Anonym (Mola?) skrev 2011-08-03 23:11:17 följande:
Oj, vad din historia är lik min! Jag fick konstaterat MA för 6 v sedan. Skrapades några dagar efter. Ingen som sa något om nåt o det verkade som fostret bara dött i v 9+0, medan jag trodde jag var i v 12. Iaf har efter skrapningen blött i intervaller med mycket "klumpar". Sökte till gynakuten igår då även gravtest var pos. När läkaren gjorde ett Vul kunde hon se gravrester.. Hon sa även att jag inte skulle vara rädd-när hon inf att hon även skulle skicka remiss på analys på resterna.. När jag frågade på vad så sa hon att det var för att se att allt var ute- låter inte logiskt?! Iaf idag skrapades jag o fick som hastigast veta att det dom skulle skicka på analys var för druvbörd/mola.. Gör man detta som säkerhet? Det verkade på alla som det var väldigt ovanligt att det fanns kvar rester efter en skrapning... Sedan tog som inget hcg? Är det inte något man brukar göra om man misstänker mola? Ledsen för svamligt inlägg-blev bara väldigt förvirrad idag....
Anonym (Mola?): Ovanligt, fast kanske inte så ovanligt ändå känns det som. Som jag skrivit till Polarlantis förut. Era historier låter lika min till att börja med även om jag inte fick ett så "bra" besked som Polarlantis tillslut fick. Jag skrapade två gånger förra sommaren. Första gången fick man ut normala vävnaden från den partiella molagraviditeten. Andra gången fick man ut moladelen och kunde först då ställa den diagnosen efter PAD analys. Jag tycker det låter som att du självklart skulle tagit ett HCG prov i samband med andra skrapningen, i synnerhet om man misstänker mola, vilket det låter som. Mycket märkligt! Bra att ha ett referensvärde om du behöver ta fortsatta prover.
Om det är någon som fortfarnade läser här så kan jag meddela den glada nyheten att jag "släpps fri" i oktober efter att min läkare fått svar från JK.

.
Skönt! Även om jag inte riktigt kan slappna av. Är så säker på att något mer kommer hända. Och den senaste veckan har jag varit lite bekymrad. Mensen började som vanligt förra söndagen, precis två veckor efter ägglossningen. Allt i sin ordning alltså. Den höll i sig på en normal nivå söndag och måndag och så blev det mindre tis onsdag, brunaktigt som det är på slutet. Men på natten till torsdag började det blöda en hel del och så ha det hållit på sen dess, särskilt på nätterna då även en hel del koagulerat blod kommit ut, i morse så mycket som ca 2x3 cm. Ingen tendens alls till att det ska sluta utan det återkommer varje natt. Detta påminner ju så otäckt mycket om missfallet förra året men vi hade inte ens samlag förrän 1,5 veckor efter själva ägglossningen.
Någon som har någon teori om varför det beter sig så här. Hur länge ska man vänta innan man ringer gyn? Ska ändå dit 25 aug. Jag bara känner att något är fel igen. Funderar på om det kan vara ett nytt myom eller har molacellerna börjat växa igen. Eller kan det han något med cystorna att göra? Men det är ju cystor på äggstocken så jag förstår inte hur det skulle kunna påverka blödning vaginalt. Eller kan det vara någo slags infektion pga havsbad med tampong eller något? Börjar bli hemskt orolig igen. Orkar inte med mer!!
/L