• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-06-18 15:52:16 följande:
    Mattias har också 86 i kläder nu. Han är 77 cm lång.

Vet du om du kommer få dagisplats?
    Varför?? Loke är säkert 75 lång eller så, och mycket i 80 är för stort.

Nej men antar att jag kommer att få det.
  • MammaAlex

jäklars vad långa era grabbar är! Vet iofs inte hur lång Alex är nu han var 73 när han var 7,5 månad men har fortfarande mest 74 kläder, bara några få plagg som blivit försmå=) Har lite t-shirtar o byxor i 80 som går att ha med uppvik (på byxorna alltså)

Ikväll ska vi gå på fotboll. Makens gamla lag spelar... långe sen jag såg fotboll live=)

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-06-18 17:46:03 följande:
    jäklars vad långa era grabbar är! Vet iofs inte hur lång Alex är nu han var 73 när han var 7,5 månad men har fortfarande mest 74 kläder, bara några få plagg som blivit försmå=) Har lite t-shirtar o byxor i 80 som går att ha med uppvik (på byxorna alltså)

Ikväll ska vi gå på fotboll. Makens gamla lag spelar... långe sen jag såg fotboll live=)
    Då är han säkert 74-75 nu? Loke var 73,2 sist, så jag höftar bara på längden när jag säger 75. Han brukar växa nånting på 1cm i månaden så... Och samma här med att en del 80 är stort, så förstår inte hur sjutton 86 kan passa. *s* Visst någon body kan han ha i 86 men absolut inte byxor och jacka och sånt. =)

Hoppas ni har så roligt på fotbollen!
  • Knubbe12
    Sephiroth: Knubbvid Skrattande har inte mätts på ett tag, men jag skulle gissa att han är ungefär 74-75 cm. 86 passar perfekt! Hade han inte haft ölmage hade kanske 80 funkat Flört Sedan är det ju stor skillnd mellan olika klädmärken när det gäller storlek. Moonkids, Åhléns osv är uteslutet, då de sitter som korvskinn på Arvid, så där funkar nog inte ens 86.

Hoppas att ni hittar er en bil! Vi ska förmodligen sälja vår och försöka hitta en diesel, men det väntar vi nog med till efter flytten.

Har hyrt ett bord på en loppis med början nästa vecka (man lämnar sakerna där under en veckas tid och hämtar sedan pengarna). Tänkte försöka bli av med en massa onödiga prylar. Fy tusan, vilken jäkla röra av prylar jag har hittat i våra gömmor; barnkläder, köksbord, böcker, typ 200 olika lampor, iPod, videokameror, skidor osv. Vet dock inte om man vågar lämna elektroniksaker där. Antar att stöldrisken är rätt stor när det gäller en videokamera eller en mobiltelefon.

Kvällens mål är att lyckas tillverka två ramar att spänna upp tyg på (ska fixa tavlor till Arvids rum). Med tanke på min mycket begränsade förmåga när det kommer till textilier kan det bli ungefär hur som helst Flört

Radeklev: Kul med fotboll!

Emma: Hur blev dagen? Blev den "bläig", eller vände det?
  • Emma

Bodysar funkar i storlek 80, men byxorna är för korta i storlek 80. Då kan jag tillägga att det bara är HM byxor vi har i storlek 80. 86 är liiiiite långt, men man får vika upp.

Idag har det varit bättre men han är verkligen helt sjukt trött. Iofs, så tar han väl igen lite från igår.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-06-18 18:57:33 följande:
    Bodysar funkar i storlek 80, men byxorna är för korta i storlek 80. Då kan jag tillägga att det bara är HM byxor vi har i storlek 80. 86 är liiiiite långt, men man får vika upp.

