• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003
    rövardotter73 skrev 2010-12-05 08:40:24 följande:
    Värma upp 16 km !!!
    Haha, funktionärerna höjde också på ögonbrynen när vi hörde oss för om lämplig runda innan tävlingen Ingen mening att åka bil en timme och bara springa i 14 minuter heller
    Göteborgstjej skrev 2010-12-05 09:58:48 följande:
    precis! Schysst grundtränad kan tänkas...
    Men vi tog det jättelugnt och njöt av vackra vintervägar och häststigar
  • julmusten
    rövardotter73 skrev 2010-12-05 08:40:24 följande:
    Värma upp 16 km !!!

Det later harligt med springtur pa haststigar. Jag springer ju pa asfalt och utmed ratt sa trafikerade vagar har. Nar jag borjade springa i Sverige i sommras sa var halva rundan pa fantastiska smastigar mellan gula och grona falt. Det var saaaa harligt att fa springa sa. Trots att jag inte bott i Sverige pa over 15 ar, sa snorper det till lite i min svensknerv nar jag ser sant dar.

Jag haller pa att tappa rosten har sa det ar val bra att jag inte har tranat sa himla mycket den senaste tiden. Jag brukar tappa rosten med jamna mellanrum och hela jag blir verkligen helt utmattad av det, sa kroppen sager val till pa sitt egna satt. Det gor inte ont i halsen eller sa, men det ar verkligen jobbigt att inte kunna prata ordentligt. Jag gillar att prata med, sa det blir lite traning i att bara saga det jag behover. Om det haller i sig lange kommer jag sakert borja ta en massa plats har i stallet!!
  • m o e

Usch, vad trött jag är på att vara sjuk nu. Saknar rutiner, ork och träning. Inte skulle det räcka med en penicillinkur inte. Men jag tror att förkylningen har vänt för mig nu och jag ska bara bli av med det sista rosslet i halsen och rinnsnuvan. Sen vill jag komma igång lite igen. Fy, för hela den här hösten.

Jag har astma och kan inte träna alls när det är för kallt. Är det någon annan som har samma bekymmer. Har funderat på att skaffa en sån där värmeväxlare att ha när jag springer/åker längdåkning, men jag vet inte hur de känns att ha på sig. Någon med erfarenhet? Ner till - 10 går hyffsat, men det blir verkligen inga toppnoteringar då och oftast mycket hosta i början.

isold: Haha, din uppvärmning var mycket längre än jag någonsin har sprungit.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Kulta17

Hur hittar man inspirationen igen? Kommer inte igång med något har trillat ner i gotteträsket!

• julmusten
    Kulta17 skrev 2010-12-06 17:50:43 följande:
    Hur hittar man inspirationen igen? Kommer inte igång med något har trillat ner i gotteträsket!
    Ga till godisaffaren kanske?? Jag tror att det ar battre att ga ut och ga an att inte gora nagot alls, och om man val har vant sig vid frisk luft i nasan sa kan man val likagarna fortsatta i nagra km till? Om det gar, ta med dig stavar och sa kor pa det. Det ar svart nar det ar morkt och kallt. Har du nan kompis som du kan ga ut med kanske?? Det brukar ju vara trevligt i alla fall.

Jag tror aven det ar bast att inte ma for daligt over att du ater godis och sant, det ar alltid nat. Se pa ad du kan gora for att motionera i stallet och tank pa godisatandet sen.
  • Waimea

Isold: Du är i sanning en ultralöpare..

Fortsätter mitt rehab:ande, har dessutom anmält mig till en crawlkurs i vår, tänker att jag ska försöka bli bättre på att simma så jag kan köra lite mer crosstraining. Vem vet, rätt vad det är har jag väl kanske en träningscykel också och vågar cykla på cyklar som faktiskt rullar framåt . Nästa fredag ska jag till sjukgymnasten igen, sen är det dags att börja springa!!

Har haft ett rejält bakslag på det personliga planet den här veckan - min mamma har en tumör i lungan.. Hon fick beskedet i måndags, sedan gjordes en skiktröntgen och idag en bronkoskopi. Läget är nog så bra det kan bli, fick vi veta idag.  En enda tumör - inga metastaser, ser inte onormal ut, vad nu det kan innebära, så vi är på plus ännu. Men fy, vad förtvivlad jag har varit. Träning lindrar verkligen ledsamheter, har jag märkt.

Rövardotter och Moe: näe fy, krya på er nu!
    Jag har en liten vattkoppkille hemma, så i morgon blir det VAB, men själv har jag klarat mig, sånär som på en misstänkt svampinfektion i munnen (!), känns som om jag skållat tungan och det har känts så ett tag. Märkligt. Sköljer med medicin sen nån vecka tillbaks, blir sakta bättre, men det är riktigt enerverande.

