Strimma skrev 2010-05-18 14:57:14 följande:
Jösses vilken soppa. Hon verkar ju inte riktig nånstans... Lider med dig Jag hurrar högt för LIPOSINOL, ni som ska gå ner i vikt!! Den tar bort allt sötsug som finns... så då småäter man inget. Jag har satt gång igen och ska gå ner mina sista kilon till 53 :) Jag var jättenöjd när jag var klar med 57-58, men nu känns det inte bra längre så nu ska det sista väck :P Och det naturen inte kan fixa själv får väl kniven ordna ;) Idag blir det kyckling/nudel/thaigryta a la moi!!! Sen blir det (egentid) = ringträning med vovven :)
Åh, vad är det? Jag har inget sötsug när jag kör diet, det är kvällarna som jag är väldigt hungrig på bara, men då äter jag ju så det är okej. =)
57-58? Hur lång är du? Du är säkert jättesmal och fin!
Spaghetti och köttfärsås är en stor favorit här också! Och som sagt tidigare korvstroganoff. MUMS!
Minnie69 skrev 2010-05-18 15:36:50 följande:
Har kanske med personligheten att göra , min lilla dam använder verkligen sina färdigheter för att vara överallt och ställa till hyss. Hon är en rastlös liten duracell-kanin som bara "går och går". I kombination med att jag måste vara levande liggunderlag när hon sover och inte kan få ngt gjort då, så är det jobbigt att måsta ränna efter henne hela hennes vakna tid . Tror hon fortfarande är lack över de mobila begränsningarna, hon kryper efter devisen "därtill nödd och tvungen", men är bara nöjd när man håller hennes händer och låter henne gåträna. Vill man inte assistera med det så ser hon till att fånga ens uppmärksamhet, endera genom att leka rivningsfirma, eller genom att jobba på att ställa sig upp utan stöd (och ramla efter en liten stund, så det gäller att komma rusande snabbt när man ser att hon jobbar på att ställa sig upp), eller så kryper man fram och tar tag i mammas byxben och drar sig upp för att sedan sträcka näve mot mamma och när hon tar den börjar man stegtrampa (så hon ska förstå sitt jobb och med böjd rygg knata runt i lägenheten). Pussande och vinkande etc som ni andra pratar om struntar hon helt i. Hon har bara en sak i skallen
Ja det har nog mer med att göra att du inte får vila ordentligt mellan varven. Loke sover bra själv, så när han är vaken ger jag gärna honom min fulla uppmärksamhet, trots att även han härjar överallt, reser sig så man måste passa honom, mm mm. Dock så ålar han jättefort nu, nästan kastar sig framåt emellanåt, så då behöver jag inte "passa honom" mer än att vara i samma rum såklart. Han ålar även efter mig direkt jag går till köket, så det är skönt. ;) Dock måste vi skaffa lådspärrar, för det går tydligen väldigt fort att öppna lådor och stänga dem på sina egna händer. Hittills har jag hunnit med hela tiden, men det är bara en tidsfråga. *s*
Jag funderade lite tidigare. Är det att göra en björntjänst att ta emot de små när de ramlar från stående? När jag ser att det är små anstånd, och det inte är något hårt att slå huvudet i, så låter jag honom klara det helt själv. Men idag kom han upp på det höga på bordet flera gånger då har jag tagit emot honom en smula. (förutom en gång när han var alldeles för snabb. mutter mutter)