Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Mumriksfru, jag vet inte exakt vad det heter, tror det är Hurgahda nånstans. Ett jättehotellområde med bara turister, så vi lär väl inte se så mkt av själva landet kanske.

Usch, har så mkt att fixa attt jag inte vet vilken ände jag ska börja.. Här behövs det fixas både inne och ute... Försöker övertala min karl att vi ska åka till Aquaria istäället, men han ville tydl lägga sig igen. helt meningslöst enl mig...;)

Marina, ja semester har man ju på vilket jobb som helst, jämfört med att försöka fixa nåt hemma samtidigt som ungarna släpar fram grejer i andra ände av huset.... pust!

• Stora syster

Aquaria är typ ett jättestort akvarium med massa fina fiskar, ligger på djurgården om jag inte minns fel? Nån?

Flingan, du klarar det!!

Marina, tack, jag ska nog köpa bifidus och knapra... Och köpa meed mig ett litet apotek med sprit, imodium och resorb sen när vi åker. Hoppas vi slipper använda så mkt pengar då vi bor allinclusive...

Hade tänkt spendera förmiddgen med att slänga massa skräp till återvinningen, men eftersom mamma (och då framförallt hennes bil) inte verkar ha kommit hem från semestern än så tar jag och släpar med mig karln till ikea och ser om vi hittar rätt soffa. Vi lyckades köpa fel! måste ha varit felmärkt när vi provsatt förra gången....

Sen  blr det kvällsjobb.

nä, nu får han allt stiga upp!

Ha det girls!!!

• Stora syster

Nä, Marina, jag dricker aldrig vatten utomlands, blir alltid sjuk då...

Orkar inte kommentera nu, försöker plugga svenska med Loke samtidigt, går sådär va!

Ha det fint, får väl logga in i morg boitti och se om hjärnan hänger med då! ;)

• Stora syster

God morgon girls!

Hinner inte in här så mkt längre, livet snurrar på och man hinner bara med hälften av det man tror man skaa hinna...

Har iaf fått ett till jobb! På Solnas närakut! Det ska bli jättekul att göra nåt helt nytt!

Här i tråden verkar det va fullt av sömnbrist och bebissnack. Känns som att man har så stora barn nu igen. Och inte mkt tid över  för promenader och fikor. lite trist faktiskt.

Igår släpade jag med akrln till ikea igen för femtielfte ggn för att kolla så att vi får rätt soffa, och så köpte vi mattor till hall, matplats och soffrum. Och en ny säng till Loke. Så nu ska han få slippa loftsängen, bra för mig som får bädda, och bra för honom, då kan han och kompisarna sitta i sängen och spela och leka. Så ikväll ska jag montera barnsäng och göra fint i hans rum. Snart har vi ordning på torpet. Innan nästa projekt drar igång ;)

Nu ska jag se om jag får liv i Alexandra, för jag ska med Nilo och henne och fixa pass till oss tre i stan. Verkar bli fint väder också, så det kan ju va mysigt med en liten utflykt, Nilo tjatar om polisbilar,, så hoppas vi ser ngr såna där också....

Ha det så bra tjejer!!

• Stora syster

Välkommen tillbax C!!! Har ju saknat dig! Och vi verkar ringa om varann... haha!!

Elin, vad var det som du inte kunde då? Har du hämtat ut tentan?

Vi har försovit oss, vaknade halv åtta! Tur att Like e så duktig och går upp och käkar själv iaf... Vi ska bara trycka i oss lite frulle och kaffe och sen blir det dagis. Och sen jobb! Wiee! har bara tre dar kvar nu! Så chefen har förvarnat mig om aavskedsfika idag...Hatar sånt! Fy!

Nä, nu e vi tydl färdiga här säger Nilo!

Ha det underbart idag!!!

• Stora syster

Just det Marina!! Grattis igen!!!

Carro, ja, det har varit lite halvgalet hela helgen här också, ska se hur mkt jag hinner med innan jag måste till jobbet, ser om jag hinner ringa dig och om vi får tag på varann då, hahah!!

Har iaf hunnit med att beställa ny soffa, den vi köpte nyligen var ju FEL soffa! Så kan det gå!! Nu kommer förhoppninigsvis den nya dan innan vi åker till egypten.

Och jag har bokat tid till tandläkaren till mig också¨. Fick lite panik nu när Alex hade två hål att laga... Inbillar mig att jag har totalpaj tänder och måste rotfylla hela käften... Fy!

Nä, måste återgå till attgöralistan.

• Stora syster

Ja Flingan, annars får man väl rejäla gliringar här hemma... Och du, det är bara att köra, den enda gången som räknas är ju den som du klarar! Några omtentor får man väl räkna med1 men jag vet huur stressande det är...

Nä, nu snart mot jakan och sen jobb..

• Stora syster

Utteröga! Vilka idioter rakt utsagt till grannar ni har fått! Ta tre dupa andetag och sen släpper du att de e knäppa. Så. Sen om de säger nåt så tycker  jag att du ska skälla tillbaka. Få ut alla aggressioner på dem! Vill de ha lugn och ro på dagtid får de köpa villa. Eller öronproppar, vilket som nu känns bäst. Så jä-la enkelt!!

flingan, hoppas du e gladare av shoppingen, håller tummarna för dig lite hårdare den här ggn! ;)

Har aldrig varit på barabarn. Men har varit på väg i flera år... hahah!! Kul att det var lyckat!

Igår hade man lite avtackningsfika för mig. Som tur var så hade chefen ett möte som drog ut på tiden, så hon kom när alla skulle gå. Jag slapp hela stå-upp-i-mitten-av-alla-och säga-nåt-fint-som-tack-och adjö-typ. Hon fick iaf en kram och tack för alla fina referenser hon lämnat för mig, och jag fick en kaffemugg med såndär piplock som inte spiller ut allt, från Sagaform. Och te.

Nä, idag och im blir det jobba på sjuan iaf. De ordinarie har planeringsdagar på Görvelns slott, så håll tummarna för att inget konstigt händer...

Ha det girls!!

• Stora syster

Oj Flingan, vad är det för fläck?

Nja, bokklubb låpter sofistikerat och trevligt, ,men jag skulle inte va en bra deltagare iaf. Har ff böcker som ligger och väntar sen en tio år tillbax minst. Jag har inte tid till sånt, och inte ro heller. haha!!

Jaha, idag åkte varma jackan fram, det e  ju rigtigt ruggigt nu... försöker värma mig med en kaffe nu innna jobb.

Sista jobbdan idag. Jag och vikarier. Hoppas allt flyter på bra.

• Stora syster

Hihhi Carro! Nu måste vi ju verkligen höras ;)

Ni nya, välkommen! Jag flyttade ocksså hit för drygt ett år sen, och hade väl varit helt lost utan tråden, hahah!!

Elin, självklart ska du inte stressa upp till et bröllop! Usch!! Passa på medan ni ändå har barnvakt vettja!!

Svar på tråden järfällatråden 9