Kulta: Haha, jag tar mig aldrig ur gotteträsket trots ständiga söndagsambitioner. Tänk inte så mycket, bara dra på dig kläderna och gå ut och gå en rask promenad och fundera på vad du skulle tycka vore kul att träna. Man tänker bättre när man promenerar. Jag förstår helt känslan, och du, det är ok att vara nere i en svacka. Njut av gottet ordentligt när du ändå äter och se till att må bra. Kram på dig, du är ju så förbaskat duktig!

Julmusten: Får du någon julmust i jul, då? Jag har druckit några stycken och ååh, det är ju så smaskigt.

• Kulta17
    julmusten skrev 2010-12-07 01:36:30 följande:
    Ga till godisaffaren kanske?? Jag tror att det ar battre att ga ut och ga an att inte gora nagot alls, och om man val har vant sig vid frisk luft i nasan sa kan man val likagarna fortsatta i nagra km till? Om det gar, ta med dig stavar och sa kor pa det. Det ar svart nar det ar morkt och kallt. Har du nan kompis som du kan ga ut med kanske?? Det brukar ju vara trevligt i alla fall.

Jag tror aven det ar bast att inte ma for daligt over att du ater godis och sant, det ar alltid nat. Se pa ad du kan gora for att motionera i stallet och tank pa godisatandet sen.
    Waimea skrev 2010-12-08 15:45:14 följande:
    Kulta: Haha, jag tar mig aldrig ur gotteträsket trots ständiga söndagsambitioner. Tänk inte så mycket, bara dra på dig kläderna och gå ut och gå en rask promenad och fundera på vad du skulle tycka vore kul att träna. Man tänker bättre när man promenerar. Jag förstår helt känslan, och du, det är ok att vara nere i en svacka. Njut av gottet ordentligt när du ändå äter och se till att må bra. Kram på dig, du är ju så förbaskat duktig!
    Tack för era ord.

Jag tycker inte riktigt om att gå ut och gå när det är så mörkt som det är nu. Bor ju i en storstad men nere vid havet. Dåligt med lampor, känns osäkert. Har ingen promenadsugen vän och mannen kan ju inte hänga på då någon måste vara hemma med dottern. Men idag blev det faktiskt 3,5 km jogg! Kändes bra och jag kunde fortsatt om tid funnits. Idag är godiset utbytt mot hemma bakade morotsbullar med keso i. Alltid något!
  • julmusten

Jada, det finns julmust pa IKEA har (vi ar nog de enda manniskorna som aker till IKEA for att handla mat ), men jag ar faktiskt inte nan dirket fan av det. Det ar ett gammalt nick som hangt med sen jag skapade det pa julafton, (sa klart), for en herrans massa arsen.

Jag faller bara djupare och djupare ner i snorets dimma har. Sonen ar krasslig med och sover skitdaligt, och sa fort jag inte sover blir jag sjuk typ. Darfor sa har jag kampat pa under hosten och forsokt att springa trots lite kli i halsen etc., men nu gar det bara inte. Jag maste fa en chans till en timma somn pa dagen nar dottern ar i skolan, sa jag och sonen gar hem och snusar vi, (jag brukar normalt aka och springa da, det ar typ det enda man hinner med). Sa jag hoppas att vi alla blir friskare snart sa att jag kan fa komma ut igen. Det har varit over en vecka sen sist. Kanner mig helt off...

Julgodissasongen hjalper ju inte direkt heller. Jag har i alla fall upptackt att jag inte mar bra av for mycket socker om jag inte ror pa mig. Vet inte vad det ar, om det ar nan placeboeffekt, eller om jag faktiskt branner av det, men battre mar jag. A andra sidan sa mar man ju battre hur det an ar.

Sa jobbigt med din mamma forresten Waimea, vet de om det ar malign tumor?

• mamsingen40

Julmusten: Vi är i Italien under hela sommaren och då brukar vi också åka till IKEA och handla mat typ sill till midsommar o.s.v
    Jag fortfarande dyngförkyld inne på andra(!) veckan ingen tränin,g får vara glad att jag orkar gå till jobbet för det är på gränen varje dag

• Kulta17
    Waimea skrev 2010-12-08 15:45:14 följande:
    Har haft ett rejält bakslag på det personliga planet den här veckan - min mamma har en tumör i lungan.. Hon fick beskedet i måndags, sedan gjordes en skiktröntgen och idag en bronkoskopi. Läget är nog så bra det kan bli, fick vi veta idag.  En enda tumör - inga metastaser, ser inte onormal ut, vad nu det kan innebära, så vi är på plus ännu. Men fy, vad förtvivlad jag har varit. Träning lindrar verkligen ledsamheter, har jag märkt.
    Har ni fått mer besked? Man tror ens föräldrar är odödliga och alltid ska finnas där. Man blir mörkrädd då något händer dom! Hoppas på positivt besked för er.

Är ledig idag. Dottern är på fsk och jag har lämnat in min rapport på min kurs. Skönt! Nu är bara fråga - vad ska jag göra nu? IKEA eller ut och springa? Hmmmm.....
Svar på tråden Löpartråden 13