Septemberbarn 2009 DEL 3
Sephiroth skrev 2010-04-06 15:18:37 följande:
Vi har en tysk vagn som heter Hauck Platoon. Var den billigaste vi hittade när vi hade bråttom att köpa en ny vagn. ;) Hade en Brio Sing innan. Den nya haucken är jag störtnöjd med dock. =) Idag har Loke invigt sin fina tand med en åttamånadersburk med mat. Det gick bra, men det var inte mycket tugga inte utan han svalde det mesta helt. Är också nojjig för att han ska sätta i halsen. Hur stor risk kan det vara för det egentligen? Jag tycker att man borde få lära sig sådant på BVC och inte massa annat larv. ;)
Håller med... Kan inte minnas att de haft någon första hjälpen-kurs här där vi bor. Man brukar ju få gå på en sådan via bvc. Äldsta sonen har satt i halsen ordentligt två gånger, och efter det har jag blivit ännu hispigare än jag var innan. Första gången gjorde en tvärnit med bilen susen och andra fick jag göra heimlich tre gånger innan det som fastnat kom upp.
Det är så jäkla obehagligt. Vet på ett ungefär hur man ska hålla och dunka bebisar som satt i halsen, men det skadar ju aldrig att fräscha upp sådana kunskaper.Ska höra nästa gång vi ska till bvc om det är aktuellt med någon sådan utbildning.
Har ni börjat borsta Lokes tand ännu?

Vad tyckte han i så fall om det?
I dag har Arvid invigt sina nya solglasögon, och ta mig tusan om de inte var på gränsen till för små de med. Skulle räcka upp till ett år. Jovisst...

Bandet runt skallen var för kort, så det blir väl till att förlänga det.