Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Usch, jag har verkligen haft en slappvecka, men bara 5 miles i mandags. Men det har ju varit Thanksgiving och vi har tagit det lugnt och skont i allmanhet. Idag kanske jag kan komma ivag lite nar maken kommer hem fran jobbet? Det jobbiga har ar att det inte ar upplyst sa mycket runt oss. Det vanliga sparet jag springer med vagnen har inte belysning och maken jobbar till 4, sa jag kommer inte kunna springa hela det varvet utan att springa i morker, me not like!! Kanske att jag kan springa till den lokala skolans track och kora nagra varv dar? Undrar bara om det ar upplyst dar nar det ar lite skollov? Jag vill inte kora dit, for jag kan ju psringa dit, men tnak om jag springer dit och sa lyser det inte!! Ja-ja, da far jag val bara ta och springa hem igen da.
Kul med nytt jobb Waimea. Jag vill med jobba, men det far vanta nagra ar. Eller sa far rovardotter komma hit som sagt!!
Host och snö
Blä!
Uscha, ja har ar det inte sno i och for sig, men host och snor. Forra hosten sa var jag sa himla sjuk precis hela tiden, formodligen for att jag inte sov nagot, men aven for att jag inte rorde pa mig nat vidare, sa nu sa forsoker jag komma ut och rora pa mig aven om jag inte mar hundra. Det har funkat hittills. Jag har inte annu blivit jatte, jatteforkyld, men den dagen lar sakerligen komma vilken sekund som helst. I alla fall sa borjar nastan tappas till lite, och halsen kliar lite och sadar. Min son ar skitsnorig sa det ar val sakerligen det som spokar i mitt system med. Blaaaaa.
Jag har svårt att komma igång igwn, promenerade på jobb varje dag innan men har så mycket att göra och då blir det bort prioriterat för jobb eller bara vara! Dumt. Bord eta mig i kragen. Tyvärr blir det mycket godis oc kså
även om jag inte alltid tyckerdet är gott!!
Funderar starkt på godis stopp hela december! I alla fall allt utom sådant man gör själv.
Har varit på juskyltning, en helt värdelös sådan, MEN Team Sportia hade superrea och jag gick in för att se om det fanns några innegympaskor till bra pris. Ut vandrade jag med ett par Asics Artic under armen, Ordinarie pris 1200, nu 399!!! Ja, nu kanske jag kan springa 1 km ute någon gång under vintern i alla fall.
Ibland har man tur
Inga inneskor dock
Hej hej! Har äntligen letat upp en riktig dator så jag kan skriva lite lättare..
Grattis Waimea till nya jobbet! Hoppas att det blir riktigt bra nu. Polisskolan finns ju kvar om du ångrar dig sen
Vilket kap Rövardotter! Inga ursäkter att inte springa på vintern längre nu då
Det får bli ett gemensamt Krya på er! till alla sjuklingar. Så trist med förkylning nu när det är så kallt och ruggigt ändå.
Trots kylan är det ju otroligt vackert ute nu! Sprang imorse i bitvis upp till knäna i nysnö på oplogade cykelbanor! Som tur var hade de plogat den lilla landsvägen vi sprang hemåt på för annars vet jag inte om jag hade kommit hem.. Dryga tre mil blev det i snöfall och blåst. Tur att jag hade trevligt sällskap, vi pratade precis hela vägen
Det har bara blivit tre pass per vecka för mig under hösten men om jag kan hålla mig frisk nu så ska jag verkligen försöka se till att det blir åtminstonde fyra framöver. Konstigt nog har vintrarna varit mina flitigaste träningsperioder sen jag började springa 
M o e, höll på att glömma, precis som Göteborgstjejen skrev så är det inte penicillin i sig som man inte ska träna med, det är sjukdomen som man behandlar för som man ska vara försiktig med. Halsfluss ska man definitivt inte springa med så om jag vore du skulle jag avsluta hela kuren innan jag körde något ordentligt löppass.
snö, snö, snö...
Tur att gymmet är nära- har varit på body combat idag i allafall, löpningen får vänta, men ska försöak springa ett pass på löpbandet i allafall nån dag i veckan.
Snö, snö, snö här med. Skulle tränat i lördags, men tog hand om en magsjuk make hela dagen. (skyller på det iaf)
Igår blev det en powerwalk i snön. Vågar inte riktigt springa, det känns för halt. Ska springa inne i veckan och styrkträna. Idag jobbar jag långt bort från kontoret så jag har åtta timmars tågresa (4 tim dit, 4 tim där, 4 tim hem) så det blir nog ingen träning dag. Siktar på i morgon istället.
Rövardotter: Tack tack =)
Tack alla! Nu har jag landat lite i det och det känns verkligen toppen.
Rövardotter, det blev en liten gruppträningstjej av dig också just nu, då. Jag tycker du är grymt duktig i alla fall, jag blir så himla inspirerad av alla som blandar och ger av olika träningsformer.
Själv var jag och köpte en pilatesboll och gummiband igår och körde mitt första rehabpass hemma. Gud hjälpe, jag trodde jag skulle krevera emellanåt. Det var skitjobbigt, men roligt. Blev väl kanske inte bättre av att jag var med på en kvartalsrelease av det nya body pump-passet. Idag har jag ont överallt. Körde mitt cykelpass på lunchen, blev lite mer uppmjukad då i alla fall.
I helgen blev det två stavgångsrundor i skogen. Den första i mörkret och jag blev så löpsugen, jag gick i bilspår, så jag hoppade in mellan bilspåren och sprang i djupsnön. Det var så härligt! Jag varken såg nåt bra eller visste vad jag klev på, men det var helt enormt skönt, blev bara några hundra meter, men bara känslan, känslan. Mmmm. Hade nån sett mig hade de nog trott att jag var lite knäpp, men det bjuder jag på. Känns i överkroppen att stavgången ger i styrka, faktiskt. Skönt!
Isold: Jag ska ev bo i Västerås kvällen den 6:e. Kan man springa med er då?
Waimea, vilken otur, jag jobbar natt 6:e
Kanske hinner du klämma in ett lunchpass? Vi har klubbträningar på tisdagar och lördagar så om du är kvar till tisdagen får du jättegärna hänga med då annars!
Idag tog jag en kortrunda till jobbet och en ännu lite kortare hem pga tidsbrist, totalt blev det 12 km iaf. Nu ska jag förbereda en presentation till imorgon bitti. Ute i god tid såklart