• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Minnie69
    Sephiroth skrev 2010-05-11 17:29:58 följande:
    Äsch då, var inte så negativ. ;)
    Inte negativ alls, bara utmattad efter frökens eskapader under den senaste veckan , ladda med vitamindrinkar så du orkar hålla tempot
  • Sephiroth
    Minnie69 skrev 2010-05-11 19:02:00 följande:
    Inte negativ alls, bara utmattad efter frökens eskapader under den senaste veckan , ladda med vitamindrinkar så du orkar hålla tempot
    Det behövs nog inte. ;) Är van vid ett kiddo som skriker nästan hela dagarna, så att han kryper omkring och härjar ser jag som en semester. ;)
  • Bubba80

Go Loke {#lang_emotions_tongue_out}Han kör hela registret på samma dag... duktig kille.

Minnie: Stackars liten... hoppas hon är ok... Emil har oxå dykt ett par ggr från sängen... lätt hänt

Idag har vi varit på 8 månaders koll...och lillskiten växer... 8 700 g och 72 cm lång... jösses vad fort det går

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-11 20:37:53 följande:
    Go Loke Han kör hela registret på samma dag... duktig kille. Minnie: Stackars liten... hoppas hon är ok... Emil har oxå dykt ett par ggr från sängen... lätt hänt Idag har vi varit på 8 månaders koll...och lillskiten växer... 8 700 g och 72 cm lång... jösses vad fort det går
    Storfis! Har Emil planat ut? Tyckte det var lite väl mycket utplaning att gå upp mindre än han brukar göra på en vecka, på fyra veckor. :-S

Ja allt på en gång! ;) Så nu blir det väl att finjustera sina nya skills. *s*
  • Bubba80

Förresten har inte hunnit läst tråden så noga...Fick ni lägenheten Sephiroth? *hoppas*

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-11 21:59:29 följande:
    Förresten har inte hunnit läst tråden så noga...Fick ni lägenheten Sephiroth? *hoppas*
    Japp. Vi flyttar in i augusti eller september beroende på när den här lägenheten blir uthyrd till nästa person. ^^
  • Minnie69

Hmm, skrev inte jag nyss i tråden? Upprepar mig - Tack för allt stöd, betydde mycket. Allt verkar bra, så när hon somnar (hon har kanske gjort det) så får hon nog "svep-sova", inga fler halvtimmesväckningar

• MammaAlex
    Sephiroth skrev 2010-05-11 15:28:48 följande:
    Wiie, måste få skryta av mig lite. ;) Idag har Loke ställt sig själv i sängen, och mot soffan ett par gånger. Dessutom har han krypt några steg klassiskt, och så gick han några steg utmed soffan. =) Nu blir det full fart här! Bara för att han gjort så lite saker idag så toppade han det med att sätta sig själv också. ;) Är alla friska nu? Vi är mycket bättre, men fortfarande sjuka. Börjar bli trött på det här nu....
    Härligt Loke!!! Varför ta något succesivt när man kan allt på en gång ;) Kan han sätta sig från stående också??
    Minnie69 skrev 2010-05-11 22:45:00 följande:
    Hmm, skrev inte jag nyss i tråden? Upprepar mig - Tack för allt stöd, betydde mycket. Allt verkar bra, så när hon somnar (hon har kanske gjort det) så får hon nog "svep-sova", inga fler halvtimmesväckningar
    Skönt att hon mår bra nu! Tur att barn inte är så stela som vi vuxna är...

Ikväll blir det lite middag här. Makens systrar med respektive kommer hit och ska äta=) Tänkte grilla både kycklingfilé och flintastek.

Igår hade jag en riktig gnällfis här hemma som inte ville sova ordentligt. På kvällen fick jag äntligen titta i munnen och såg att även den andra tanden var på gång så inför natten fick han en alvedon och faktiskt så vaknade jag före honom i morse... kvart över 7 =) Han verkar vara på bättre humör idag=)

Är det någon som har fint väder? Här är det regn..... *suck*
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-05-12 08:12:49 följande:
    Skönt att hon mår bra nu! Tur att barn inte är så stela som vi vuxna är... Ikväll blir det lite middag här. Makens systrar med respektive kommer hit och ska äta=) Tänkte grilla både kycklingfilé och flintastek. Igår hade jag en riktig gnällfis här hemma som inte ville sova ordentligt. På kvällen fick jag äntligen titta i munnen och såg att även den andra tanden var på gång så inför natten fick han en alvedon och faktiskt så vaknade jag före honom i morse... kvart över 7 =) Han verkar vara på bättre humör idag=) Är det någon som har fint väder? Här är det regn..... *suck*
    Nej nej, han har just ställt sig för första gången, så någon måtta får det vara. Han ställer sig inte ens mot allt han hittar hela tiden, men antar att det kommer att komma när som helst nu när han förstår att han kan. ;)

Vad skönt att ni fick sova så länge. Vi fick sova tills strax efter sju vi också. Så skönt! Loke har sovit själv ett par nätter, och i det stora hela har han sovit mycket längre då. =) I helgen fick vi sova tills halv nio och till nio!

Hoppas tand två kommer upp fort, och inte bråkar massor.
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3