Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Marina: Det låter mums! Hoppas ni fick en underbar kväll bara ni igår.

Matglad: Mysigt och gott.

Stora syster: Vilka härliga byggjobbare och helt otippat! Sånt boostar upp ens humör. Och så de söta små barnen... Rabarberpaj var länge sen. Skickar du lite?

Mirjam: Jag blir också lite jobbig i folkmassor, om det är trångt och mycket folk måste jag kämpa för att hålla humöret. Och så är vi bjudna till svärfars kolonistuga idag, dit vi ska om inte regnet öser ned.

Lilla T: Det bidde ingen choklad, lite chips och dricka till en dålig film. Sedan la jag mig att sova. Fast det var inte så gott så nu måste jag försöka skärpa mig och så ska jag fundera på Kenzai till hösten.

Ja, det är höstväder ute idag och jag tycker det är sååå mysigt. Helt galen blir jag, sådär så jag vill köpa mysiga stickade kläder och tända ljus och så vidare. Perfekt väder att röja hemma också. Barnen röjer på bra här redan.
    Tror att jag ska packa åtminstone en låda idag, även om jag föll platt ned igår och var helt slut för att semestern har handlat om flytten för min del. Men jag är nöjd att jag har packat fjorton lådor redan, det är ju typ ALLT kvar - böcker, skivor, filmer, kläder, köksprylar, kläder, min pysselhylla (en hel Billy full) och alla möbler som ska monteras ned och skåp som ska städas ur. Undrar om vi ska putsa fönster också...? Tror det.

Men inte idag. Jag kan inte varva ned helt enkelt. Och jag mer eller mindre VET att min första jobbvecka kommer att handla om att sova när barnen sover, så då orkar jag inte många knop.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Marina: Vad kul att det blev lyckat igår!

Stora syster: Åh, tack för pajen! Ja, jag planerar och funderar hela tiden. Behöver också ta mig ut och gå. Min svägerska går ut ett par kvällar i veckan med en granntjej efter att de har lagt barnen - så skulle jag också vilja göra. Jag klarar ju inte vissa av apparaterna för styrketräning med vikt ens, utan det räcker med den där basplattan.

evani: Härligt att få röjt och ordnat och jag hoppas att du får sällskap till Ikea.

Själv ska jag kolla SMHIs rapport för att se om vi ska till svärfars kolonistuga, rycka liv i sambon och fundera vart vi ska idag. Jag tycker ju egentligen det är en perfekt dag för källarrensning, containerbesök och Ikea. Hahaha.

• BackinBlack

Stora syster: Hur blev resten av lördagen?

Här hemma är vi sega men ska ta oss iväg till en park och träffa vänner i närheten. När vi har ätit lätt lunch och duschat. Kom ihåg att Lilla T frågade mig om Umas teletubbiedräkt och här kommer en dagsfärsk bild.

• BackinBlack

Tack för fina kommentarer om dottern i sin favoritdräkt.

flingan: Hoppas ni får en bra dag med mycket gjort. Flyttlasset går 28 augusti så jag är ute i väldigt god tid, men jag oroar mig för att inte hinna och orka längre fram när jag jobbar minst heltid och har två vilda/trötta ungar varav en sover som en kratta i samma rum som jag.

Jag har i alla fall tagit vara på dagen idag och varit ute i parken i drygt en timme med grannar innan spöregnet kom. Nu ska vi värma på fläskfilé och ris från igår innan vi åker iväg till Stinsen för att inhandla lite och spana lite. Uma ska få den där glassen som hon alltid vill, Blue Flag-smaken. Jag har faktiskt inte packat eller fixat med flytten på två dagar nu, men kanske att jag fixar lite ikväll. Ska få låna ett trettiotal flyttlådor av grannarna nu också.

Ha en fin dag idag allesammans.

• BackinBlack

Lilla T: Blue Flag är mintaktig i smaken. Typ. Tror hon valde den för färgen första gången och nu vill hon inte prova någon annan smak alls.

• BackinBlack

Och apropå preventivmedel, även om jag har en paus med sånt just nu - var det kopparspiral som var hormonfri? Jag är nu helt blödningsfri, det där som skulle ske med p-spruta i de flesta fallen och även mini-piller. Jag har alltså slutat med p-spruta och mini-piller och nu kom ingen mens alls. Istället för de ständiga blödningarna jag hade förut. Skumt.

• BackinBlack

flingan: Jag har gjort två test som visade att jag inte var det. Det var inte CB-test som jag är van vid och det var ngn slags tvåpack som jag testade mitt på dagen BIM +2 och BIM +4 men de visade att jag inte är med barn. Vet inte om jag ids testa en tredje gång och leta rätt på CB. Nu är det i alla fall 31 dagar sedan jag blödde senast.

Här hemma har jag redan knåpat ihop en flyttlåda till, med Umas saker. Hon har ju så att det räcker och blir över ändå i sitt rum. Fick lite eld i baken eftersom det är vår sista semestervecka och på torsdag kommer min syster med man och två av barnen och ska sova här t o m söndag (tror jag det blir). Ska försöka omorganisera så att de får plats att sova i vårt vardagsrum bland flyttlådor. Då blir det inte mycket mer än att umgås i massor. Vi har inte setts på två år. Efter det är det bara tre veckor och två helger kvar till flytten, varav en lördag "försvinner" när vi ska på bröllopsfest.

Förresten. Jag kan inte hålla mig och berättar även att jag äntligen fick in sambon i den där affären jag har tjatat om. Dvs igår beställde vi äntligen förlovningsringar och de kommer ungefär till flytten. Känns helt enkelt toppen. Jag friade till honom 29 februari 2008 och han sa ja och sedan hände inget mer. Men nu så. Ringarna vi beställde är de jag har tittat på sedan den där dagen.

• BackinBlack

flingan: Lycka till med lilla grodan!

Stora syster: Vad häftigt med breakdance. Tror min systers mellersta gick på det ett tag och nu vill min brors äldsta göra det med. Hon är sju. Vad duktig han är med nappen och det är ju bra att öva med pottan ändå. Vi vill få Vincent blöjfri senast nästa sommar, om det går. Då är han 2½ år.

• BackinBlack

evani: Vad skönt att hon gillade att komma tillbaka till förskolan.

• BackinBlack

Tack tjejer! Jag kan hålla en hemlighet, men den här gången kände jag att jag måste få säga det till någon. Jag har väntat såååå.

Svar på tråden järfällatråden 9