• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-06-23 13:15:14 följande:
    Ja han går  längs med allt.

Duktig Loke som går med en hand...haha...kaxigt  

Emil är otroligt mycket för att klättra...men det slutar inte alltid så lyckat
    Men han har dock lyckats ta sig upp för Storebrors säng några ggr...där älskar han att busa runt...   
    Jag håller på och syr kuddar till Emils rum...Han bara älskar att borra ner huvudet i kuddarna. Och säger man att "JAG KOMMER Å TAR DIG" då skrattar han så han kiknar... håller på o gör en myshörna med massor med kuddar o gosedjur...där lär det gillas det å röja Men det är bara halvklart =( Man hinner inte så mycket med gnäll-Pelle här hemma
    Ja då kommer han lätt börja gå helt själv snart.

Ja fast idag lyckades han slå sig rejält i huvudet när han skulle gå mellan soffan och bordet. Det blev verkligen en jättebula. =(

HAha, även där är de lika. Jag brukar krypa efter loke och säga "nu kommer jag och tar dig", så börjar han skratta och krypa jättefort.

Neeej, nu ska jag vila mig lite medans karln lägger El Pellegrino.
  • MammaAlex
    Sephiroth skrev 2010-06-23 19:55:43 följande:

Ja fast idag lyckades han slå sig rejält i huvudet när han skulle gå mellan soffan och bordet. Det blev verkligen en jättebula. =(

HAha, även där är de lika. Jag brukar krypa efter loke och säga "nu kommer jag och tar dig", så börjar han skratta och krypa jättefort.

Även här är jaktleken en rolig lek. Eller att jag själv springer och gömmer mig=)

FÖrstår inte riktigt bryet med vilka klädstorlekar barnen har. Olika märken är olika stora i storlek och sitter olika på barnen, Alex ligger över medelkurvan på BVC men de flesta kläder jag köper till honom så ligger ha efter månadsangivelsen så jag tror inte att klädtillverkarna följer BVC-kurvan. Själv sätter jag hellre för stora kläder på honom än för små...

idag har vi varit på ikea, inhandlade deras antilopstol till att ha ute och lite leksaker och annat smått=) himla trevligt. Ikväll tittade vi på hus men inget som föll oss i smaken, på onsdag kommer det som vi verkligen hoppas på=)
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-06-23 20:25:37 följande:
    Även här är jaktleken en rolig lek. Eller att jag själv springer och gömmer mig=)

FÖrstår inte riktigt bryet med vilka klädstorlekar barnen har. Olika märken är olika stora i storlek och sitter olika på barnen, Alex ligger över medelkurvan på BVC men de flesta kläder jag köper till honom så ligger ha efter månadsangivelsen så jag tror inte att klädtillverkarna följer BVC-kurvan. Själv sätter jag hellre för stora kläder på honom än för små...

idag har vi varit på ikea, inhandlade deras antilopstol till att ha ute och lite leksaker och annat smått=) himla trevligt. Ikväll tittade vi på hus men inget som föll oss i smaken, på onsdag kommer det som vi verkligen hoppas på=)
    Vissa saker irriterar en bara, så är det. =)
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-06-23 19:55:43 följande:

Stackars Loke

Natti natt på er............zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Goddagens!
    Strålande sol!!!!

Pratade med BVC idag igen ang att Mattias sover så mkt. Han tyckte också att det verkade vara rätt mycket för en 9 månaders. Försöker få tag på barnmedicin i enköping som han sa att jag skulle göra men det är bara upptaget... SUCK...

Idag ska jag plocka blommor och göra en midsommarkrans! Hoppas den blir fin.
    På eftermiddagen så ska jag och Mattias vara barnvakt till en tjej som är nästan 2 månader äldre än Mattias. Dom är som natt och dag. Mattias som fortfarande varken kryper, ålar eller går sitter snällt på sin filt och pillar med diversesaker. Inez däremot kan krypa snabbt som bara den och går snabbt som fan om man håller i henne. Jag kommer med andra ord att bli motionerad i eftermiddag

• Bubba80
    Emma skrev 2010-06-24 09:29:56 följande:
    Goddagens!
    Strålande sol!!!!

Pratade med BVC idag igen ang att Mattias sover så mkt. Han tyckte också att det verkade vara rätt mycket för en 9 månaders. Försöker få tag på barnmedicin i enköping som han sa att jag skulle göra men det är bara upptaget... SUCK...

Idag ska jag plocka blommor och göra en midsommarkrans! Hoppas den blir fin.
    På eftermiddagen så ska jag och Mattias vara barnvakt till en tjej som är nästan 2 månader äldre än Mattias. Dom är som natt och dag. Mattias som fortfarande varken kryper, ålar eller går sitter snällt på sin filt och pillar med diversesaker. Inez däremot kan krypa snabbt som bara den och går snabbt som fan om man håller i henne. Jag kommer med andra ord att bli motionerad i eftermiddag
    Åååå gratismotion... tackar tackar

Hoppas du kommer fram snart...

Lillskrutt gick precis o tog sin fm lur...så nu går jag ut å lägger mig i solstolen....

Tjolahopp
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Åååh, va trevligt det lät med solstolen! Ha det så mysigt!

• Knubbe12

Emma: Hur mycket sover Mattias nu? Arvid sover oxå mycket just nu tycker jag. Vaknar vid 6 eller 7. Sedan en tupplur mellan 9 och 10, sedan en till efter lunch på ca en timme och ibland en kvällstuppis på 30 min. 

I dag är det återigen packning inför flytten och ikväll ska vi börja skissa på en planlösning på vårt blivande hus, om vi nu alls bygger nytt, alltså...Flört Ska ta in lite offerter och se vad vi landar på.

Vad ska ni göra under midsommarhelgen?

• idamarja
    Knubbe12 skrev 2010-06-24 15:48:25 följande:
    Emma: Hur mycket sover Mattias nu? Arvid sover oxå mycket just nu tycker jag. Vaknar vid 6 eller 7. Sedan en tupplur mellan 9 och 10, sedan en till efter lunch på ca en timme och ibland en kvällstuppis på 30 min. 

I dag är det återigen packning inför flytten och ikväll ska vi börja skissa på en planlösning på vårt blivande hus, om vi nu alls bygger nytt, alltså...Flört Ska ta in lite offerter och se vad vi landar på.

Vad ska ni göra under midsommarhelgen?
    n-j sover också ganska mkt, men jag har tänkt att det har med hans hjärtfel att göra. han är också vaken nån timme innan han sover igen, o sen blir det oftast två tupplurar till, fast dom är inte så långa. 

nu har vi börjat packa för sommarens höjdpunkt, första veckan i juli flyger vi upp till fjällen på kalvmärkning. Första för n-j givetvis eftersom det görs på sommaren, ska bli så roligt att åka upp med honom :) Så då blir det internetuppehåll 2-3 veckor, o ja uppehåll från all kommunikation förstås. Vad ska ni göra resten av sommaren? :)
  • MammaAlex

Midsommaren tillbringas som sig bör med vänner=) Ska vara hos kompisar ohc göra stång och sedan äta go mat.... och hundarna ska få springa sig trötta i skogen.
    Resten av sommaren blir mest lugnt hemma. Förutom en helg hos min syster i Stockholm och sen långhelg i Schweiz där min kusin ska gifta sig...

Ser inte ut att gå så bra för danmark i fotbollen...

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3