• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • miam85

tuttan 80: Gör så, Duktig du var som lämnad blod idag! Jag ska lämna blod i morgon på karolinska sjukhuset! Vi hoppas på noll!! Ska du lämna fram till aug månad?? 

Glad sommar

kram Mia 

• Skorpsmula
    Tuttan80 skrev 2011-06-27 11:11:01 följande:
    Så ja då har ja varit o lämnat blod...!
    Nu e det bara att vänta på svaret=( Det e nog det jobbigaste att vänta...!!
    O ja ska jobba så svaret kommer när ja e på jobb med massa sem vik så det e ingen
    som vet något om dettta utav sem vik..! men hoppas på att det förtsätter att sjunka=)

Kram Sålänge hör av mig när ja vet svaret
    Gott! Håller tummarna, och för dig med Miam! Ska ta på onsdag på vc. Haha, inte wc alltså. Men mitt sjukhus är som ett stort wc. Är så trött på skiten att jag aldrig vill sätta min fot där igen! Slöheten, oempatin och inkompetensen vet inga gränser. Suck. Nu ska jag ta en kopp kaffe på balkongen och lugna ner mig.

Kram!
  • miam85

skorpsmula: åh vad gott med kaffe.Det lät så mysigt med kaffe på balkongen..somrigt! Jag är beroende av kaffe:)...När jag var gravid då kunde jag inte veta av kaffe...så dessa 6 månader blir det mkt kaffe för mig:=)...

Lycka till på onsdag du med!! håller tummarna. Det händer ngt varje dag för oss här inne:)..spännande!! Jag borde få reda på mitt blodvärde på fredag.Skriver då igen på wallen.

min bebis (mola) var beräknad den 5 juli, usch kan inte låta blli att tänka på det....tänk vad livet ger en olika vägar..om en spermie bara hade simmat in då kanske jag hade suttit här med en bebis nu!  Ibland är livet konstigt!

hej så länge!

var rädda om er 

• Skorpsmula
    miam85 skrev 2011-06-27 17:26:49 följande:
    skorpsmula: åh vad gott med kaffe.Det lät så mysigt med kaffe på balkongen..somrigt! Jag är beroende av kaffe:)...När jag var gravid då kunde jag inte veta av kaffe...så dessa 6 månader blir det mkt kaffe för mig:=)...

Lycka till på onsdag du med!! håller tummarna. Det händer ngt varje dag för oss här inne:)..spännande!! Jag borde få reda på mitt blodvärde på fredag.Skriver då igen på wallen.

min bebis (mola) var beräknad den 5 juli, usch kan inte låta blli att tänka på det....tänk vad livet ger en olika vägar..om en spermie bara hade simmat in då kanske jag hade suttit här med en bebis nu!  Ibland är livet konstigt!

hej så länge!

var rädda om er 
    Åh, vad jobbigt. Förstår hur du känner... Mitt första bf var i februari 2011, så det har jag "kommit över", men tiden för beskedet om ma + mf när det överraskande nog skötte sig självt närmar sig och det kryper i kroppen. Som att kroppen minns medan knoppen försöker glömma...

Du får komma förbi och fika! Har två sköna sittkuddar och en stor kaffekanna!
  • Skorpsmula
    Tuttan80 skrev 2011-06-27 21:46:27 följande:
    Fick svaret på blodprovet i em o det e under ett nu=)=) Joohhoo
    Härligt! Grattis!!!!
  • miam85

tuttan80: Vad glad jag blev!!! stort grattis!!!! Detta måste du fira med tårta (milstolpe)..alla sprutor är milstolpar!!

skorpsmula: hehe jag kommer (skojar) och hälsar på!! en kanna blir bra! Vi måste ju passa på...har läst att det inte är bra att dricka kaffe när man är gravid!

