• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Saga09

Hej tjejer,

Åh så skönt att ha födelsedagen avklarad nu... var helt slut på kvällen ( för att inte tala om vad Saga var trött.. jisses ) men det känns samtidigt så konstigt att hon har fyllt 1 år nu..

Strimma:  Här har det inte börjat jobbas ännu... som det ser ut kommer jag att börja i mitten av november - inget jag egentligen ser fram emot men jobba måste man ju göra med så...
    Dagis har vi sökt från januari så mannen får vara hemma med skruttan ett par månader först - ska bli väldigt intressant det.. hmmmm

Alltså nej nån bebisverkstad är det inte tal om här.. jag vill tokgärna ha en till men mannen är inte så sugen.. kanske han ändrar sig vem vet...

Bubba: Nej men usch vad är det du skriver.. stackars dig det måste ha varit hemskt att behöva ligga på sjukhus tillråga på allt...  GRATTIS till Emil på 1 års dagen :)

• Fatima89

hejhej. grattis till alla som fyllt år
    stora är dom ju nu. skall börja på dagis och allt =)

Min stora grabb fyller 3år imån. och yad fyller om 7 dagar. vi har planerat ett ganska så stor gemensamt kalas den 26.

Vi hade en liten Eid-fest hemma idag. shad hade en kompis här. och vi åt massor av gott kollade på tecknat. och barnen lekte. hehe shad däcka kl 7. Tyckte att dom var så söta på dagis ioch med att han fyller år imån. så bjöd shad på glass. han fick prisenter. han kände sig så stolt. det blir man så glad. såg riktigt hur hans ögon strålade av lycka..

ojj det blir mycket firande denna månaden. =)

Snart skall vi börja diskutera om att söka dagis till yad. Det har hänt såå mycket. bara denna veckkan så dom dom 2 första tänderna. han ställde (Drog) sig upp i sängen för första gången. helt otroligt. allt går så snabbt. och nu sover han mellan 7-8 på kvällen till 7 på morgånen.

• Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-09-10 11:35:11 följande:
    Oj här har det hänt lite. Kula att Strimma o Pamsa skrivit igen

Själv har jag legat på sjukhus i några dagar Hemskt... Åkte in akut förra helgen med hemska magsmärtor. Första tanken var ju blindtarmen, men eftersom det kom lika fort som en blixt från en klar himmel, så blev jag lite osäker. Blev inlagd med dropp o morfin och efter lite tester visade det sig att jag hade en cysta som hade spruckit Förvånad Jag visste inte ens att jag hade en?
    Så där fick jag ligga några dagar och inte nog med det så fick jag dela rum med Agda o Hulda 100 år som låg o hosta o harkla ständigt, så nån sömn vart det inte tal om. Så jag tjatade mig hem till mina älsklingar Hjärta
    Å nu när jag kom hem så har jag dragit på mig en hemsk förkylning o feber.

När jag låg inne så började Emil knata runt... 8 steg som mest och så idag på 1 årsdagen går han från rum till rum. Duktig kille

Vi skall inte fira honom idag utan i morgon... då blir det lite kalas iaf.

Tyvärr så orkar jag inte läsa igenom så mycket nu.
    Hoppas ni andra har haft det bra iaf och ett STORT GRATTIS till dom lillskruttar som fyllt Hjärta
    Nej men fy tusan! Har en kompis som också fick åka in akut och hon hade en cysta på ena äggstocken. Gör tydligen ont som f-n. Jobbigt att behöva dela rum med andra kan jag tänka mig, särskilt om de dessutom lever om...Flört Krya på dig! {#emotions_dlg.flower}

Grattis Emil! Nalle

Ikväll har vi varit och grattat en kompis dotter som fyllt år och nu blir det att slappa i soffan med ett glas vin. Lillskrutten har hållt igång hela dagen. Jisses, vilken fart han har, jag är helt slut. Han klättrar precis överallt och snokar runt i allt han kommer åt. Leksakerna leks inte med så mycket. Han föredrar att klättra upp och sitta på dem (vilket iofs också är en form av lek Flört)...
  • Strimma

Åh nej gud va tråkigt att höra. Hoppas allt går bra  och att du repar dig snart.

Idag blir det att åka ut och köpa födelsedagspresenter. båda trollen fyller ju denna veckan.
    Vad har ni köpt till era små?? 

• pamsa

god morgon flickor!

Nä men Bubba80, usch vilken grej! Hoppas du blir frisk snarast. Inte kul att ligga inlagd och sedan åka hem och bli förkyld . Hoppas du hinner vila lite...{#emotions_dlg.flower}

Här börjar det gå åt rätt håll iaf, ingen feber idag wohoooo! Idag ska jag försöka ge mig på och fixa marsipan blommor till min skrutts namngivning/kalas. Tänkte dekorera cupcakes med massa marsipanblommor. Får se hur det går.Tungan uteJag och sambon ska dessutom gå och höra på de låtarna min syster och hennes band ska spela på ceremonin och även lyssna på syrrans tal. Hoppas hoppas det inte tar hela dagen.

