• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Strimma

eller inte... om det är efter benen man mäter så är han 86.
    han är som sin pappa. stor och lång upptill med pytteben ;)

dottern har ju 116 i kläder och det är  ju för 5-6 åringar  och hon har inte ens fyllt 4...

Men Loke verkar ju jättemycket före i utvecklingen när det gäller motoriskt. Det dröjer nog länge innan M är så långt fram.
    ¨Det är väl tur att alla är olika...hade varit riktigt tråkigt annars.

Kaffe hos en kompis med lite skitsnack så här på morgonkvisten var inte fel. hemma igen och nu börjar det krypa i kroppen. Måste hitta på ngt kul idag. Någon som har något förslag :)

• Sephiroth
    Strimma skrev 2010-06-23 10:03:51 följande:
    eller inte... om det är efter benen man mäter så är han 86.
    han är som sin pappa. stor och lång upptill med pytteben ;)

dottern har ju 116 i kläder och det är  ju för 5-6 åringar  och hon har inte ens fyllt 4...

Men Loke verkar ju jättemycket före i utvecklingen när det gäller motoriskt. Det dröjer nog länge innan M är så långt fram.
    ¨Det är väl tur att alla är olika...hade varit riktigt tråkigt annars.

Kaffe hos en kompis med lite skitsnack så här på morgonkvisten var inte fel. hemma igen och nu börjar det krypa i kroppen. Måste hitta på ngt kul idag. Någon som har något förslag :)
    Okej 86 då. ;)

(Vad nu Lokes utveckling har med storlekar på kläder att göra är dock en gåta. =) )

Förstår bara inte varför så många sätter på sina barn så otroligt stora kläder. Mina polare sålde sina kläder i storlek 74 till oss när Loke redan var längre och tyngre. De hade på 80 på honom så att de fick gå och dra upp samt vika upp kläderna. Dessutom torktumlar de alla sina kläder så att de krymper massor.

Såklart får du ha på storlek 92 om det är roligt. :-P Känns bara som om att det är någon sorts grej att ha största möjliga storlek på kläderna på sina barn så att de drunknar i dem. ;)
  • Bubba80

Sephiroth: Kul att ni är nöjda med nya bilen=) Såg att du kollat efter 1 års present... ett tips... BOBBY CAR. Vi gav en till storebror i 1 årspresent, den användes i stort sett varje dag i 3 år =) (förresten så används den fortfarande) Sen finns det ju släp till oxå =)
    Jag ska nog köpa en till Emil... Tycker han kan få en egen då storebrors är väldigt välanvänd =)

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Strimma

vissa tröjor skrev jag...och de är förmodligen små i storleken. 86-bodysarna sitter gott tight och är korta i ärmarna och jag får dra för att knäppa dem i skrevet. och jag har aldrig tumlat barnens kläder.
    klart att några kan han ha... iallafall de kortärmade...

de absolut bäst är ju de som är kombinerade 86-92 i storleken.

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-06-23 10:39:08 följande:
    Sephiroth: Kul att ni är nöjda med nya bilen=) Såg att du kollat efter 1 års present... ett tips... BOBBY CAR. Vi gav en till storebror i 1 årspresent, den användes i stort sett varje dag i 3 år =) (förresten så används den fortfarande) Sen finns det ju släp till oxå =)
    Jag ska nog köpa en till Emil... Tycker han kan få en egen då storebrors är väldigt välanvänd =)
    Jo vi skulle få en sådan i födelsedagspresent av bästa kompisen. =) Annars är det ett supertips! Och klart Emil ska ha en egen ny bil. ;)

Har han börjat gå ännu då super-emil? =)
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-06-23 10:41:32 följande:
    Jo vi skulle få en sådan i födelsedagspresent av bästa kompisen. =) Annars är det ett supertips! Och klart Emil ska ha en egen ny bil. ;)

Har han börjat gå ännu då super-emil? =)
    ha ha.... nej inte gå... han o Loke är väl ungefär lika där... Han har tagit nåt enstaka steg själv o står själv en liten stund... men helst vill han såklart hålla i sig i nån/något =) Han e otroligt sällskapssjuk nu (MAMMIG TILL TUSEN) Så han hänger i byxbenen hela dagarna nu...
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-06-23 11:04:46 följande:
    ha ha.... nej inte gå... han o Loke är väl ungefär lika där... Han har tagit nåt enstaka steg själv o står själv en liten stund... men helst vill han såklart hålla i sig i nån/något =) Han e otroligt sällskapssjuk nu (MAMMIG TILL TUSEN) Så han hänger i byxbenen hela dagarna nu...
    Neeee är helt övertygad om att han kommer gå först av alla i tråden. och jag längtar lite tills att han kommer göra det för då är det nog inte länge kvar tills Loke gör det. :-P

Mammigheten är stark här också. Ska helst vara i famnen och riva och slita i mig, men samtidigt sprattlar han omkring som om han vill ner. Suck!
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-06-23 11:16:53 följande:
    Neeee är helt övertygad om att han kommer gå först av alla i tråden. och jag längtar lite tills att han kommer göra det för då är det nog inte länge kvar tills Loke gör det. :-P

Mammigheten är stark här också. Ska helst vara i famnen och riva och slita i mig, men samtidigt sprattlar han omkring som om han vill ner. Suck!
    Exakt så är Emil oxå...sprattlar som en fisk Sen får han värsta sparkrycken på skötbordet (har ett sånt där nerfällbart från väggen) har nästan tappat luften när han får in sina fullträffar... Pappa säger att han blir fotbollsspelare

Ja det vore kul om han började ta några steg snart...men än så länge får det bli med vagnen
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-06-23 12:33:25 följande:
    Exakt så är Emil oxå...sprattlar som en fisk Sen får han värsta sparkrycken på skötbordet (har ett sånt där nerfällbart från väggen) har nästan tappat luften när han får in sina fullträffar... Pappa säger att han blir fotbollsspelare

Ja det vore kul om han började ta några steg snart...men än så länge får det bli med vagnen
    Haha, samma här! Det bästa är när man får en spark på struphuvudet. Det är verkligen jätteskönt... Johnny säger att han blir trummis. *s*

Har han börjat gå längs med väggarna? Loke har börjat med det litegrann, och igår stod han mot väggen och bankade på den med båda händerna. Dvs stod utan stöd, haha. Dessutom har han börjat gå med bara en hand som stöd, även om han ibland ramlar då. Så det går framåt. Det är sååå roligt att se när de utvecklas.

Nyss när han åt satt han och gnisslade tänder, så jag gissar på att framtänderna snart är framme. *S* Annars är det en fantomtand.
  • Bubba80

Ja han går  längs med allt.

Duktig Loke som går med en hand...haha...kaxigt  

Emil är otroligt mycket för att klättra...men det slutar inte alltid så lyckat
    Men han har dock lyckats ta sig upp för Storebrors säng några ggr...där älskar han att busa runt...   
    Jag håller på och syr kuddar till Emils rum...Han bara älskar att borra ner huvudet i kuddarna. Och säger man att "JAG KOMMER Å TAR DIG" då skrattar han så han kiknar... håller på o gör en myshörna med massor med kuddar o gosedjur...där lär det gillas det å röja Men det är bara halvklart =( Man hinner inte så mycket med gnäll-Pelle här hemma

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3