• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Emma

Jag är så glad!!! Jag måste verkligen dela med mig!!! JAG SKA PÅ ANSTÄLLNINGSINTERVJU PÅ MÅNDAG!!!!!!!!!!!!!!!!! I'm so happy!

• Bubba80
    Emma skrev 2010-06-16 14:53:45 följande:
    Jag är så glad!!! Jag måste verkligen dela med mig!!! JAG SKA PÅ ANSTÄLLNINGSINTERVJU PÅ MÅNDAG!!!!!!!!!!!!!!!!! I'm so happy!
    Men gud vad roligt Emma Å vad vi ska hålla tummarna för dig... Hjärta

Vad är det för jobb?

Sephiroth: Usch din stackare =( Låter verkligen inte som nån toppen kombination Hoppas du blir piggare snart =).

Fick tag i klipptid, så nu känns det lite bättre
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Det är som administratör på ett fondbolag. Bara 60 % men det är ju verkligen bättre än ingenting. Då kan vi ju jobba och vara föräldralediga både Johan och jag, för då kan ju faktiskt han jobba 40 %!!
    Skönt att du fick tag på klipptid!

• Bubba80

Låter ju som en bra kombination, Så kan ni jobba lite båda två =)

Administratör - ja varför inte... jag tror det kan vara kul =)

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-06-16 16:12:49 följande:
    Det är som administratör på ett fondbolag. Bara 60 % men det är ju verkligen bättre än ingenting. Då kan vi ju jobba och vara föräldralediga både Johan och jag, för då kan ju faktiskt han jobba 40 %!!
    Skönt att du fick tag på klipptid!
    Wiiiiiie!!! Grattis!! Hoppas allt går vägen! Nu blev jag extremt avundsjuk faktiskt. =) Har lite panik över att jag inte har något jobb att gå tillbaka till. =(

Måste få säga att jag lyckats få Loke att somna själv i sängen idag, utan det minsta skrik (just då iaf, hahaha) och att han sov tre timmar! Jag är såå nöjd. Har legat och läst Duma Key av King i tre timmar och skrämt mig själv halvt från vettet. ;) Snacka om att ladda ork!
  • Knubbe12

Grattis Emma! Håller tummarna att du får jobbet!

Sephiroth: Bra kämpat! Hur bar du dig åt för att lyckas med den bedriften? Härligt med lite egentid för läsning. Vad är Duma Key för bok? Har inte hört talas om den tror jag (fast känner igen titeln). Jag kämpar på med Pestens tid. När man bara hinner läsa 10 sidor/dag tar det sin tid...Flört 

Jag har också en riktig deppdag i dag. Känner mig dyster rakt igenom (pms?!). Sover så dåligt att jag håller på att bli galen. Ligger och funderar över allt möjligt. Har ingen ork, men massor som måste göras. Håller på att sortera och rensa inför flytten. Har gått igenom ca 10 flyttlådor fyllda med barnkläder. Det mesta åker till Myrorna, det som inte Arvid kommer att kunna använda alltså.

Vi fick en "lånenyckel" i dag. Har hyrt lgh fr.o.m 1 juli, men den står tom redan nu, så det känns skönt att i alla fall kunna ta sig in där och kika runt och mäta osv. Upptäckte till min förskräckelse att det inte fanns någon diskmaskin (det kanske det inet brukar göra i hyreslägenheter?). Jag diskade för hand när vi "bara" var tre i familjen och det var nog jobbigt, men nu när vi är 5 stycken vägrar jag, så det blir till att köpa en diskmaskin och installera.

Bubba80: Åh, jag vill oxå klippa mig! Hade tänkt göra det på hotellet i Turkiet, men det blev aldrig av. Var svinbilligt där, 80 sek för kvinnor. Tvingade dock maken att klippa sig. Jag har i alla år tjatat och försökt få honom att klippa ögonbrynen (han har mörka, tjocka, buskiga ögonbryn...) så att de inte spretar åt alla håll, men han har vägrat. När han kom ut från frisören hade han, till min stora lycka, snaggat ner ögonbrynen Tungan ute De hade dessutom tuttat eld på en bomullstuss och blåst in i öronen på honom, så han var polerad och fin Flört (nu har han väl aldrig besvärats av öronhår, men ändå...)

• Emma

Tack tjejer!

