Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Mirja, måste varit snurrig där, TVÅ år sen var det ju... Hahah!!

• Stora syster

Mirjam igen, vet inte vad/hur de sytt?, men det brukar ju kännas som att stygnen släpper, oftast göt de ju inte det... Och om det är såna stygn som ska släppa av sig självt? Jaja, hoppas ni fick hjälp iaf!!

• Stora syster

Men va!? Har ingen skrivit på så länge?!

• Stora syster

Stackars liten! Vad var det för välling hon fick då? Vi gav nog också en större portion direkt, med alla olika ersättningar och vällingsorter... Ajdå...

Hade velat se G´s min på fyrhjulingen..hahha!!

Själv bakar jag bullar. och tvättar. Och ska knata över till mamma och se om jag kan installera hennes digitalbox. Sen blir det lördagsgodis med film i Lokes nya säng! Mys mys!!

• Stora syster

Känns som att alla haft en busy helg och inte haft tid för fl... HHA!

Själv sitter jag och klurar på vad som ska hända nu på fm, jag börjar jobba sen kl 14.00... Skulle vilja gå ut i skogen tror jag... Har dock inte kommit så långt än, fick sova till halv åtta och sittre ff med morgonkaffet...;)

Räknade ut att jag har tolv (!) tvättar med vikta kläder i tvättstugan att sortera in i rätt garderober... Haha!! kanske borde börja där, och få på mig lite kläder innan jag bestämmer mig för dagens äventyr...

Jaha, då får vi se hur det är på jobbet, har ju bara varit där en gång själv och jobbat... Så lite spännande e  det ju!

Ha det bäst i det superfina vädret!!!

• Stora syster

Elin, tänkte också bara skicka en lite styrkekram! Men jag tror att om nån unge ska klra sig bra i livet, oavsett problem, vilket alla ungar kan ha på olika sätt och i olika åldrar, så är det din unge! ni egagerar er ju helt galet mkt i honom! Och ni verkar ha fått bra stöd av vården. Och som en klok person sa ovan, han e ju precis samma som när han kom!! Kram!!

• Stora syster

Haha, skönt att man inte har bil! Slipper alla grejer att fixa där iaf!! Hahah!!

ang potträning, det e väl bra att passa på när de ändå springer nakna, typ på sommaren eller som jag gjort med min första, när vi var utomlands. De två första var iofs rätt sena, men nä'r de var drygt 2 1/2 så tog vi helt enkelt bort blöjan och så fick de kissa på toan. tog typ två veckor så fixade de det. Den sista funkade det ju (jag var väl uttråkade och bara testade) att kissa på pottan i somras. Tog bara nån dag, sen gick han i kallingar till dagis. Har nog bara hänt två tre olyckor sen dess. Det e ju sååå olika från unge till unge. Är det viktigt för er att han blir torr nu så e det bara aatt va extremt envis, det brukar ju snart lösa sig. Annars, vänt till i sommar, det e ju mkt lättare då...

Mumriksfru, inget att oroa sig för, alternativet till vaccinationen e ju mkt värre!!!

Flingan, krya på!!!! Btw, jag har också såna knäppa drömmar om tandlossning, telefonnummer som man inte kan slå rätt och att jag glömmer tider ochgrejer.... Hahah!! Har nog varit lite galet för min skalle med allla jobbyten och så, hahah!! Nu har jag iaf vilat upp mig efter nattjobet i tisdags, men igår kväll var jag bra mör i skalllen, tur att det var lugnt på jobbet då!!

nu ska jag med Alex till vc så de får försöka reda ut hennes ständiga förkylning... Sen besök på nya jobbet! Och sen till gamla jobbet! Håll i hatten!!!

Kram alla!!!

• Stora syster

jag har inte heller hunnit med att kolla igenom tråden. Hoppas det e bra med alla!

Är inte så sugen på att va vaken just nu, trött som jag vet inte vad, och börjar bli lite förkyld också.... Vilket jag inte har tid med när jag har nytt jobb på g...Idag blir det docj gamla välkända jobbet, som jag kan rätt så bra vid det här laget iaf...bara man får kaffe nu så...;)

Har jobbat mkt denna vecka, nu börjar det kännas. Men sanrt e det Egypten som gäller! Tjhoohooo!!

Fast jag e lagom stressad att fixa klart med allt innnan vintern. Och det sista med renoveringen. Och målarna som vi väntar på så att vi kan sätta upp hatthyllorna och slippa slänga kläderna på golvet. Ja, det ser hemmskt ut hemma!

Och snart fyller Nilo två, så det krävs ju att det mseta e fixat tills dess. Gärna värmen också, annars vågar man ju iinte ta hem folk alls... Jaja, nä, nu ska jag sluta gnälla om stress, livete  ju fantastiskt ändå!!

Mysig söndag på er tjejer!!

• Stora syster

Flingan, ingen aning, kolla liknande Blocket??

Skriver kort, har en kräkig Nilo i knät.. Och e dödstrött själv, båda killarna drömde mardrömmar samtidigt inatt, jag la mig tillslut i Lokes säng. Då var jag tyvärr klarvaken... gääääsp....

Väntar på Jonta ska komma hem o ta över, jag ska iväg till outlet och jaga triptrapstol och dammsugare... Sen ska jag till nya jobbet på närakuten! Ska bli superkul!

Mumriksfru, jag måste också få skratta lite! ;)

Mirjam, hoppas du kan strukturera dig lite så du kan beta av lite skolarbete nu då, kan du inte sitta i skolan och plugga, så du får va ifred?

Nä, om man skulle gå och tumla lite nerkräkta kläder kanske? Hahah!

Ha det girls!!

• Stora syster

Mumriksfru, Barkarby.... men lär väl få betala samma priser som alla andra ställen...

Ja, huset e kallare nu minsann.... Vi får förhoppningsvis vår värmepump installerad i veckan, längtar. Nu har vi lösa element ståendes på, vågar inte sätta på de fasta elemnetn, ett var ju strömförande, en av byggarna åkte på en rejäl kyss!! Fy!

Apropå el, gå in o kolla era elavtal, jag lyckades få ner vårat från 69 öre till 52 och  dessutom i fyra månader! Det är mkt pengar när kilowattimmarna börjar dra iväg...

ja, inga fler kräkningar här... har passat på att betala räkningrna och baka spenatpajer till nån regnig dag.

Flingan, Nezeril m,åste man ju alltid ha hemma!! ;) (och tackar för att jag inte ska bli sjuk, det funkar ju lixom inte när man ska börja nytt jobb, bra första intryck...men peppar peppar, jag torkar många spyor och kräks kanske vart tionde år!, om jag inte druckit ett glas vin för mkt då, haha!!)

Svar på tråden järfällatråden 9