järfällatråden 9
Lördag är också en bra dag för en playdate, dock kanske inte vid stranden, för då är jag ensam med båda barnen ngra timmar på förmiddagen.... ngn som är på?
Lördag är också en bra dag för en playdate, dock kanske inte vid stranden, för då är jag ensam med båda barnen ngra timmar på förmiddagen.... ngn som är på?
God morgon!! (ja morgon, vi har hafts jordens sovmorgon!!)
Igår lämnade vi G till svärisarna, och åkte ut till fjäderholmarna för teater! Det var såååå härligt att komma bort lite, vi njöt av att äta picnic i lugn och ro och inte behöva jaga efter en galen treåring som springer överallt! Tetaren var rolig, men väldigt enkel humor, vilket var precis vad jag behövde, det var skönt att få skratta!
Gustav HAmmarsten som en galen säl var helt superkul!
MEdan teatern pågick stod en mamma bredvid mig med sin dotter, och ammade och lekte och så, jag pratade lite med henne sådär som man gör ni vet, typ hur gammal är ditt barn, är det en pojek elelr flicka osv.... tyckte att hon såg litebehkant ut, men kunde inte placera henne... Magnus som dock är expert på ansikten upplyste mig sedan om att hon är svensk skådis som bla varit med i tillsammans.... inte konstigt att jag tyckte att hon såg bekant ut..... Sen när vi väntade på båten kom Kristin MEltzer och vi pratade om båttiderna och hon tittade på Agnes och tyckte att hon var sååååå fin!
( Ja jag blev lite starstruck... men säg det inte till ngn ;.-)
Idag ska vi åka till svärisarna och äta middag och hämta hem G
Vi var ju föresten till psykologen igår också, och fick restultatet av utredningen. Hon kunde inte säga helt säkert så det blir fortsatt utredning med en riktig nevropsykologisk utredning på Astrid Lindgren i höst,men det lutar åt att det blir en Asperger eller högfungerande Autism diagnos.... Han ligger inteligensmässigt högt, på genomsnitt eller högre, han har en exeptionell talang för matematik men han ahr svårt med sociala relationer....
Ang date så föreslår jag baddate i kalhäll i morgon vid 12 om det funkar för er?
och på lördag så kan de som vill komma hit vid nio kanske? Jag kan koka kaffe, blanda safrt och ta fram plaskpoolen, funkar det?
Hej Lottie! Välkommen! Jag fick mitt andra barn den 24 maj Bor i jakobsberg med man och en son som är 3 och ett halvt.
Gör en datelista här:
Fredag kl 12.00 (typ) Kallhällsbadet
Flingan +2 + man
Lördag 9.00 hemma hos flingan
Flingan + 2
Kim: Toppen!
evani och syster: Grattis till semester!!!
Karro: Klart det är ok att du kommer lite senare! Vet du vart jag bor? vi lär ju vara uppe och igång antar jag, GUstav har precis väckt mig oc nu är det Oso på tv....
Vi har nu satt igång med semesterplanerna på allvar, men inser attjag kommer behöva en syskonvagn på semestern... är det ngn som har en att låna ut? Ska annars surfa ut på blocket nu och leta billig beggad vagn....
Hej hopp!
BM, vi tog oss fakitks taldrig ner till vattnet idag..... åkte till stinsen och sollentuna och shoppade istället..... sorry.... borde kanske ha messat dig.... förlåt...
Lottie: I morgon bitti har vi en liten date här hemma hos mig, barnen får leka i plaskpoolen och vi vuxna dricker kaffe och/eller saft.
Marina: Klart du ska njuta! Drick du drinkar!
Här hemma vaknade jag nyss av att det luktar brandrök.... Efter att ha konstaterat att det inte är vårt hus som brinner, inte heller verkar det vara i närområdet, för då skulle jag se eller höra branden så borde jag ju kunna somna om.... men icke... är så sjukt rädd för eld att det bara inte går.... så nu sitter jag här.... och oroar mig och är rädd.... Hoppas det inte är ngns hus som brinner....
satt uppe en timme ungefär, sedan avtog det så jag vågade gå och lägga mig igen....satt och läste om Autism och asperger och vilken djungel det är.... som vi nu ska ge oss in i....
Hej på er!
Tack för er uppmuntran om G och oss som föräldrar. Det är omtumlande, och Marina, jag har tänkt på dig som bollplank fram emot hösten när vi vet mer.... Skönt att veta att du finns faktiskt! All erfarenhet är ju bra. I går när vi kom till farmor och farfar med G var en av grannpojkarna där ute och lekte med sin lillasyster och när han fick se G sken han upp hela han och bara blev sååååå glad, sen var de oskiljaktliga!!
Det är skönt att se att han har kompisar!
Annars har vi bestämt oss för att åka iväg på semester, vi tar bilen neråt göteborg, vet inte riktigt vilken dag det blir oc hur vi ska bo cohs så. men det blir nog bra.... har försökt få tag på en bra syskonsulky till barnen, för G kan behöva åka lite ibland, men lyckas inte, så vi har med oss två vagnar.... Men det går nog bra.
om en liten stund kommer en försäkringsmäklare hit så snart har A en försäkring hon också! Känns bra!
Utteröga: vilken syn med dig i bikini, sovande med en kylhink!
Evani: DU är inte klok!!!
LillaT: hoppas att T blir bättre snart, här är det aningen bättre sedan jag tog bort nästan all mjölk och all vattenmelon. Jag har köpt sojamjölk istället och det funkar, även soyghurten är helt ok faktiskt....
utteröga: Stackars vincent.... lillpojken.... pussa på hpnom extramycket nu.
Nu ska jag fortsätta packa... det blir annorlunda när man packar åt två barn.... tar liksom lite mer tid och planering...