Sista rapporten om mitt elände, kanske hjälper det någon annan i framtiden..
Efter sista besöket på gynakuten så blev allt "normalt" igen o jag kunde andas ut.
Men så förra helgen så fick jag vanlig mensvärk o lite blödningar, bara 1 vecka för tidigt så det var väl ok tänkte jag. I tisdags på jobbet så började jag störtblöda...så jobbigt, åkte hem o ringde gyn, fick en tid 2 dgr senare för jag lät väl helt desperat. Onsdagen gick ganska bra, det kommer nog inget mer tänkte jag men tji fick jag, hela kvällen fick jag springa fram o tillbaka på toa, likaså mitt i natten... In till SÖS o träffade en underbar gyn som tog sig tid att kolla allt, Hcg, HB, ultraljud + en UL expert kom in. Sen gick de ut för att prata lite o då så börjar jag störtblöda igen, panik när man ligger i en gynstol själv,
Resultatet, hormonrubbningar pga molan, måste äta östrogen/gulkroppshormon tabletter för att få ordning på mensen samt så fick jag tabletter som stoppar upp blödningarna. Sjävlklart så kan man ju inte bli med barn när man dels har hormonrubbningar eller äter dessa tabletter som är för kvinnor som går in i klimakteriet.
Jag är så j-la less på den här molan som bara ställt till med elände, gyn berömde mig för att jag lät så positiv men om jag som vanligt tänker bra tankar dvs jag har underbara barn, jag fick inte cancer av molan, jag är frisk för övrigt så är det inte speciellt synd om mig.
Hoppas ni alla får en härlig helg och att vi snart ser någon här på tråden som kan rapportera fram ett plus på stickan eller nåt annat positivt.