• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Sol84

Hade skrivit ett långt inlägg från mob,så kommer bara en mening med ser jag nu, får sätta mig vid datan o skriva de igen när jag kommer har tid

• Kaisa7

Skorpsmula2 och Hellie

Hellie, jag hade en delvis druvbörd, så det fanns en baby, men vid UL på sjukhuset så hittade dom 1st inte babyn eftersom molan var så stor!

Skorpsmula2

Det jag kanske kände mest var en instinkt att "nått var fel",  med andra ord, jag var inte förvånad när jag fick reda på att babyn hade dött.  Betyder inte att det var "lätt" för den sakens skull, men en föraning kan ändå hjälpa en att  hantera situationen.  Jag känner inte att jag har lagt skulden på mej (med en mola är det ju ngt som går fel redan vid befruktningen, så man kan ju inte gärna anklaga ett ägg!!)
    Tack för omtanken!

Jag hade lungrönget = normal
    Fick tillbak analysen av molan, och de har bekräftat diagnosen.
    Inga onormala "fynd".
    Mitt hCG gick ner från 20000 till 32½ på 10 dagar, och sen ner till 7.7 sista veckan!
    Så, tjoho, hittills så har allt gått bra!
    Är grymt tacksam över det.
    Bästa julklappen.
    Nu ber jag bara om lite kraft och energi att förbereda till julen... Jag har 7 par ögon på mej, och man vill ju alltid göra sitt bästa för sina barn!
    Fast de förstår att jag inte har 100% energi än...

Hoppas att alla ni andra har det bra, och att ni får positiva nyheter på alla sätt och vis!

Kram, Kaisa

• Skorpsmula2

Kaisa7: Jag menade bara att det är lätt att anklaga sig själv för att man borde ha förstått. Inte att det skulle vara ditt fel det som hänt. Hoppas att du inte missförstod. Kanske läste fel mellan raderna, men har anklagat mig själv rätt duktigt och har varit förbannad på min dumma kropp som hittar på en massa jäkelskap. Gott att det kroppsliga verkar vara under kontroll för dig. Hoppas att ni får en bra jul trots allt. Ska ni baka pepparkakshus?

Var hos läkaren häromdagen och är nu helt friskförklarad, peppar peppar. Plussade igår men kan inte känna någon större lycka än, får väl se hur det går. Lämnar tråden nu och önskar allt gott till er här inne! Många kramar.

• Sol84

Hej igen!!

Jag har fortfarande inte fått några svar, börjar bli riktigt otålig. Va 3 veckor sedan nu. läkaren sa att de skulle ta 1-2 veckor, ringde i måndags, men hon sa att de kan ta 1 vecka till 10 dagar till...hur långt tid tog de för er att få svar?
    Jag har precis slutat blöda, vilket är grymt skönt!
    Mitt hcg låg inte jättehögt, 19900, och efter skrapningen va de nere på 1660, efter 3:e ggr jag lämnade va de nere på 138, så de e skönt att de går neråt snabbt. ska dit o lämna på tors igen, men de e sååå grymt jobbigt att vänta på provsvaren.

Om de nu skulle va detta skitet, men mina värden är bra får jag ändå inte försöka bli gravid 6-12mån, och de tycker jag e skitjobbigt. Säger läkaren samma sak till er?

Hur går de för er??  

• Anonym (Grubbel tjej)

Hej allihopa!

Nu är jag äntligen nere på ynka 7!!! :D
    Och ja, hört att sista biten ner till 0 kan vara seg, så jag håller ut och längtar tills det står 0 i brevet från gyn :)

Hoppas ni andra kämpar på nu! 

• Anonym (partiell mola)

Hej är det fortfarande någon som skriver i detta forum? Har fått diagnosen partiell mola och mitt s-hcg har inte sjunkit under 5 inom 8 veckor. inom 8 veckor så var mitt s-hcg 19. Någon som varit med om det, när inte s-hcg sjunker i tid, och hur gick det för er? Jag har nu mått jätteilla i två veckor och är orolig att det ska ha något med molan att göra. Barnmorskan som jag pratade med sade att jag skulle vänta tills nästa kontroll med mina frågor.

• Anonym (partiell mola)

Hej igen, nu när jag skickade mitt inlägg kom era nya inlägg fram hm...ja men då vet jag att det fortfarande är ett aktivt forum iaf =)

• snorpan02

Hej Partiell Mola

Jag fick min mola (partiell) konstaterad i slutet av mars i år och först den 4/7 innan värdet var
    nere på 2 som är godkänt på Sös. Kanske är det din mens som är på gång om du inte fått den,
    kanske har du järnbrist, ring din gyn om du är osäker. Jag gick på Sös och där ringde de upp efter
    varje prov, visserligen kunde de inte allt om molor men de försökte.

Krya på dig och stå på dig och "kräv" svar

Kram E

PS Tror de flesta som haft mola läser här då och då trotsa att man har blivit friskförklarad så fortsätt
    ställ frågor

• Anonym (partiell mola)

Morrhoppan: Jag har blött hit och dit, flera gånger, men läkarna säger att det troligen är mens, varje gång jag pratar med dem efter s-hcg kontroll, vet inte hur mycket jag blött på denna tiden, och det färskt blod . Så jag tror inte det är mens som är på g den har nog kommit ;) iaf enl läkarna, men järnbrist kan det ju kanske vara. Har mått så illa att jag gått ner 5 kilo på tre veckor, så har kanske inte fått i mig så mkt järn. Men i morgon är det dags för nytt prov, och då ska jag ställa frågor och kräva svar! Fick du göra någon gyn efterkontroll?

Men då tog det iaf lite längre för dig också, bra att veta att det kan ta lite tid. Hur ofta får du lämna prov nu? Tack för ditt svar. Hur mår du nu? Kram M

Svar på tråden Mola/Druvbörd