• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Emma

Hej på er!

Var det fler som kollade på bröllopet i lördags? Guuuuud så fint det var! Nu vill jag gifta mig ännu mer

Det var ett jättefint hus Raddeklev!  Jag har också hittat ett som jag är lite nyfiken på. Men alla hus jag verkar vara eluppvärmda... Är inte så säker kpå att man kan få lån till att bygga pannrum heller....

Vad ska ni göra idag då? Jag håller på och förbereder mig för intervjun. Jag har redan ont i magen över att jag ska lämna Mattias. Känns inte alls bra. Men det kommer säkert att gå jättebra för hans del. Men mitt hjärta blöder kan jag säga.

Ha en bra dag i det fina vädret alla!

• Bubba80

Emma: Ett stort lycka till idag Hoppas verkligen du får jobbet! Vilken tid är det man skall tänka på dig o hålla tummarna? Vart ska Mattias vara?

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-06-21 07:14:00 följande:
    Hej på er!

Var det fler som kollade på bröllopet i lördags? Guuuuud så fint det var! Nu vill jag gifta mig ännu mer

Det var ett jättefint hus Raddeklev!  Jag har också hittat ett som jag är lite nyfiken på. Men alla hus jag verkar vara eluppvärmda... Är inte så säker kpå att man kan få lån till att bygga pannrum heller....

Vad ska ni göra idag då? Jag håller på och förbereder mig för intervjun. Jag har redan ont i magen över att jag ska lämna Mattias. Känns inte alls bra. Men det kommer säkert att gå jättebra för hans del. Men mitt hjärta blöder kan jag säga.

Ha en bra dag i det fina vädret alla!
    Hoppas verkligen att det går bra! Eller jag menar, det kommer gå som en dans, oroa dig inte! :P
  • Emma

Min granne och hennes dotter och två barn tog hand om Mattias. Gick hur bra som helst. När jag kom hem och sa "Heeeeej älskling!!" bara tittade han på mig och sedan började han leka igen. Oj vad älskad och saknad jag kände mig

Iallafall så var det tre stycken jag pratade med idag. Dom man skulle jobba med. Sen skulle dom bestämma några som dom kan tänka sig att jobba med och sen skulle man få träffa VD:n för en mer riktig intervju. Dom skulle träffa en tjej till imorgon och sen skulle dom bestämma sig hyfsat fort. Så i slutet av den här veckan/början på nästa så får man väl eventuellt träffa VD:n!

Jag var borta tre timmar och gasade hem som en idiot för det dåliga mammasamvetet jag hade talade om för mig att M behövde mig... Men det visade ju sig sen vem det var som behövde vem

Hoppas ni andra har haft en trevlig dag ni med!

• Knubbe12
    Radeklev: Huset ser ju jättemysigt ut!
    Vad roligt det låter med paddling och övernattning (och vin Tungan ute). Jag skulle verkligen behöva ta mig i kragen och hitta på något skoj.

Emma: Håller tummarna för dig! Ja, visst känner man sig oumbärlig ibland...Flört Inget bröllopstittande för min del. Eller förresten, jag såg i några sekunder, precis när hon svarade "Ja", men inte mer än så.
  • Strimma

Ojoj vilka små pluttar ni har. Miliam har jag inte vägt och mätt på ett bra tag. men han han i helhet 86 och på vissa tröjor 92. Men jag upplever inte han som jättestor. Verkligen inte tjock utan mer lång och robust ;) 

Spagettimannen har dock ingen större koll på sina ben, men han älskar att "gå" själv, så snart har man ryggskott här av allt kutryggande ;P

Va blev det för stol Sephiroth??

• Bubba80

Här håller jag fortfarande på å återhämtar mig efter helgens kalas Helt slut fortfarande... men E har sovit som en kratta i en vecka nu... man känner sig lagom mosig =)
    Kalaset blev iaf lyckat... vi var 14 vuxna o 12 barn... Å vädret var fantastiskt...som tur var... =)

haha... känner igen allt kutryggande

Men vad stora våra pluttar börjar bli... känns som det var igår vi satt å diskuterade häxbrygder för att få igång förlossningen Tiden går så fort ju =)

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Strimma skrev 2010-06-22 20:15:26 följande:
    Ojoj vilka små pluttar ni har. Miliam har jag inte vägt och mätt på ett bra tag. men han han i helhet 86 och på vissa tröjor 92. Men jag upplever inte han som jättestor. Verkligen inte tjock utan mer lång och robust ;) 

Spagettimannen har dock ingen större koll på sina ben, men han älskar att "gå" själv, så snart har man ryggskott här av allt kutryggande ;P

Va blev det för stol Sephiroth??
    Små? Loke har legat över kurvorna med 1,5-2 sen födseln. Coolt att Miliam måste ligga ca 8-9 kurvor över medel med storlek 92. =) Är trots allt 1,5-2 åringar som har den storleken.
  • Strimma
    Sephiroth skrev 2010-06-22 21:12:34 följande:
    Små? Loke har legat över kurvorna med 1,5-2 sen födseln. Coolt att Miliam måste ligga ca 8-9 kurvor över medel med storlek 92. =) Är trots allt 1,5-2 åringar som har den storleken.
    men han har inte 92 på byxor där kan han fortfarande 80 om det är stora i storleken..

jag jämför aldrig med bvc:s kurvor...bara de följer sina egna kurvor!! 
    grodan har alltid legat 2-3 snäpp över på längkurvan och 2 snäpp under på vikten. (ganska stor skillnad) men hon mår bra ändå. kan dock vara svårt att få byxor att sitt bra på henne. 
  • Sephiroth
    Strimma skrev 2010-06-23 07:22:07 följande:
    men han har inte 92 på byxor där kan han fortfarande 80 om det är stora i storleken..

jag jämför aldrig med bvc:s kurvor...bara de följer sina egna kurvor!! 
    grodan har alltid legat 2-3 snäpp över på längkurvan och 2 snäpp under på vikten. (ganska stor skillnad) men hon mår bra ändå. kan dock vara svårt att få byxor att sitt bra på henne. 
    Okej då har han alltså storlek 80. =)

Idag ska vi kanske på barncafe igen. Får se om man orkar iväg efter ännu en mardrömsnatt. :-S
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3