• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-19 11:18:43 följande:
    Testa Allevo. :-P Fast idag är mitt humör hemskt, och Lokes är katastrof. Riktig tandvarning på den herrn. Hoppas det inte tar flera månader som sist....Några tips för att kunna komma ut med kiddot fast han är på monsterhumör och vägrar sova i vagnen? Igår bar jag honom hem från stan, vilket resulterade i en skaplig träningsvärk. Fick nämligen bära honom hela måndagspromenaden också. Oavsett om han får ligga eller sitta i vagnen blir han galen av trötthet, skriker, och lyckas inte somna förrens efter ca två timmars promenad. What toooo dooooooo? :P Känner mig jävligt instängd. Hade tänkt att vi skulle gå och köpa en sommarkeps då det är för varmt för mössa nu. Det kan jag glömma med surfis deluxe.
    Oj, jag vet inte riktigt vad man skulle kunna hitta på... Arvid är så nyfiken att man mer eller mindre får tvinga honom att lägga sig ner i vagnen till slut. Annars somnar han med huvudet på bågen...{#lang_emotions_tongue_out} Har ni provat att bära honom i en bärstol? Kanske jobbigt för ryggen förresten. Jag har inte provat, men Magnus har kånkat runt på Arvid i en sådan, både promenerat och åkt längdskidor och slalom, och Arvid älskade det! Dyr i inköp dessvärre...
  • Minnie69

Levande liggunderlagsfilosofin kanske börjar betala sig - Sömnrekord!!!!!! Lillan somnade redan vid typ halv nio Vaknade efter ca en timme, men somnade om efter ca 20 min på karlns arm. Han bar in henne i sovrummet och hon sov på.......

• Bubba80
    Minnie69 skrev 2010-05-19 12:22:03 följande:
    Levande liggunderlagsfilosofin kanske börjar betala sig - Sömnrekord!!!!!! Lillan somnade redan vid typ halv nio Vaknade efter ca en timme, men somnade om efter ca 20 min på karlns arm. Han bar in henne i sovrummet och hon sov på.......
    Härligt!!!!! SKAM DEN SOM GER SIG!!!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-19 12:17:44 följande:
    Oj, jag vet inte riktigt vad man skulle kunna hitta på... Arvid är så nyfiken att man mer eller mindre får tvinga honom att lägga sig ner i vagnen till slut. Annars somnar han med huvudet på bågen... Har ni provat att bära honom i en bärstol? Kanske jobbigt för ryggen förresten. Jag har inte provat, men Magnus har kånkat runt på Arvid i en sådan, både promenerat och åkt längdskidor och slalom, och Arvid älskade det! Dyr i inköp dessvärre...
    Ja tvinga resulterar bara i mer skrik. Får hoppas han är glad nog att gå ut nu när han trots allt sovit nästan två timmar....
  • Bubba80

Är det nån som kör GI nu? Vem var det som tipsade om en sida med bara GI recept... hittar inte adressen... den verkade ju så bra

Har äntligen lyckats övertala gubben om att bara äta GI med mig... underlättar om man gör det tillsammans. Så slipper man laga 100 olika rätter

Nästa vecka ska jag till doktorn och kolla min sköldkörtel som jag tror jag har problem med {#lang_emotions_undecided} Känner mig svullen i hela kroppen, som typ när man man gravid o hade massor med vätska i kroppen. Och inte går jag ner något i vikt heller... Snarare upp. Tror jag gått upp 2 kg... jäklar vad surt =(  Deppigt värre ju...

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Strimma
    Bubba80 skrev 2010-05-19 13:18:41 följande:
    Är det nån som kör GI nu? Vem var det som tipsade om en sida med bara GI recept... hittar inte adressen... den verkade ju så bra Har äntligen lyckats övertala gubben om att bara äta GI med mig... underlättar om man gör det tillsammans. Så slipper man laga 100 olika rätter Nästa vecka ska jag till doktorn och kolla min sköldkörtel som jag tror jag har problem med  Känner mig svullen i hela kroppen, som typ när man man gravid o hade massor med vätska i kroppen. Och inte går jag ner något i vikt heller... Snarare upp. Tror jag gått upp 2 kg... jäklar vad surt =(  Deppigt värre ju...
    men kan dessutom bli deppig av sköldkörtelproblem...

