miam85 skrev 2011-06-28 17:40:41 följande:
polarlantis: hej igen, måste fråga vad menas med haka upp sig? förstod inte riktigt meningen...handlar det där om att molan kan triggas igång igen? vet du om molan försvinner efter dessa 6 månader eller är det risk att den finns kvar??Vet du när du får ditt svar?? det är så oerhört jobbigt att vänta på svaren av molan...men det är skönt att veta. Själv har det hjälpt mig i min bearbetning att veta att det var mola som orsakade missfallet..tror jag hade tyckt et var jobbigare om jag inte fick reda på orsaken...fast sen får man ju panik känslor att det har med cancer att göra osv..det blir skönt för dig när du vet och kan blicka framåt...för man kan ju inte riktigt bearbeta innan man vet svaret-ovisheten...sen går månaderna snabbare för dig..tycker dessa senaste tre månader gått snabbast..sprungit...
Min historia:
Fick först veta att det inte fanns något i magen, sedan en vecka senare att det var ett foster men att det dött i v 7 ca. Fick cytotec, knappt något hände, lite blod bara. Efter mycket tjat fick ajg komma tillbaka pga att ajg fortfarande hade ont och det visade sig att inte något kommit ut. Väntade en helg för att se om det skulle komma men icke. Sedan en kur till med cytotec, hade superont men INGENTING hände eller kom ut. Efter 7h kollar dom med VUL och säger att oj då, här är ju allt ute (foster) utom en liiiten blodgrej precis på g ut. Tappen helt stängd så hon kunde inte ta ut det.
Går hem och tro att allt är över,,.fortsätter att ha ont...blöder knappt ingenting...testar superstarkt fortfarande. 3v senare tjatar jag mig in igen för ett gravtest och japp, det var positivt. Kollar med VUL och då finns det något där inne, något nytt. (försöker att få dom att fatta när inga bilder sparas...SUCK). Har gravsymptom igen och väntar en vecka innan man kollar igen, och det har växt men är inte en ny grav. Då blir det skrapning ytterligare en vecka senare. Blöder bara typ en femkrona samma dag, sedan inget mer...och här är jag nu, 9 veckor efter jag fick veta! PUH!
Livmodern var inte förstorad så det är inte därför att den drar ihop sig som jag har ont...så jag vet inte varför...men jag testade iaf neg igår mitt på dagen så det känns bra! Provsvaret har ännu inte kommit på VAD det var som skrapades ut...så jag fortsätter att gå omkring här och vet ingenting...jättejobbigt! Tar det 4 v att få provsvar som dom hotar med, så har jag hållit på med det här i 12..TOLV veckor!!!!!! PUST! På ett vis hade det känns bra att få diagnos mola...då vet jag vad det är som händer i alla fall! Nu vet jag ingenting och det är bara helt värst! Är så trött på värk...herre gud, har ju ahft värk sedan starten i februari! Inte konstigt att man blir less...
Hoppas det var svar (väääldigt långt, sorry!!!) på frågan? Ingen bekräftad molare här ännu inte!