• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Minnie69

Lillan föll från sängen i morse, böjde mig två sek mot mitt nattduksbord, bonk på pappas tomma sida, nere på golvet upprörd madam som tog en kort gråtstund, följd av trösttuttning, sedan glad och kvittrande, nu sovs fm:as lur. Bör man kontakta vården, vänta.... Ska hon få sova tills hon vaknar, eller väcka och checka? Kan inte se så mycket som ett märke på henne.......

• Knubbe12
    Minnie69 skrev 2010-05-11 10:58:07 följande:
    Lillan föll från sängen i morse, böjde mig två sek mot mitt nattduksbord, bonk på pappas tomma sida, nere på golvet upprörd madam som tog en kort gråtstund, följd av trösttuttning, sedan glad och kvittrande, nu sovs fm:as lur. Bör man kontakta vården, vänta.... Ska hon få sova tills hon vaknar, eller väcka och checka? Kan inte se så mycket som ett märke på henne.......
    Stackars lilla tjej! Säkert ingen fara alls, men du kan ja alltid ringa sjukvårdsupplysningen alt. bvc för säkerhets skull. De som de brukar säga att man ska vara uppmärksam på är ju om barnet faller, slår huvudet och sedan inte skriker...
  • Minnie69

Ok, då var det alltså bra med lite skrik, hon vaknade efter ca halvtimme sömn, normala pupillrar, fokuserar normalt, Började sedan tutta för att få somna om. Låter henne sova ytterligare en halvtimme så får jag se om jag ska ringa sedan. Vill inte resa mig och väcka henne nu när hon ju sover och verkar återhämta sig från traumat. Förefaller som mamma tog mest skada *skakar än*

• Saga09
    Minnie: Åh fy usch sånt är inte kul... var med om nåt liknande för ett tag sedan när Saga föll ner från sängen.. jag blev nog mer upprörd än hon men hon gallskrek ett tag och blev sedan "normal" igen... jag hoppas att allt gick bra för din tjej, det låter som hon tagit det rätt så okej iallafall ..
  • Minnie69

Två halvtimmar sömn och nu tillbaks till favvo-projekt; "äta-försöka skita". Hon har lite svårt att få till finalen vad gäller nummer två, nu stönas det och bökas som vanligt för att uppnå den där slutklämmen. Verkar nog som hon har lagt det hela bakom sig, mest skärrad blev en annan .

• Sephiroth

Wiie, måste få skryta av mig lite. ;) Idag har Loke ställt sig själv i sängen, och mot soffan ett par gånger. Dessutom har han krypt några steg klassiskt, och så gick han några steg utmed soffan. =) Nu blir det full fart här! Bara för att han gjort så lite saker idag så toppade han det med att sätta sig själv också. ;)

Är alla friska nu? Vi är mycket bättre, men fortfarande sjuka. Börjar bli trött på det här nu....

• Minnie69

Vad kul , fast charmen falnar när man upptäcker vilket shå en krypande, stående bebis förmår ställa till.

• Sephiroth
    Minnie69 skrev 2010-05-11 15:39:46 följande:
    Vad kul , fast charmen falnar när man upptäcker vilket shå en krypande, stående bebis förmår ställa till.
    Det har jag redan märkt med en bäbis som ålat över en månad. ;)
  • Minnie69

Tyckte också det var full rulle när hon ålade och rullade etc, men efter hon ställde sig upp och nästa dag drog på för fullt ned krypándet så kan jag bara konstatera att det är "värre" nu. Tack och lov så har vi nu fått upp ett par grindar..

• Sephiroth
    Minnie69 skrev 2010-05-11 16:16:17 följande:
    Tyckte också det var full rulle när hon ålade och rullade etc, men efter hon ställde sig upp och nästa dag drog på för fullt ned krypándet så kan jag bara konstatera att det är "värre" nu. Tack och lov så har vi nu fått upp ett par grindar..
    Äsch då, var inte så negativ. ;)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3