• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • pamsa

Hej tjejor!

Sedan igår har min Saga varit sååååååååååååååååååå gnällig! hon vill inte sova, hon vill inte äta, hon bara gnäller o gnäller o gnäller o gnäller.
    Förstår inte varför dom förbannade tänderna inte bara kommer fram!!!
    är helt slut i huvudet och jag vet inte snart vart jag ska ta vägen lr göra för att underlätta. VAr tvungen att skriva av mig lite.... Känner mig helt slut mentalt:/
  • Saga09

Godmorgon tjejer,

Ah solen skiner... underbart. Ska ta och gå en promenad med Saga senare när hon vaknat..

Pamsa:  Usch det låter inget kul alls. Jag har ju som sagt inte upplevt någon sådan period direkt med min Saga... hade bara en liten matvägran igår ( som typ aldrig händer annars ) men hon var lika glad iallafall.... ser ju tänderna här men de kommer liksom aldrig ner...

Sephiroth:  Grattis till nya lägenheten :) Hur stor är den? Kanske du skrivit tidigare men jag har inte hunnit läsa igenom allt... *s*
    Vi flyttar 1 juli så vi har börjat projekt urplockning här.. fattar inte hur mycket skräp man samlar på sig...

För egen del är det nu skönt att vara hemma igen. Det är kul att åka bort lite men sen längtar man hem till sina egna saker. Dessutom måste det fixas en säng till Saga om vi ska kunna sova kvar. Det snurras nåt infernaliskt och jag vågade knappt sova på nätterna trots att jag lagt kuddar runt hela sängen.. vaknade en gång och då hade hon snurrat sig ner i fotändan.. nej som sagt en egen säng behöver hon ha som hon inte kan ta sig ur...
    Igår firade hon med att sova ända till 07.10.. det kommer jag inte ihåg när det hände senast men jag var bra glad för det :)

Nu ska jag ta och dricka mitt kaffe innan skruttan vaknar

• Sephiroth
    Saga09 skrev 2010-05-12 09:07:19 följande:
    Godmorgon tjejer, Ah solen skiner... underbart. Ska ta och gå en promenad med Saga senare när hon vaknat.. Pamsa:  Usch det låter inget kul alls. Jag har ju som sagt inte upplevt någon sådan period direkt med min Saga... hade bara en liten matvägran igår ( som typ aldrig händer annars ) men hon var lika glad iallafall.... ser ju tänderna här men de kommer liksom aldrig ner... Sephiroth:  Grattis till nya lägenheten :) Hur stor är den? Kanske du skrivit tidigare men jag har inte hunnit läsa igenom allt... *s* Vi flyttar 1 juli så vi har börjat projekt urplockning här.. fattar inte hur mycket skräp man samlar på sig... För egen del är det nu skönt att vara hemma igen. Det är kul att åka bort lite men sen längtar man hem till sina egna saker. Dessutom måste det fixas en säng till Saga om vi ska kunna sova kvar. Det snurras nåt infernaliskt och jag vågade knappt sova på nätterna trots att jag lagt kuddar runt hela sängen.. vaknade en gång och då hade hon snurrat sig ner i fotändan.. nej som sagt en egen säng behöver hon ha som hon inte kan ta sig ur... Igår firade hon med att sova ända till 07.10.. det kommer jag inte ihåg när det hände senast men jag var bra glad för det :) Nu ska jag ta och dricka mitt kaffe innan skruttan vaknar
    Jag har tänkt lite på det där med Sagas tänder. Är de nära att komma ner i överkäken? man ser Lokes tänder i överkäken på väg ner, men det är några millimeter kvar innan själva tanden ligger i "jämnhöjd" med tandköttet och kan spricka igenom. Är själva bulan högt upp mot resten av tandköttet?

Tack för grattiset. =) Den är 70kvm. Det ska nog räcka bra sålänge vi är tre st. ;)

Jobbigt Pamsa, men tänk att hon har ont och är ledsen, så blir det lättare att hålla sig lugn. Man kan ju bli riktigt vansinnigt galen ibland! Här är det glada miner sen tand två kom. =) Så himla skönt! Tänk på att hon blir glad när tänderna kommer igenom.

Idag  tar Loke hastighetsrekord, för han har nämligen kommit på att han har två ben att åla med. Så nu ålar/hoppar han fram på golvet blandat med ett och annat krypsteg. *s* Ser jätteroligt ut och fort går det.
  • Knubbe12
    pamsa skrev 2010-05-12 08:51:18 följande:
    Hej tjejor! Sedan igår har min Saga varit sååååååååååååååååååå gnällig! hon vill inte sova, hon vill inte äta, hon bara gnäller o gnäller o gnäller o gnäller. Förstår inte varför dom förbannade tänderna inte bara kommer fram!!! är helt slut i huvudet och jag vet inte snart vart jag ska ta vägen lr göra för att underlätta. VAr tvungen att skriva av mig lite.... Känner mig helt slut mentalt:/
    Samma här... Jag trodde att jag skulle förlora förståndet i går. Och jag som har mässat om att man ska ta det lugnt och räkna till tio...{#lang_emotions_wink} Arvid gnällde hela dagen fram till kl. 18 när några husspekulanter dök upp (när Magnus kom hem strax efter 5 var jag grinfärdig...). Då blev han plötsligt hur glad som helst och charmade dem totalt {#lang_emotions_tongue_out} "Men oj vilken glad kille! Är han alltid så här?"