Spehiroth: Vad är det du är utbildad till? Kanske vi har pratat om förut, men jag har glömt.
    Härligt att han somnade själv också! Då fick du lön för mödan!

Balder77: Ingen diskmaskin!? Här skulle det bli separation direkt utan en kan jag säga

• Knubbe12

Men vad faaan är det för krångel med kopiering och inklistring av foton nu då?! Demon Lyckades bara fixa in två i bildtråden, sedan började det strula...

• Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-06-16 18:59:26 följande:
    Sephiroth: Bra kämpat! Hur bar du dig åt för att lyckas med den bedriften? Härligt med lite egentid för läsning. Vad är Duma Key för bok? Har inte hört talas om den tror jag (fast känner igen titeln). Jag kämpar på med Pestens tid. När man bara hinner läsa 10 sidor/dag tar det sin tid...Flört 

Jag har också en riktig deppdag i dag. Känner mig dyster rakt igenom (pms?!). Sover så dåligt att jag håller på att bli galen. Ligger och funderar över allt möjligt. Har ingen ork, men massor som måste göras. Håller på att sortera och rensa inför flytten. Har gått igenom ca 10 flyttlådor fyllda med barnkläder. Det mesta åker till Myrorna, det som inte Arvid kommer att kunna använda alltså.
    Jag vägrade vagga honom helt enkelt. Han var extremt skrikig och gnällig, men jag la honom bara utan att gunga. Reste han sig och skrek fick han komma upp och leka mer. Efter att han vart gnällig och dan i typ 5-6 timmar så fick han mat och somnade nästan i maten. ;) Då la jag honom men stannade kvar i sovrummet och låg bredvid i våran säng. Dessutom så hade jag på musik och lät honom leka och dona bäst han ville där i sängen. Tillslut la han sig bara ner och somnade. :-S Jag tror att anledningen till att han inte vill somna själv längre är att han inte vill att man går ifrån honom.

Arvid ville ju sälja lite bodys i storlek 80 till Loke hörde jag rykten om. ;) Eller var det inte Arvid? :-S

Duma key är en av Kings nyare böcker. Helt jävla svinbra! Kan iof bero på att jag inte läst ordentligt på månader. Pestens tid är en av mina största favoriter. Har du den oförkortade versionen?

Jag har också börjat rensa och dona inför flytten. =( Har packat böcker nu ikväll, och ställt som Lokehinder här och var, *s*

Någon som vill köpa en hel jävla radda Kingböcker? =)
    Emma skrev 2010-06-16 19:14:09 följande:
    Tack tjejer!

Spehiroth: Vad är det du är utbildad till? Kanske vi har pratat om förut, men jag har glömt.
    Härligt att han somnade själv också! Då fick du lön för mödan!

Balder77: Ingen diskmaskin!? Här skulle det bli separation direkt utan en kan jag säga
    Spehiroth är inte utbildad 100% till något. Skit! Vill börja plugga på distans men får inte ens tummen ur nog för att boka ett möte. Bläää! Funderar på att toksöka jobb och köra värsta snyftar "arbetslös-mamma" historian. ;)
  • idamarja
    Sephiroth skrev 2010-06-16 20:51:11 följande:

Arvid ville ju sälja lite bodys i storlek 80 till Loke hörde jag rykten om. ;) Eller var det inte Arvid? :-S
    wow, eller nått, jag blir paff, vilka stora killar ni har :) eller, snarare vilken liten kille jag har, min lilla räka bär upp stl 68, har börjat rensa bort stl 62 nu, men vissa saker funkar ännu. han har en del 74 men det blir lite väl pösigt. vi dopar maten med rapsolja o minimax näringstillskott, men han gör av med så mkt, därför jag inte riktigt vill att han ska börja gå för tidigt, då gör dom ju av med ännu mer.
    men han mår ju bra nu o går ju upp sakta men säkert, så det e ju ingen fara :)

idag har ja sytt lite, så himla kul när man hinner göra något, eller jag har hållt på flera dagar, klippt ut en dag, sicksackat en dag o så sytt färdigt idag, några dregglisar o en trikåmössa. håller på med en likadan mössa som han har på bilden där han har kolt på sig. gör en med sommarfoder nu, han måste ha en ny fin mössa när vi ska till fjälls ju :)

annars e det stilla, gubben är fortfarande borta, och kommer väl på lördag, men då är vi på marknad i norge med min mamma, det blir en höjdare :)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3