Gäller bara att hitta grejerna.

Men... nu är jag trött. Stöter på problem vad jag än tar i och jag hade bara jobbat en månad när jag tog ledigt en månad. Helt förvirrad känner jag mig för tillfället. Nåja.

• BackinBlack

Välkommen fjärilstofflan! Kul med "nya ansikten" här.

Marina: Grattis till löneökningen. Skönt att det gick smidigt också.

Stora syster: Vad duktig han är! Underbart när det går sådär bra.

Långt ego: Jag känner mig piggare idag, kanske för att Vincent har sovit mest hela natten i sin spjälsäng. Igår var jag riktigt sänkt på kvällen. Och barnen var bra trötta och gnälliga.

Nu ser jag att jag läste fel i ett mejl (som jag inte kommit till som tur är) och så är jag speedad inför flytten. Vi hade ett slags möte igår med kvinnan vi ska byta med. Kom överens om lite logistik, hon ska ha flyttstäd på fredagen och sedan kan vi godkänna och börja köra över grejer redan då. Skönt.

Men just nu vill jag bara bli av med de sista möblerna vi ska göra oss av med - tre Billy-bokhyllor och en Expedit-brontohylla, byrå, köksbord och stolar. Och ett slags datorbord. De är liksom i vägen. Och så känner jag panik inför vår flytthjälp, vi är inte så många som ska bära. Måste komma på vilka mer jag vågar och kan fråga...

Fast nu ska jag ut i köket och ta en caffe latte, leta rätt på telefonnummer till Ikea och hyresvärden och sedan kan jag börja boka lite intäkter.

Svar på tråden järfällatråden 9