• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • rövardotter73

Haha! Underbart Julmusten

Tack Kattstugan och Isold för berömmet
    Igår blev det ett pass på gymmet igen och idag 8 km jogging i snömodd. Usch, jag njuter verkligen inte av att springa i slask och grådis. Det får mig inte att må bra så det blir nog inte så mycket sprunget om vädret ska vara såhär. Jag kan tänka mig att springa på torra asfaltsvägar, blöta om det är GARANTERAT halkfritt (dvs plusgrader), packad snö som är kärv så det inte finns någon risk för att halka eller bli blöt och kall om fötterna.
    Jag avskyr att springa och spänna mig och det gör jag när det är minsta tendens till halka. Jag avskyr gråmulet väder och jag avskyr att bli blöt och kall.

Säg inte att "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder", jag vill ha SOL och vindstilla, värme och ljus!

Sagt av en fröken på en friluftskola där vi spenderar stora delar av dagen utomhus och talar om för eleverna att "det finns inget dåligt väder..." (Vem har sagt att man ska leva som man lär?).

• julmusten

Jag har forsokt att fa folk har att forsta sjalva inneborden av "inget daligt vader...", men de bara tittar pa mig och fattar ingenting. Det ar ju oftast fint vader har faktiskt, sa jag tror att de vantar ut daligt vader helt enkelt. Fast pa vintern ar det inte mycket folk ute har alltsa. Jag har forsokt att fa ihop till en play date, (ja ni hor ju hur det later!!), med min dotter och nagra klasskamrater till henne utomhus, men foraldrarna tycker det borjar bli for kallt nu och vill inte traffas ute langre.

I alla fall sa har jag inte varit ute sen i torsdags. Vi har varit upptagna och i torsdags sa landade jag lite konstigt nar jag sprang i en backe och hoger kna borjade gora ont. Jag gillar inte knaont, sa jag slutade springa och gick resten av rundan. Nu sa kanns det battre dock, sa jag hoppas att jag bara var lite stel och verkligen inte gjorde illa nagot.

I morgon hoppas vi att vadret haller i sig. Det har varit narmare 16 grader varmt pa dagarna har i nagra dagar nu faktiskt. Det ar ju kallt pa morgonen, men urskont pa eftermiddagen innan det morknar.

• Waimea

Isold: Du är imponerande..

Kattstugan: Ja, jo, jag springer ju inte, så då har jag ju inte ont i vaderna, så långt verkar rehaben fungera.. Nu är det två veckor kvar av min självpåtagna vila och det kliar i löpfötterna. Tog en riktigt snabb stavgångsrunda igår kväll, tillsammans med grannens hund och pannlampa, det var skönt. Har inte tränat ordentligt sedan i tisdags, har VAB:at och varit ensammen hemma med barnen, varit ute och åkt lite med äldsta grabben, så en ordentlig promme igår var någon slags skamgräns. Har också haft en ilsken hosta som nog tagit mer på mig än jag trott, så det var väl kanske inte helt dumt att ta det lugnt ett par dagar. Det enda som inte mår bra av att jag inte springer är vikten..

• isold2003

Mamsingen, härligt med nysnö! Kattstugan, det blev ett par A4, hade ingen aning om villa skor jag plockade från hyllan, de var bara underbart lätta så jag var tvungen att provspringa dem Kollade på kvittot när jag kom hem vilken modell det var jag hade köpt.. Surt att ditt knä krånglar så, hoppas att lite lugnare vinterträning gör susen. Rövardotter, svårt att springa på vintern I Sverige med de kraven på underlaget Men jag håller med, att springa och spänna sig är inte roligt. Något som verkligen hjälper mot halka är korta steg och att sluta skjuta ifrån och lyfta foten istället. Julmusten, var du tvungen att berätta det där om 16 grader varmt? Det var det minsann inte förra veckan.. Hoppas att knät fungerar bra nästa gång du kommer ut och springer. Waimea, bra tajming på hostan, lika bra att ha den avklarad innan du får springa igen Jag är riktigt seg i benen idag, antar att jag har mig själv att skylla.. Hade nog behövt en återhämtningsrunda idag men jag har jobbat hela dagen och nu är jag för lat Ska hoppa i säng nu, bilen till jobbet går halv sex imorgon bitti.

