• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    pamsa skrev 2010-05-12 13:17:35 följande:
    Nej jag vet att det inte är lätt. Det var mest som ett tips så som jag försöker tänka. =( Det allra bästa är såklart att få komma iväg själv på en lång promenad med någon kompis eller liknande. Sköönt!
  • Bubba80

Här har storstädats i tvättstugan idag...puh... Fasen vad dammigt det blir där :-S
    Kopplar av med ett glas rosévin nu... och tror jag ska tjuvröka lite oxå... fast iofs gubben ser ju mig

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-12 23:43:00 följande:
    Här har storstädats i tvättstugan idag...puh... Fasen vad dammigt det blir där :-S Kopplar av med ett glas rosévin nu... och tror jag ska tjuvröka lite oxå... fast iofs gubben ser ju mig
    Noooo inte röka!!! (ska jag säga) Här regnar det och åskar. Mys!
  • Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-05-12 23:43:00 följande:
    Här har storstädats i tvättstugan idag...puh... Fasen vad dammigt det blir där :-S Kopplar av med ett glas rosévin nu... och tror jag ska tjuvröka lite oxå... fast iofs gubben ser ju mig
    Åh, smaskens med ett glas vin! Inte med cigg dock. Sedan jag slutade håller jag på att kräkas bara jag känner lukten av rök...{#lang_emotions_wink}

I dag får familjens tre grabbar hitta på något själva, medan dottern och jag beger oss till stadens galleria för lite shopping och lunch! Ska träffa en kompis och hennes barn där oxå. Fint väder i dag igen. På em blir det lite småfix här hemma, både i trädgården och inne.

Vad ska ni andra göra?
  • pamsa

hej flickor!

idag har jag skaffat barnvakt{#lang_emotions_laughing}... Min mamma ville så gärna ha lilltjejen idag så jag har lite ensamtid idag. Idag ska jag inte göra någonting! Jag ska bara glo på tv, prata i telefon :).
    Jag börja fundera på om det här gnällandet är mer än bara tänder. Hon gapar och skriker så fort hon inte får uppmärksamhet. Så har hon inte varit förrut. Jag stod och diska igår och hon verkligen skrek tills jag vände mig om och titta på henne. Då började hon le. Hur är det med era små?
    Radeklev: det finns reseskydd att köpa till barnvagn ifall man inte vill plasta in dom.
    Vad duktiga ni är som inte faller för cigaretter, det har jag gjort *dumt*. JAg sluta när jag fick reda på att jag var gravid och börja igen i januari. Försöker att inte röka mkt, men men...ska försöka och sluta någon gång igen.
    Sephirot: Förstod vad du mena med det, det hjälper vissa stunder att tänka så. Så absolut det funkar det med:)
  • nadia bk

hej igen...kommer in och läser men hinner inte skriva så mycket....

känns bra att se att man inte är ensam  med ett skrikit barn.
    Har så dåligt samvete för att jag tycker det är jobbigt...

Blivit lite depprimerad tror jag.....uttråkad men ändå finns det saker att göra,ingen lust till nått.
    Fick höra att trötthet kan spöka också man är så trött att man inte märker av det på normalt sett alltså blir sömnig.

vet inte......han låter hoppar och har sig all sin vakna tid......känns fel att inte känna ÅHH jag har en underbar familj och ett underbart barn utan att känna att allt är jobbigt och känns som det kommer vara så här för alltid.

När jag tänker på att jag ska gå upp på morgonen dan efter känner jag mig nere och ledsen vet inte varför.....

Samtidigt som jag vet att man behöver tid själv mår jag dåligt för känns som att jag inte vill ha honom nära...fast det vill jag SAMTIDIGT som jag behöver en paus...

LÅTER SÄKERT JÄTTKRÅNGLIGT.

Men det är känslomässigt jättekonstigt nu.

Nu ammar jag bara på kvällen bitterljuvt.

Tidus har åkt på en rejäl förkylning vi likaså ush och fy...

Grattis till lägenheten Sepiroth=).

