• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-05-19 15:02:21 följande:
    Sephiroth: Som alternativ till bärstol finns ju sele. Alexander trivs bra i sin sele, då får han vara med uppe ochd et blir som att man bär honom. Inte skoj att känna sig innestängd. Jag var hos en kompis idag som hade BF i måndags. Hennes karl låter inte henne gå iväg själv för han tror att vattnet ska gå då..... Jag försökte säga att det ju säkert finns massor med människor runt omkring som hjälper till om det skulle hända. hon var i alla fall tacksam för att vi kom och slog ihjäl några timmar åt henne=) Förresten är det någon som har koll på vad som gäller med fritids? Hennes sambo har en dotter sedan ett tidigare förhållande, nu hade de sagt på fritids att dottern inte fick vara där när hon är hemma med liten... Kan det vara så fast att hon inte har vårdnaden om barnet? Pappan jobbar ju. Mamman är sjukskriven för att hon blir stressad av att söka jobb vilket skulle innebära att dottern ska vara på fritids varannan vecka....
    Jo vi hade sele, men det orkar jag då sannerligen inte med. *s* Var så sjukt tungt att bära så, plus att det kändes extremt obehagligt. Men tack för tipset. =)

Vi har vart ute i två timmar utan större problem. Visst gnällde han, men det var mest på hemvägen när han började bli för trött igen. När vi kom hem åt han en halv stor burk hipps nudlar. Plus ca 60-90 ersättning! Jippie! Hoppas han fortsätter äta så här bra. Jag hade inge frukt i maten idag. *s*
    Bubba80 skrev 2010-05-19 13:18:41 följande:
    Är det nån som kör GI nu? Vem var det som tipsade om en sida med bara GI recept... hittar inte adressen... den verkade ju så bra Har äntligen lyckats övertala gubben om att bara äta GI med mig... underlättar om man gör det tillsammans. Så slipper man laga 100 olika rätter Nästa vecka ska jag till doktorn och kolla min sköldkörtel som jag tror jag har problem med  Känner mig svullen i hela kroppen, som typ när man man gravid o hade massor med vätska i kroppen. Och inte går jag ner något i vikt heller... Snarare upp. Tror jag gått upp 2 kg... jäklar vad surt =(  Deppigt värre ju...
    Tror det var Pamsa? Annars finns det massor av bra sidor om du googlar. Skönt att karln ställer upp på diet, och hoppas att du får reda på vad som strular för dig. =)
  • Emma

Strimma: Tack och grattis själv!

Idag har min höggravida kompis varit här! Vi har haft så trevligt så!

Nu lagar jag blodpudding, men jag är inte det minsta hungrig-Skriver mer sen.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Sephiroth

Nyss stog vågen på 70. Iiiih! Grattis till alla oss.

Hm, min karl blir 28 på lördag, och jag har total idétorka angående present. Kan inte ni komma med några tips? Han har mängder av kläder, parfymer, rakhyvlar och sådant "tråk". Saker till hemmet känns inte roligt att köpa när man bor ihop. (Känns som om att man köper till sig själv då.)

Vilka skivor han vill ha har jag noll koll på, eftersom han har massor av det också. Vad ska jag köpa? Alla tips mottages jättetacksamt.

• MammaAlex

Sephiroth: Är han intresserad av wiskey eller sånt? Systembolaget har provsmakning av olika typer. Jag och en kompis gav det till våra män för ett par år sedan och det var mycket uppskattat...
    Jag är också helkass på att komma på presenter. Min pappa fyller år ppå lördag och jag har inte heller någon aning. Jag och syrran pratade om att strunta i att köpa presenter till varandra och istället hitta på något hela famlijen en helg varje år... Får väl se omdet går hem hos alla=)
    Lycka till!

Nu ska jag leka frisör=)

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-05-19 19:54:59 följande:
    Sephiroth: Är han intresserad av wiskey eller sånt? Systembolaget har provsmakning av olika typer. Jag och en kompis gav det till våra män för ett par år sedan och det var mycket uppskattat... Jag är också helkass på att komma på presenter. Min pappa fyller år ppå lördag och jag har inte heller någon aning. Jag och syrran pratade om att strunta i att köpa presenter till varandra och istället hitta på något hela famlijen en helg varje år... Får väl se omdet går hem hos alla=) Lycka till! Nu ska jag leka frisör=)
    Haha, nej han gillar inte whiskey, och han dricker så gott som aldrig. Men det var ett fint tips. :P Iofs kanske jag skulle köpa något annat drickbart och tvinga ut honom i helgen.

Idag kom karlsloken hem med en lära-gå-bil till Lokeman. Jääättefin som man kan bygga till gåvagn, och sedan till bil att åka på. Jag blev verkligen superglad.

Loke verkar ha extremt ont i magen. Tror att han ätit för mycket idag. Han har fortfarande inte tagit natten utan gråter mest hela tiden. Karln försöker lägga honom nu. Det verkar skita sig fatalt. *s*
  • idamarja

sephiroth: jag brukar ge en trisslott...en bra present ifall han vinner, då har ni alla glädje av den :P när det e ojämna år så behöver man ju inte slå på så stort, tycker jag :) 

igår hade vi så varmt o kvavt väder, åska o hela köret, n-j var väldigt tagen av värmen, ingen varmt mat gick hem, så det blev mest välling o skrapat päron. i natt vaknade han vid 4 o tänkte inte somna om, så närmare 5 var jag tvungen att gå upp med honom, han lekte ett tag o sen var det okej att sova igen, men bara i vagnen, han sover bara nattsömnen i sägen, all annan vila ska ske i vagnen har han bestämt. nu har vi fått svalare väder igen o humöret hos n-j är mkt bättre.  

idag var vi till bvc och vägde lillknorren, äntligen har han tagit sig över 6 kg strecket! =) i

• pamsa

hej tjejor!