Arvid har varit rätt nöjd och belåten tidigare, men sista dagarna har han varit riktigt missnöjd. Antar att det är tänderna (ibland tycks han dock glömma bort att uttrycka sitt missnöje, som då vi t ex har besök och det händer mcket runt omkring). Två tänder har kommit fram i underkäken än så länge. Sedan tror jag också att han är väldigt frustrerad över att inte kunna krypa ännu. Han har dock börjat ställa sig i krypställning och gungar, men sedan tar det stopp. Inget ålande alls ännu.

Här är det kanonväder i dag! Strålande sol och ca 10 grader. Ska påta på lite ute på gården; kratta löv osv. Vad ska ni andra göra i dag?
  • Knubbe12
    MammaAlex skrev 2010-05-12 08:14:54 följande:
    Glömde ju tipsa om en blogg jag hittade.barnmatsbloggen.semånga enkla recept i den...
    Tack för tipset! Bloggen verkar vara kanon!
  • Bubba80
    MammaAlex skrev 2010-05-12 08:14:54 följande:
    Glömde ju tipsa om en blogg jag hittade.barnmatsbloggen.semånga enkla recept i den...
    Toppentips! Tack tack tack

Här skiner solen så här är vi ute idag på tomten å grejar

Pysseldag!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • pamsa
    Knubbe12 skrev 2010-05-12 10:28:56 följande:
    Samma här... Jag trodde att jag skulle förlora förståndet i går. Och jag som har mässat om att man ska ta det lugnt och räkna till tio... Arvid gnällde hela dagen fram till kl. 18 när några husspekulanter dök upp (när Magnus kom hem strax efter 5 var jag grinfärdig...). Då blev han plötsligt hur glad som helst och charmade dem totalt  "Men oj vilken glad kille! Är han alltid så här?" Arvid har varit rätt nöjd och belåten tidigare, men sista dagarna har han varit riktigt missnöjd. Antar att det är tänderna (ibland tycks han dock glömma bort att uttrycka sitt missnöje, som då vi t ex har besök och det händer mcket runt omkring). Två tänder har kommit fram i underkäken än så länge. Sedan tror jag också att han är väldigt frustrerad över att inte kunna krypa ännu. Han har dock börjat ställa sig i krypställning och gungar, men sedan tar det stopp. Inget ålande alls ännu. Här är det kanonväder i dag! Strålande sol och ca 10 grader. Ska påta på lite ute på gården; kratta löv osv. Vad ska ni andra göra i dag?
    precis så är Saga nu... hon gnäller o gnäller och gråter, men så fort ngn annan kommer skiner hon upp son en liten sol....busfrö...Jag tycker väldigt synd om min tjej son har ont... men det är inte lätt att höra 24/7 konstant gnäll, skrik och gråt.
    Nu har hon somnat så jag ska ta mig en kaffe och läsa min mama tidning som kom idag {#lang_emotions_laughing}
  • Knubbe12
    Radeklev: Hur ska ni göra med vagnen på flyget? Vet inte om vi bara ska plasta in den, eller om det kan vara värt att köpa något speciellt skydd...

pamsa: Ja, visst är de härliga våra gnällfisar?! {#lang_emotions_wink} 
  • Bubba80

Här är en gnällfis till   Gråter så fort han inte ser mig... Man blir galen!!!!! Känns som inget riktigt hjälper... {#lang_emotions_undecided}

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • MammaAlex
    Knubbe12 skrev 2010-05-12 14:49:52 följande:
    Radeklev: Hur ska ni göra med vagnen på flyget? Vet inte om vi bara ska plasta in den, eller om det kan vara värt att köpa något speciellt skydd...pamsa: Ja, visst är de härliga våra gnällfisar?!  
    Min mamma sa att hon hade några packpåsar så vi ska titta på det. Kollade efter någon väska till den men det fanns ingen. Annars får det nog bli plast bara.. Hade ju varit smidigare med något enklare då man kanske vill kunna köra honom i vagnen så långt det går på flygplatserna.
    Åhh imorgon är det bara en vecka kvar! Man längtar ju inte mindre idag när det regnat och varit grått hela dan.

Alexander har varit på bättre humör idag vilket är himla skönt! Ska belöna honom med att få äta själv ikväll. Tänkte skära lite fiskpaté i lagom stora bitar och sedan bulgur och broccoli till det. Återstår att se hur det går=)
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3