• Gaby 01

Hallå på er.... tassar in lite försiktigt!
    Jag kan ärligt säga att det här med mörker och träning för mig inte riktigt går bra ihop. Motivationen tryter och det känns som att klockan är sena kvällen när hon bara är 17. Jag har tydligen gått i ide
    Så veckorna har passerat och jag tror inte jag kört nånting nu de senaste 4 veckorna.
    Var riktigt på gång häromveckan och tänkte dra igång igen men klantade mig rejält och lyckades snubbla och landa hårt med vänsterhanden i grusvägen. AJ!!! Vilket resulterade i en sargad handflata + stygn. Jahapp... och där flög motivationen sin väg igen... så ni märker att det är lite tungt just nu. MEN jag kommer tebax

Nu ska jag ta och läsa ikapp allt ni hunnit skriva sedan jag sist var inne! Misstänker att det hunnits med en hel del!

• mamsingen40

Idag och igår blev det hamsterbandet för mig. 7km vardera gången så jag är väl ganska nöjd. För nu har de varit ute och plogat bort den härliga nysnön och gjort den så där förbaskat ashalt. Bara när jag skulle gå och hämta posten så höll jag på att ramla 6ggr. Idag kommer det dock mer ny snö men det där hala är ju där under så man vågar sig inte riktigt ut . Funderar på när jag ska få in mitt långpass den här veckan. Jag har ju inte jätte lust att ta det på hamsterbandet men nöden har väl inget val så vi får väl se hur det ser ut när veckan börjar närma sig sitt slut

• Kulta17
    isold2003 skrev 2010-11-13 20:46:45 följande:
    Kulta, ja lite galet var det att springa maran idag.. Och din man har rätt, inte riktigt lika glammigt som New York heller Förstår att det tar emot att komma ut när det är så blåsigt, låter klokt att ta sällskap
    Såg ett program på TV4 sport om NY marathon. Såg häftgt ut. Orkar jag halvmaran bra är det bud på att ha en mara i NY på önskelistan
  • Kulta17
    mamsingen40 skrev 2010-11-15 13:30:51 följande:
    Idag och igår blev det hamsterbandet för mig. 7km vardera gången så jag är väl ganska nöjd. För nu har de varit ute och plogat bort den härliga nysnön och gjort den så där förbaskat ashalt. Bara när jag skulle gå och hämta posten så höll jag på att ramla 6ggr. Idag kommer det dock mer ny snö men det där hala är ju där under så man vågar sig inte riktigt ut . Funderar på när jag ska få in mitt långpass den här veckan. Jag har ju inte jätte lust att ta det på hamsterbandet men nöden har väl inget val så vi får väl se hur det ser ut när veckan börjar närma sig sitt slut
    Hamsterbandet kul!
  • Göteborgstjej

det vill sig inte... Känner mig trött och inte sugen alls på att springa... Jag hade ju bestämt mig för att springa en rejäl sväng ikväll, men orken tryter efter en jobbig dag på jobbet :( Dessutom är det typ 1+grad och blött på gatan så det lär ju vara snorhalt... Blä... I morgon... Kanske...

• julmusten

Jag kom ivag i morse och det var valbehovligt. Jag hade en helvetesmorgon med sur och trott lillebror och jobbiga klasskamrater till storasyster, med annu jobbigare foraldrar, (jag har inte helt kommit over det annu, men let's just say att 4-ariga tjejer inte ar uberkompetenta vad det galler att umgas och jag tycker det ar foraldrarnas jobb att forsoka fa dem att i alla fall vara artiga mot varandra. Det gor tydligen inte andra foraldrar ), sa nar lillfisen holl pa att inte somna pa vag till sparet sa blev jag nastan gratfardig. Jag tog dock en runda till upp och ner for motorvagen och da somnade han och jag kom ivag!! Defintivt 5 miles sprang jag och knat kandes inte, men jag forsokte vara lite forsiktig i nedforsbackarna, (sa forsoktig som det gar nar man har en barnvagn med 12 kg babis i sig framfor en), i alla fall.

Livet kandes mycket battre efter rundan och nar jag hamtade tjejen pa skolan sa var alla kompisar igen!!

Ahhh, dar drog lillen ut ungefar 100 DVD-skivor. Varfor finns inte statligt subventionerat dagis i det har landet for, jag haller pa att bli knapp har!! Far val hoppas att jag kan komma ut i morgon med dara, det verkar ju behovas...

Svar på tråden Löpartråden 13