Strimma: vi har köpt presenter i en liten butik här i stan. Vi hade tur, det var 50% i hela leksaksaffären, butiken skulle byta ägare så vi fynda väldigt mkt till jätte juste pris.

Vi köpte en rosa bobby car  i modell cadillac, första dockan ,gunghäst, kläder och skor. Som sagt vi hade tur att det var 50% , annars hade vi aldrig haft råd att köpa allt detta :)

Grattis Theo på 1-årsdagen!

Vad ska ni få göra för skoj idag?

• Sephiroth

Krya på er bubba och.pamsa! Roligt.att Emil börjat gå.:) Här här vi en riktigt sur Bäbis och här haft hela veckan. Snart är nyaste tanden uppe dock. Skönt! Vi säljer en massa prylar nu i helgen. Ska bli fint att köpa presenter och sådant i veckan. Har ni haft eller ska ha separat kalas för släkt och för vänner? Vi ska ha med min familj på.födelsedagen och med kompisar och lite övrig släkt på söndagen. Nästa helg alltså. Hoppas det inte blir som för kompisen bara, nästan ingen dök upp som hade sagt att de skulle och vissa sa inte ens att de inte skulle komma. Dålig stil! Hoppas ni har en trevlig helg allihop. :)

• Knubbe12

Här blir det kalas i morgon! Det blir bara närmaste släkten och de närmaste vännerna. Jag har helt tappat lusten och hade egentligen velat skita i alltihop pga. min morsa, men lillskrutten måste ju få ha kalas. Har inte pratat med henne sedan förra onsdagen då hon ringde och vrålade åt mig och har ingen lust att träffa henne just nu men hon måste ju självklart få komma. Jag är helt slut när vi har umgåtts, hon suger verkligen musten ur en och jag blir alltid ledsen när vi träffats...

Strimma: I present satte vi in pengar på Arvids konto och sedan köpte vi bara två saker; ett "sportcenter" med ljud, ljus, bollar osv, och en slags musikgrej med keyboard och en massa knappar (cymbaler, trummor, elgitarr osv). Bara saker som lever om som f-n med andra ord! Flört Dessutom är de stora, så nu ryms det snart inte mer leksaker i lägenheten (Arvid har inget eget rum just nu) Tungan ute.. Fyndade dessa på Toys´r´us.

• lupin84

Var länge sedan jag var här inne och skrev. Men tiden har bara rusat fram. Jobbar och Theo är hemma med pappa.
    Idag fyller han 1 år...fattar inte vart tiden tagit vägen..?=/
    Hade barnkalas förra helgen - var lyckat, fint väder så vi satt ute på altanen!
    Idag var det kalas med pappa och hans fru, min farmor, Makens föräldrar och syster med pojkvän. Theo har fått massa fint!
    På tisdag är de kalas med min mormor, mamma och mina syskon!
    Tror dagen vart lyckat och att Theo är nöjd!

Grattis till de andra små som fyllt!
    Grattis till förlovningar och annat! =)

På månbdag börjar Theo sin inskolning på förskolan. Ha har fått plats på en småbarnsavdelning - kommer bli toppen tror jag. Mannen kommer ta hand om inskolningen - då jag inte kommer ifrån på jobbet, har själv två inskolningar nu ...

Som sagt vi har ju planer på syskon (försöker), grejen är att min mens nu är sen.. men vågar ej köpa test... vill ej bli besviken...

Nej, nu ska vi ha en lugn mys kväll. Och Theo ska snart sova...

Theo springer utmed möbler och väggar - vågar inte släppa. Eller idag har han tagit både 4 , 3 och 6 steg =O
    6 tänder har tittat fram...han är lite snorig, hoppas de blir bättre snarast då de är inskolning på G och BVC = spruta på måndag!

Många duktiga små som går och fixar =)

• idamarja

vi köpte inte så mkt presenter till n-j, alltså saker får han ju när han behöver det o nu är han ju ännu så liten så han förstår sig ju inte på det hela så mkt, så det blev nästan för mkt ändå, fast han öppnade våra presenter på morgonen o sen kom min familj o sen p-n´s familj, vi hade inget organiserar kalas, eller tårta hade vi ju o så, men inget mer, jag tycker det räcker gott med lite familj när dom är så här små, men så är jag inte så mkt för stora folksamlingar heller :) det tråkiga var ju att p-n var tvungen o åka iväg på rengärde den dagen så han kunde ju inte vara hemma :/

ojoj bubba, det lät verkligen besvärligt och tråkigt, hoppas det nu blir bra för dig!

jag försöker beställa lite kläder till n-j, men jag vet inte, inget känns fint o bra just nu, men nått måste jag få ihop, vi ska ner till göteborg i oktober mest troligt på operation, o då måste man ju ha lite nya fina kläder, men undra hurdant vädret är i söndra sverige i oktober? när vi åkte ner i februari i år så fick vi en värmechock när vi kom ner :)

fatima: kul o höra om framstegen med yad, allt går ju så fort när det börjar hända grejjer :)
    n-j går längst möbler nu, och min mamma påstår att han släpper taget då o då, hon har fått vara en del med honom i veckan eftersom jag fick ryggskott, irriterande som tusan, det e ju d sista man har tid med,

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3