Idag har det varit bättre men han är verkligen helt sjukt trött. Iofs, så tar han väl igen lite från igår.
    Ojdå, då är det bäst jag inte handlar byxor på H&M. =) Loke kan fortfarande ha "stjärnserien" från lindex i 74, även om det är på gränsen på längden. Han har blivit så "smal" nu så det är nästan som tvärt emot mot förut då allt satt som korvskinn. Som på Knubbvid. *s*

Jag kom precis på att jag måste köpa stjärnbyxor i storlek 80. De är sååå bra!
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-06-18 19:23:30 följande:
    Ojdå, då är det bäst jag inte handlar byxor på H&M. =) Loke kan fortfarande ha "stjärnserien" från lindex i 74, även om det är på gränsen på längden. Han har blivit så "smal" nu så det är nästan som tvärt emot mot förut då allt satt som korvskinn. Som på Knubbvid. *s*

Jag kom precis på att jag måste köpa stjärnbyxor i storlek 80. De är sååå bra!
    Stjärnbyxorna är en riktig höjdare! Ungefär det enda som sitter bra på vår knubbis. Som tur är tycker jag att de är riktigt snygga oxå (och billiga...Flört)! Arvid har röda, turkosa, svarta och bruna i storlek 80 (de passar än så länge och jag hoppas att de kommer att göra det ett tag till).
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-06-18 20:33:07 följande:
    Stjärnbyxorna är en riktig höjdare! Ungefär det enda som sitter bra på vår knubbis. Som tur är tycker jag att de är riktigt snygga oxå (och billiga...Flört)! Arvid har röda, turkosa, svarta och bruna i storlek 80 (de passar än så länge och jag hoppas att de kommer att göra det ett tag till).
    Ja de är så mysiga och kramgoa. Stackars Loke blir som en liten nallebjörn. *s*

Vi är med bil! Jippie! Farsan prutade ner den 3000 också, så det blev nästan som att det ingår barnstol. ;) Om man tänker lite fel men roligt. *asg*

Oj, nu vaknar Loke. Hm, var länge sen han gjorde det vid den här tiden. Hoppas han somnar om.
  • MammaAlex

Ja det är stor skillnad på olika märken. Vissa är ju superstora och andra jättesmå.
    Lindex eget märke tycker jag brukar vara dem som blir små först, fast det kanske är annorlunda med stjärnserien. Jag har inte haft några kläder därifrån.
    Var hemma hos en kompis förra veckan som har två söner och fick en hel hög med byxor i stl 80 så det lär jag ju inte behöva köpa=)

Hittade ett hus idag på hemnet. Ligger precis så nära skogen som vi vill att det ska ligga men ändå i byn. Det är på 143+75 kvadrat och en tom på 1100 kvadrat. De ska bara ha 725 000 för det. Undrar vad som är fel... tänkte gå på visningen i vart fall. Ser hyfsat fint ut på bilderna så det känns lite konstigt att det är så billigt. (kan ju tillägga att hus i denna byn brukar ligga strax över miljonen om de inte är alltför risiga)

Hoppas det går bra för er på loppisen balder! Var inte mer än 3 år sedan vi flyttade senast så vi har inet så mycket skit just nu=)

Vad blev det för bil sephiroth?

Fotbollen var trevlig förutom att laget vi höll på fick stryk med 4-0 Men Alex hade roligt, satt och pillade med grusen på gången och tycker det var skoj...

Hoppas ni alla får en härlig helg! Jag ska iväg med syföreningen på äventyr, vet bara att vi ska ha med oss grejer för att kunna sova ute och badkläder=) Första natten utan min lille plutt.....

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • pamsa

Hej flickor!

Vad duktiga ni är som kan sy, jag är heeeelt värdelöst på det! Önskar att jag var duktig på det, skulle spara en hel del pengar.  Min Saga har storlek 74/80 i bodysar och överdelar men byxor får jag nog börja inhandla storlek 86.
    Saga har fått sin första tand nu!!! Såg den idag, helt plötsligt , från ingenstans hahaha.

Balder77: Jag tyckte att det skulle vara smart att ha namnceremoni och kalas samtidigt, har ingen större koll på vad man gör. Men det vi har planerat än så länge är att syrran ska ha tal och typ berätta lite om t ex vad Saga vägde när hon kom och köra lite dikter. Inget avancerat ;)

Vi funderar på att fråga min sambos brors dotter ifall hon vill vara fadder, hon är 9 år, vi tror att det kommer bli lite speciellt att Sagas kusin blir fadder. Det är ändå nio års skillnad mellan . 

Imorgon är det ännu en spännande dag på jobbet som väntar för min del, men sen tänkte jag ta lillskrutt till lekparken om det är fint väder på eftermiddagen.

Hoppas alla får en trevlig helg 

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3