Nu har jag packat klart inför imorgon här....det har gått i ett idag kan jag säga.
    Grattis till alla som har lyckats med viktnedgång:) och till oss andra...Vi ger inte upp än! Snart kommer vi med få bort våra extra kilo;)
    Det var nog jag som hade en sida, jag har ett par och jag kör för det mesta GI mat.
    här kommer några länkar:
    den här sidan innehåller meny för 1 vecka
    här finns det lite mer blandade recept
    Sephirot: Kan du inte ge bort nån upplevelse, typ boka biljett till stand up?
    radeklev: Alicante, Torrevieja...blir sååå avundsjuk på dig!!! Där har jag spenderat sååå många somrar:)
    JAg kommer inte ha tillgång till nät nu när vi sticker iväg, så kommer inte alls hänga med under dom här dagarna:(... hur ska detta gå till utan er?! heheheh
    Hoppas alla får en härlig vecka och en kanon helg 
    kram på er brudar
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-19 17:13:55 följande:
    Nyss stog vågen på 70. Iiiih! Grattis till alla oss. Hm, min karl blir 28 på lördag, och jag har total idétorka angående present. Kan inte ni komma med några tips? Han har mängder av kläder, parfymer, rakhyvlar och sådant "tråk". Saker till hemmet känns inte roligt att köpa när man bor ihop. (Känns som om att man köper till sig själv då.) Vilka skivor han vill ha har jag noll koll på, eftersom han har massor av det också. Vad ska jag köpa? Alla tips mottages jättetacksamt.
    Härligt med viktnedgång!

Jag börjar faktiskt må lite dåligt nu, huvudvärk och "spykänsla". Ska man verkligen kunna överleva enbart på dessa jäkla "shakes"?! I går kväll drack jag en, i morse blev det gi-frukost, till lunch, middag och kvällsfika en drink (och nu menar jag en dietdrink...{#lang_emotions_wink}). Har dessutom ätit två bananer och en morot under dagen. Får se hur jag mår i morgon... Ska träna i morgon eftermiddag. Får se om jag orkar... Dessutom har det varit så hiskeligt varmt att jag säkert förlorat en massa vätska trots att jag varit noga med att dricka vatten.

Hm...present... Gillar han smycken? Typ ett snyggt armband, piercing eller något liknande. Ett presentkort på en helkroppsmassage. En prenumeration på någon tidning han gillar. Nä, det står helt still i skallen...{#lang_emotions_tongue_out}
  • Knubbe12
    pamsa skrev 2010-05-19 22:59:07 följande:
    hej tjejor! Nu har jag packat klart inför imorgon här....det har gått i ett idag kan jag säga. Grattis till alla som har lyckats med viktnedgång:) och till oss andra...Vi ger inte upp än! Snart kommer vi med få bort våra extra kilo;) Det var nog jag som hade en sida, jag har ett par och jag kör för det mesta GI mat. här kommer några länkar: den här sidan innehåller meny för 1 vecka www.topphalsa.se/maten/recept/artiklar/2007/g... här finns det lite mer blandade recept www.recepten.se/kategori/gi_recept.html Sephirot: Kan du inte ge bort nån upplevelse, typ boka biljett till stand up? radeklev: Alicante, Torrevieja...blir sååå avundsjuk på dig!!! Där har jag spenderat sååå många somrar:) JAg kommer inte ha tillgång till nät nu när vi sticker iväg, så kommer inte alls hänga med under dom här dagarna:(... hur ska detta gå till utan er?! heheheh Hoppas alla får en härlig vecka och en kanon helg  kram på er brudar
    Trevlig resa! Hoppas att ni får det underbart!
  • Knubbe12
    idamarja skrev 2010-05-19 22:55:47 följande:
    sephiroth: jag brukar ge en trisslott...en bra present ifall han vinner, då har ni alla glädje av den :P när det e ojämna år så behöver man ju inte slå på så stort, tycker jag :) igår hade vi så varmt o kvavt väder, åska o hela köret, n-j var väldigt tagen av värmen, ingen varmt mat gick hem, så det blev mest välling o skrapat päron. i natt vaknade han vid 4 o tänkte inte somna om, så närmare 5 var jag tvungen att gå upp med honom, han lekte ett tag o sen var det okej att sova igen, men bara i vagnen, han sover bara nattsömnen i sägen, all annan vila ska ske i vagnen har han bestämt. nu har vi fått svalare väder igen o humöret hos n-j är mkt bättre.  idag var vi till bvc och vägde lillknorren, äntligen har han tagit sig över 6 kg strecket! =) i
    Ja, visst är det fruktansvärt varmt här i norr!{#lang_emotions_wink} Jag var ute på promenad i dag och trodde att jag skulle tuppa av. Åskat har det gjort oxå. Svårt att sova när det blixtrar och dundrar utanför...

Arvid har oxå vägrat spjälsäng dagtid, bara vagnen har fungerat. Sista tiden har han dock börjat vekna och sista dagarna har han sovit alla tupplurar dagtid i sin egen säng. Hurra för viktökningen!
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3