järfällatråden 9
Marina: Det låter mums! Hoppas ni fick en underbar kväll bara ni igår.Matglad: Mysigt och gott.
Stora syster: Vilka härliga byggjobbare och helt otippat! Sånt boostar upp ens humör. Och så de söta små barnen... Rabarberpaj var länge sen. Skickar du lite?
Mirjam: Jag blir också lite jobbig i folkmassor, om det är trångt och mycket folk måste jag kämpa för att hålla humöret. Och så är vi bjudna till svärfars kolonistuga idag, dit vi ska om inte regnet öser ned.
Lilla T: Det bidde ingen choklad, lite chips och dricka till en dålig film. Sedan la jag mig att sova.
Ja, det är höstväder ute idag och jag tycker det är sååå mysigt. Helt galen blir jag, sådär så jag vill köpa mysiga stickade kläder och tända ljus och så vidare. Perfekt väder att röja hemma också. Barnen röjer på bra här redan.
Tror att jag ska packa åtminstone en låda idag, även om jag föll platt ned igår och var helt slut för att semestern har handlat om flytten för min del. Men jag är nöjd att jag har packat fjorton lådor redan, det är ju typ ALLT kvar - böcker, skivor, filmer, kläder, köksprylar, kläder, min pysselhylla (en hel Billy full) och alla möbler som ska monteras ned och skåp som ska städas ur. Undrar om vi ska putsa fönster också...? Tror det.
Men inte idag. Jag kan inte varva ned helt enkelt. Och jag mer eller mindre VET att min första jobbvecka kommer att handla om att sova när barnen sover, så då orkar jag inte många knop.