Blää...min Pytte sov bara 45 min nu trots att han hade varit vaken i mer än tre timmar... då bli det inget vettigt gjort idag heller {#lang_emotions_yell}
  • Minnie69

Eftermiddagslurssurfing - here I come Sitter och jobbar på att få henne att klocka in till sitt tre-sovpass. Så jag sitter i fåtöljen laddad med dator och 1,5 liters flaska för att kunna underhålla vätskebalansen, redo att tjänstgöra som levande liggunderlag . Jobbigast är att ransonera vätskeintaget lagom så jag inte behöver pinka . Nåja, nu ska här enhands-surfas (Naturligtvis har hon lagt beslag på just högerhanden )

• MammaAlex

Sephiroth: Som alternativ till bärstol finns ju sele. Alexander trivs bra i sin sele, då får han vara med uppe ochd et blir som att man bär honom. Inte skoj att känna sig innestängd.
    Jag var hos en kompis idag som hade BF i måndags. Hennes karl låter inte henne gå iväg själv för han tror att vattnet ska gå då..... Jag försökte säga att det ju säkert finns massor med människor runt omkring som hjälper till om det skulle hända. hon var i alla fall tacksam för att vi kom och slog ihjäl några timmar åt henne=)

Förresten är det någon som har koll på vad som gäller med fritids? Hennes sambo har en dotter sedan ett tidigare förhållande, nu hade de sagt på fritids att dottern inte fick vara där när hon är hemma med liten... Kan det vara så fast att hon inte har vårdnaden om barnet? Pappan jobbar ju. Mamman är sjukskriven för att hon blir stressad av att söka jobb vilket skulle innebära att dottern ska vara på fritids varannan vecka....

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Saga09
    Strimma skrev 2010-05-19 13:30:10 följande:
    . Blää...min Pytte sov bara 45 min nu trots att han hade varit vaken i mer än tre timmar... då bli det inget vettigt gjort idag heller
    Här har det inte sovits särskilt mycket idag heller.. tror hon fick in en 30 minutare på förmiddagen men inte sovit sedan dess... nu vrålas det såklart och vi försöker lägga henne men det är inte populärt..
  • Knubbe12
    MammaAlex skrev 2010-05-19 15:02:21 följande:
    Sephiroth: Som alternativ till bärstol finns ju sele. Alexander trivs bra i sin sele, då får han vara med uppe ochd et blir som att man bär honom. Inte skoj att känna sig innestängd.Jag var hos en kompis idag som hade BF i måndags. Hennes karl låter inte henne gå iväg själv för han tror att vattnet ska gå då..... Jag försökte säga att det ju säkert finns massor med människor runt omkring som hjälper till om det skulle hända. hon var i alla fall tacksam för att vi kom och slog ihjäl några timmar åt henne=)Förresten är det någon som har koll på vad som gäller med fritids? Hennes sambo har en dotter sedan ett tidigare förhållande, nu hade de sagt på fritids att dottern inte fick vara där när hon är hemma med liten... Kan det vara så fast att hon inte har vårdnaden om barnet? Pappan jobbar ju. Mamman är sjukskriven för att hon blir stressad av att söka jobb vilket skulle innebära att dottern ska vara på fritids varannan vecka....
    Om inte hon, bonusmamman alltså, har vårdnaden om flickan så är jag rätt säker på att de har rätt till fritidsplats. Arbetar pappan de veckor dottern är hos honom måste de såklart ha tillgång till fritids. Min pappa har en sambo och hon har ett hemmaboende barn sedan tidigare. Min plastsyrra (8 år) har då haft tillgång till fritidsplats då min plastmorsa arbetet och min pappa t.ex. varit ledig. Min pappa har inet vårdnaden om henne på papperet, fast i "verkligheten" (hennes pappa är så att säga ute ur bilden).
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3