Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Julmusten: hoppas lille sonen har kryat på sig och att ni alla har fått sova lite bättre!
Kulta: hur är det med axeln idag då?
Idag har jag klämt både en timme löpning på förmiddagen och ett intervallpass på skidor nu på kvällen. Det tog verkligen emot att ge sig ut i mörkret och kylan, speciellt som jag redan hade tränat idag och kände mig rätt nöjd, men det blev ett bra pass i trevligt sällskap och nu efteråt känns det bra förståss
Imorgon ska jag försöka springa lite halvlångt, får se hur det blir...
En löpartråd, vad kul! Hoppas det är okej att jag hoppar in?
Jag är inte supersnabb eller springer speciellt långt. Det längsta jag har sprungit är GBG-varvet och det är bara då jag springer den sträckan. Brukar hålla mig runt milen i lagom tempo
. Önskade att min kropp mäktade med att springa längre men jag får så himla lätt ont i benhinnorna.
För mig är löpning livsnödvändigt och jag låter inte snö eller kyla hindra mig. På med pannlampa och broddar, sedan är det bara att ge sig ut. Allt känns oftast mycket bättre efter en löpparrunda, eller hur!
Axeln/skuldran mår mycket bättre, teck
Nu ska bara den förbenade snön skottas undan så man kan ut och springa! Skåne har inte sett så här mycket snö på mycket läääääänge!
13 augusti = Malmös nya halvmara. Nu är det bokat
Här är löpbandet min bästa vän. Det är ju ganska kallt här i Sälen men förkylningen har släppt så nu spinger vi på.Men skit vad en förkylning tar av krafterna. Här har vi dessutom ingen snöstorm!
God fortsättning löparvänner! Och välkommen till tråden Anwis! Jag har haft en bra träningsvecka inklusive julaftonsjogg med åtta andra tomtar från klubben. Vi fick många glada kommentarer
Kände av halsen igår men inte idag så nu sitter jag ombytt och ska sticka ut på en runda alldeles strax. Idag är det inte ens tio minus så nästan töväder jämfört med senaste veckorna
Ymnigt snöfall och massa nysnö bäddar ändå för en lite tyngre vända.
En juldagsjogg blev det allt! Kändes gott efter all mat dagen innan (åh, vad jag älskar julmat
) Kändes som jag var helt ensam ute. Inga bilar, inga människor (för kallt antagligen), bara jag och vovvan i vindstilla tysthet och solsken. Så härligt att vi tog en extra runda
. God fortsättning allihop!
Härligt Anwis! Visst är det lite mysigt när det är sådär otroligt stilla. Känns som att alla andra går miste om något när de inte är ute ![]()
Det blev två mil runt utkanten av stan igår, mestadels på oplogade cykelvägar. Där det bara var en decimeter nysnö var det inga problem eftersom snön är så lätt men där plogen låtit snön från vägen lägga sig på cykelbanan blev det väldans svårsprunget.. Idag är jag tillbaka på jobbet så jag passade på att springa hit via lite omvägar ![]()
Härligt Isold, du låter inspirerad nu.. Jag är lite avis, måste jag säga.
Jag sprang min första runda på drygt en och en halv månad igår. Först mina coreövningar, sedan 6 km utmed gatljusen härhemma. Kort och långsam runda, men oj, vilken njutning. Kroppen liksom bara 'jaha, äntligen är vi igång igen, härligt'. Vaderna kändes just ingenting.
Mamma är jättesjuk. Det är så illa det kan vara, tekniskt sett, på en skala ett till fyra ligger hon på en fyra eftersom hon har metastaser i andra organ. Det har varit en märklig och fin jul, nu börjar cytostatikabehandling och att hålla tummar. Jag har starka funderingar på att försöka komma med på NYC Marathon, bara för att ha ett mål och en mening med nästa år..
Waimea: Jag har en mamma komåis som blev snabbt sjuk i bröstcanser. Den värsta formen. de spred sig också. Vi var all ai chock. Ett år sedare var allt borta och hon blev frisk förklarad så långt det gick (man blir ju inte friskförklarad på rikigt förrän efter 5 år). De satte in allt de kunde. Det var hemskt för henne under tiden, men det fungerade. Man vet aldrig. Försök hålla det positiva även om det är svårt. Hälsa din mamma att vi tänker på henne.
Jag har varit borta i jul och kom hem idag. Får ta nya tag imorgon. Har ledigt tills den 10e och tänkte försöka komma igång lite tills dess!