• Polarlantis
    miam85 skrev 2011-06-25 15:47:27 följande:
    skorpsmula: sprutor för att mäta hcg värdet.. lämna blod. gör inte du det? det kanske heter ngt annat....

polarlantis: första månaderna är evigheter (känns som år)...men som jag tidigare nämnt så går de sista månaderna jättesnabbt. Tänk att du har dessa snabba månader framför dig, positiv tänk. ett tips är att hitta på ngt att se framemot och inte fastna i tankar..utan unna dig kläder (milstolpe)..jag har låtit mig handla kläder för 1000 kr för varje spruta jag tar tex...sen brukar jag o kille tippa om vad jag har för blodvärde..vilket gör det hela mer avslappnat....kanske dumt..men det gör mig lite lättare mentalt iaf...
    sen tror jag på att fokusera på dig, vänner osv...gör allt som gör dig glad, lycka....god mat tex...unna dig lite mer dessa månader...med bullar osv!!! 

stor kraaaam
    Tack för support! Har ju inte fått provsvaret ännu så kanske jag inte har något att oroa mig för...men att det fortfarande gör ont så här 2 v efter skrapningen gör mig klart oroad...hmm.. Har tagit nytt gravtest och det visade nästintill negativt i alla fall så det känndes bra och positivt! Blev löjligt glad för det...kändes som om hoppet kom tillbaka och att man kanske kan se frammåt igen!
    Har lagt all energi på att jobba bort gravmagen och gravkilon nu, och gått ner ett kg så det känns faktiskt bra! SKA ner några till innan vi lyckas igen, bra framtida mål iaf! Glad
    Tuttan80 skrev 2011-06-27 21:46:27 följande:
    Fick svaret på blodprovet i em o det e under ett nu=)=) Joohhoo
    TJOHOOOO!!! GRATTIS!!!
  • miam85

porlarlantis:
    Har du kontaktat sjukhuset angående smärtan efter skrapningen? För det finns kriterier som min gynläkare sa då man ska kontakta sjukhuset snabbt efter skrapningen...infektion i livmodern tex...
    Verkar inte normalt att man ska ha ont efter skrapningen, du borde höra med sjukhuset..om de inte hjälper dig kanske du kan höra med ett annat sjukhus? Kan förstå att du är orolig för detta. Om jag var dig då skulle jag kontakta sjukhuset igen. 

vad är det för provsvar du väntar på? (hcg?).  Väntar på spänning på vilka värden jag har nu...ska ringa på fredag och fråga. jag tog också ett graviditetstest när jag inväntade svaret....hur länge ska du ta blodprov? och vad ligger värdet på nu? 

skorpsmula: Nu blir det kaffe på balkongen :)

kram

• Polarlantis
    miam85 skrev 2011-06-28 13:40:40 följande:
    porlarlantis:
    Har du kontaktat sjukhuset angående smärtan efter skrapningen? För det finns kriterier som min gynläkare sa då man ska kontakta sjukhuset snabbt efter skrapningen...infektion i livmodern tex...
    Verkar inte normalt att man ska ha ont efter skrapningen, du borde höra med sjukhuset..om de inte hjälper dig kanske du kan höra med ett annat sjukhus? Kan förstå att du är orolig för detta. Om jag var dig då skulle jag kontakta sjukhuset igen. 

vad är det för provsvar du väntar på? (hcg?).  Väntar på spänning på vilka värden jag har nu...ska ringa på fredag och fråga. jag tog också ett graviditetstest när jag inväntade svaret....hur länge ska du ta blodprov? och vad ligger värdet på nu? 
    Nja...alltså jag är inte ngn riktiga Molare ännu Flört Har inte fått svaret från skrapningen ännu så det är det jag väntar på...men sjukvården är ju som bekant ganska så sparsamma med info och då hittade jag den här tråden och här finns dom enda historeierna som ens kan liknas med min. Så än vet jag inte om jag "behöver" hänga här...men här finns förståelse att det inte "bara" är att få missfall och gå vidare utan att det kan haka upp sig och liksom aldrig ta slut. Hoppas så att jag har fel och att det inte är mola...men tror det inte förens jag ser det! Skulle önska att jag A. fick brev om att det inte är mola (vad det nu annars ska vara fattar jag inte) och B. få lov att ta ett hcg och se hur det ligger till nu....men testerna är iaf svagare...ska ta ett nytt gravtest nu i veckan och se hur det ser ut...Alla normala människor får ju helt neg på typ en eftermiddag men jag...INTE! MORR! Magen var iaf lite plattare idag...alltid något...

Hoppas balkongkaffet smakade gott Glad
Svar på tråden Mola/Druvbörd