• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-18 16:12:02 följande:
    Men vad är det med män?! Min är likadan och jag blir så förbannad. Nuförtiden försöker han t. ex köpslå om sovmorgnar... Sephiroth: Nej, jag tror inte att man gör dem en björntjänst just när det gäller sådant. Ser jag att något barn håller på att ramla (om de nu inte tippar omkull i en mjuk säng...) tar jag emot dem. Samma o de håller på att klämma sig osv. Arvid är i precis alla lådor. Vi ahr spärrar, men det går ju i alla fall att öppna dem några cm, så han drar ut lådan det som går, sticker in fingrarna och drämmer sedan igen lådan. Inte ett pip ännu dock. Han har väl så mycket späck på fingrarna att det dämpar... Bubba80: Usch för pollenallergi. Jacob, äldsta sonen, har det. Eller han är enligt testerna allergisk mot prästkrage och timotej. Knaprar tabletter under somrarna, vilket fungerar bra, men dte är ju alltid trist att behöva medicinera.
    Haha, Johnny köpslår också om saker. ;) Men har jag sagt att vi har bestämt egentid till mig varje torsdag? Då tar han Loke helt själv och jag är fri som en fågel. Visst kan jag vara det lite när som helst när han är hemma, men det blir lite tuffare att ha en bestämd tid. *s*

Nej jag tar ju emot honom när jag ser att det ligger illa till. Oftast när han klättrar omkring nu sitter jag bakom eller bredvid honom. Men så fort de faller! *s*
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-18 16:15:28 följande:
    Jag säger samma...Vad tusan är det med karlar????? Min köpslår nämligen oxå
    Det är nog ett karlsyndrom. "Matar du honom så kan du få massage sen till filmen." "Om du tar den här bajsblöjan så kan jag diska sålänge."  {#lang_emotions_sealed}
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-05-18 16:18:56 följande:
    Det är nog ett karlsyndrom. "Matar du honom så kan du få massage sen till filmen." "Om du tar den här bajsblöjan så kan jag diska sålänge." 
    HELT KLART ETT KARLSYNDROM
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Strimma

Killsymdrom...ja hahahhaa kan man säga.
    i detta huset är det största problemet vem som ska gå upp med barnen... och det är till 99,8% jag som gör det. Om jag nu någon gång skulle drömma om att få sova, så måste det bearbetas i god tid innan.
     Gärna några dgr innan ;) och nogrant förarbete kvällen innan och väldigt nog förklara "Imorgon ÄR det MIN tur att få sova". Nackdelen är dock att han inte vaknar av barnen, utan jag vaknar först och måste väcka honom, vilket resulterar i att jag redan vaknat och inte kan somna om {#lang_emotions_yell}...

Jag är 164cm... Jo jag är väl kanske inte så tjock, men det där sista späcket runt magen och rumpan vill jag ha bort...

Jag var på 8mån kontroll idag. 74cm och 9750g :) Pytte sköter sig :P

• Emma

Tack för att ni finns tjejer! Det är så skönt att höra att man inte är ensam om saker och ting.

Vart köpte du det där "preparatet mot sötsug?

• Emma

Strimma: Var det dig jag nekade en vänförfrågan på FB? Visste inte att det var du isf.

• nadia bk
    Strimma skrev 2010-05-18 07:49:35 följande:
    Va kul det är att höra att folk ha lagt märke till att man har varit borta. Har haft fullt upp med mitt "projekt", som jag inte vill skriva om här, och det är nog ca en månad kvar tills det är klart. Tom min träning har jag fått lägga till sidan. Har inte haft tid till ngt annat Angående Facebook, kommer det till användning någonting emellan er? Idag blir det bvc-besök :) Nadia- Hoppas innerligt att du snart känner dig bättre. När jag känner av sånt kräver jag av min sambo att få komma iväg helt ensam i några timmar på kvällen, tex på en kaffe hos en vän eller en tur i köpcentret... Och inte titta på kläder till barnen, utan till sig själv, en ego-tid... Styrkekramar till dig
    Tack=) ja jag försöker göra små saker för mig själv nu och sova så mycket jag kan...hoppas det blir bättre snart
  • MammaAlex
    Strimma skrev 2010-05-18 17:30:47 följande:
    Killsymdrom...ja hahahhaa kan man säga. i detta huset är det största problemet vem som ska gå upp med barnen... och det är till 99,8% jag som gör det. Om jag nu någon gång skulle drömma om att få sova, så måste det bearbetas i god tid innan. Gärna några dgr innan ;) och nogrant förarbete kvällen innan och väldigt nog förklara "Imorgon ÄR det MIN tur att få sova". Nackdelen är dock att han inte vaknar av barnen, utan jag vaknar först och måste väcka honom, vilket resulterar i att jag redan vaknat och inte kan somna om ... Jag är 164cm... Jo jag är väl kanske inte så tjock, men det där sista späcket runt magen och rumpan vill jag ha bort...Jag var på 8mån kontroll idag. 74cm och 9750g :) Pytte sköter sig :P
    Jag har också det problemet att maken inte vaknar, dock somnar jag om igen. Så vi kör för det mesta med en varsin dag på helgen. Ska bli spännande och se hur det går nu i Spanien. Det brukar ju itne vara så att han frivilligt tar läggningar.
    Jag känner också igen det där med att "om du byter blöjan så diskar jag"... grrr ;)
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • lupin84

Herregud vad ni skriver...=)
    Hade tänkt svara och lite så men allt föll bort... =/

Var på bvc koll i måndags (8 mån) Theo vägde 9200 och var 70 cm. Hon gjorde nåt hörseltest också.. de gick fint!

Känner igen det där med karlsyndromet och köpslå ;)

Har haft mycket på dagarna nu, mycket ute och går, träffar vänner och fikar... måste passa på eftersom jag börjar jobba om två veckor 31/5 =O Nu har jag lite panik över det...
    Ännu mer känner jag för en nummer två...vill gå hemma ... är så mysigt. Har så många med barn i samma ålder som är hemma nu så vi har det toppen då vi träffas osv!
    Men men ska jobba 5 veckor sedan vara ledig i 6 veckor igen =)

• pamsa

o herregud vad det har skrivits idag, vad roligt:)

Sephirot: but what?? var tvungen att gå in och läsa din blogg. My God, det finns verkligen människor till allt!
    Radeklev: det är till Gotland vi sticker, inte lika lång resa som ni:) Måste erkänna att jag är avis på dig. Jag ÄÄÄÄLSSSSKAr Spanien, jag har bestämt mig för att när jag blir gammal ska jag flytta dit:)
    Idag har jag varit och skrivit tenta, det gick inget vidare...jag känner på mig att jag har kuggat men men... nu ser jag fram emot torsdag:)
    Nu tänkte jag fira med att ta en rom och cola såhär på en tisdag att jag är klar med alla måsten den här veckan:)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3