Ska ta mig tiden att komma in oftare behövs=)

• Knubbe12
    nadia bk skrev 2010-05-13 15:32:02 följande:
    hej igen...kommer in och läser men hinner inte skriva så mycket....känns bra att se att man inte är ensam  med ett skrikit barn.Har så dåligt samvete för att jag tycker det är jobbigt...Blivit lite depprimerad tror jag.....uttråkad men ändå finns det saker att göra,ingen lust till nått.Fick höra att trötthet kan spöka också man är så trött att man inte märker av det på normalt sett alltså blir sömnig.vet inte......han låter hoppar och har sig all sin vakna tid......känns fel att inte känna ÅHH jag har en underbar familj och ett underbart barn utan att känna att allt är jobbigt och känns som det kommer vara så här för alltid.När jag tänker på att jag ska gå upp på morgonen dan efter känner jag mig nere och ledsen vet inte varför.....Samtidigt som jag vet att man behöver tid själv mår jag dåligt för känns som att jag inte vill ha honom nära...fast det vill jag SAMTIDIGT som jag behöver en paus...LÅTER SÄKERT JÄTTKRÅNGLIGT.Men det är känslomässigt jättekonstigt nu.Nu ammar jag bara på kvällen bitterljuvt.Tidus har åkt på en rejäl förkylning vi likaså ush och fy...Grattis till lägenheten Sepiroth=).Ska ta mig tiden att komma in oftare behövs=)
    Ja, det låter ju onekligen som att du är deprimerad... Hoppas att det vänder snart. Jag kan säga att jag har mått likadant i perioder i livet. Sedan får man så dåligt samvete för att man känner så här. Gentemot barnet/barnen alltså. Äldsta sonen hade kolik och jag höll på att gå under. Förutom att han sov dåligt på nätterna var han väldigt krävande större delen av sin vakna tid. Sömnbristen gör ju att man inte fungerar som vanligt, varken psykiskt eller fysiskt. Just när man är inne i det känns det som att det aldrig kommer att ta slut, att det aldrig kommer att bli bättre. Som tur är blir det bättre, jag lovar! {#lang_emotions_wink} 

Se till att du får tid för dig själv och gör något som du älskar! Ibland får man tvinga sig själv ut/i väg. Ha inte dåligt samvete för att du behöver en paus då och då (det behöver nog alla föräldrar...), tänk på att det kan göra dig lyckligare, vilket i sin tur gagnar Tidus!

Krya på er från förkylningen! Hoppas att du börjar må bättre snart!{#lang_emotions_flower}
  • Emma

Hejsan svejsan!

Oj, det är inte bara Mattias som är grinig ser jag. Jag har dock försökt tänka som någon skrev att han har ont och det hjälper faktiskt lite. Man tappar inte humöret lika fort.

Vet ni vad!? Jag har sökt ett program på högskolan. Vårdadministration på distans på Umeå universitet.

Nu vakna M. Skriver mer sen.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Minnie69
    nadia bk skrev 2010-05-13 15:32:02 följande:
    hej igen...kommer in och läser men hinner inte skriva så mycket....känns bra att se att man inte är ensam  med ett skrikit barn.Har så dåligt samvete för att jag tycker det är jobbigt...Blivit lite depprimerad tror jag.....uttråkad men ändå finns det saker att göra,ingen lust till nått.Fick höra att trötthet kan spöka också man är så trött att man inte märker av det på normalt sett alltså blir sömnig.vet inte......han låter hoppar och har sig all sin vakna tid......känns fel att inte känna ÅHH jag har en underbar familj och ett underbart barn utan att känna att allt är jobbigt och känns som det kommer vara så här för alltid.När jag tänker på att jag ska gå upp på morgonen dan efter känner jag mig nere och ledsen vet inte varför.....Samtidigt som jag vet att man behöver tid själv mår jag dåligt för känns som att jag inte vill ha honom nära...fast det vill jag SAMTIDIGT som jag behöver en paus...
    Jag känner igen mig väl, efter först mardrömskolik (skrik i kubik) i nästa ett halvår, vilket fullständigt vände dygnet för oss båda (skrikfest hela natten, sova det lilla som blev på dagen), följt av matintroduktion och magont (skrik i kubik igen ) så är jag dels fett trött på ljudet {#lang_emotions_cry}, dels bara allmänt trött. Längtar så efter en liten egen stund. Hon har svårt med sovandet, kroppskontakt krävs. Jag har därför inte ens de där "sovpassen" att använda mjg av för att få ngt gjort, älskar henne, men att jag önskar att jag fick en stund "ledigt" från hennes pockande på att få allt som finns av mamma {#lang_emotions_yell} 
  • Minnie69

Just nu ligger hon och sover på "mamma levande liggunderlag" - som med stor möda försöker surfa med bara tillgång till vänster hand

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3